1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Leuke upgradeset I5 4690K + Asus Z97-PRO GAMER + Meer

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door SteelXtreme, 10 jan 2019.

1. SteelXtreme

SteelXtreme Senior Member

Sinds:
    22 mei 2007
  2. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    ~€90

~€90

Grotere DIMMs doen het altijd goed, maar jammer dat het slechts 1600 spul is.

~€150

Asus 970 Strix zou ik never nooit niet 2e hands kopen tenzij voor een doos eieren ofzo. Maar er vast wel iemand anders die er ~€115 voor wil betalen.

Monitor schatting ga ik me niet aan branden. Ideaal ding voor mensen met slechter zicht trouwens met FHD op 27"

3. SteelXtreme

Sinds:
    22 mei 2007
    @Forum m8 ik waardeer het dat je een juiste schatting maakt van de tweedehands prijzen van mijn componenten. Daarentegen mag je de trashtalk wel achterwege laten.

Die GTX970 is nog steeds een prima kaart, vooral op 1080p gaming. Natuurlijk niet meer met alle toeters en bellen maar op medium tot (in sommige games) high/ultra settings zul je aardig mee kunnen komen.

V.w.b. de monitor quote ik even een stukje uit de review van HWI van destijds.

"Met name beeldbewerkers zouden het bovenaan de shortlist moeten zetten, maar ook gamers die fraaie kleuren waarderen doen er goed aan het scherm te overwegen. Het nut van 27" met full hd resolutie is juist voor die groep groter, omdat een korte afstand tot het grote scherm de spelervaring intenser kan doen lijken.

LG biedt op dit prijspunt een uitzonderlijk goed product aan, dat geen echte tekortkomingen kent. We zijn benieuwd of de 23" variant net zo goed presteert, maar zien geen reden om deze 27" monitor een Gold Award te onthouden."
    Voor iemand die nog een goedkoop scherm (voor erbij) zoekt is dit nog best een leuke optie.

4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ik doel specifiek op de Asus Strix variant van de GTX 970 niet 970's in het algemeen.

5. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Ik zou de set met 2 x 8gb en de andere 2 x 8gb los verkopen.
    De gemiddelde gamer heeft geen 32gb nodig en zal dus voor die 2de 16gb niet veel over hebben.

6. SteelXtreme

Sinds:
    22 mei 2007
    Deze bedoel je?

Daar zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad. Bedankt voor de tip!

7. KnightIndustries2000

KnightIndustries2000 Member

Sinds:
    22 feb 2017
    Upgraden naar Ryzen is zeker een heel goed idee als je van een Haswell i5 komt, ik ben van een 4670k naar een Ryzen 2600 gegaan en ik merk het dagelijks, die twee cores en acht threads extra.