LGA 1151 Backplate

maartieboy

Member
Beste,

Afgelopen week wilde ik mijn upgrade gaan installeren (9900K + Asrock taichi ultimate).
Na netjes de de koelpaste van mijn mijn X62 kraken te hebben gehaald kwam ik er achter dat er geen standaard backplate zit op de Asrock... Omdat die op mijn vorige moederbord standaard zit (Asus rampage V extreme) en ik inmiddels verhuis ben... heb ik geen backplate (ook niet die bij de kraken kwamen) en dus geen computer op het moment. Op het internet lukt het mij niet een backplate te vinden voor het mounten van mijn kraken op de LGA 1151. Dit socket heeft ook een vrij groot stuk metaal om de achterant van de socket zitten waardoor volgens mij niet elke 115x backplate er op past.

Hopelijk kan een van jullie mij helpen met een linkje!
ik kom er zelf niet uit. Wat ik kan vinden moet vanuit china of amerika komen :(

Groetjes,

Maarten

Bijlagen

Forum m8

Senior Member
Backplates die niet passen kun je bewerken met vijl, boor, frees... Er zijn meer combi's die niet passen. Als je een deel mist; benader dat koeler merk eens.

philpend

Senior Member
8E1A5780-928C-434B-8873-D9CE5139D9AC.jpeg Bij de kraken x62 zit een backplate die je voor de installatie moet gebruiken. Ik heb even een fotootje gemaakt van de wijze waarop de mijne vastzit.

En waarom haal je de koelpasta van je kraken? Die moet er juist op blijven zitten als je de koeler installeert.

Edit: oh wacht even, je bent je backplate gewoon kwijt?
Dan kun je een nieuwe kopen in de asetek store (asetek maakt de x62 en nzxt plakt er haar eigen stickers op):
https://store.asetek.com/
Of je kunt een advertentie zetten in het te koop gedeelte. Iemand die de x62 op een AMD moederbord heeft gezet zal de backplate voor intel nog in de doos hebben liggen.

Laatst bewerkt:

maartieboy

Member
Bekijk bijlage 40027
En waarom haal je de koelpasta van je kraken? Die moet er juist op blijven zitten als je de koeler installeert.

Edit: oh wacht even, je bent je backplate gewoon kwijt?
Dan kun je een nieuwe kopen in de asetek store (asetek maakt de x62 en nzxt plakt er haar eigen stickers op):
https://store.asetek.com/
Bedankt voor de tip! Omdat ik de kraken van de ene cpu op de ander zet heb ik nieuwe koelpasta gekocht.
Hopelijk versturen ze hem vanuit Asetek in Denemarken anders zit ik nog even zonder PC haha.

philpend

Senior Member
Hopelijk heb je mijn tweede edit ook gezien, vragen of iemand met een x62 op een amd moederbord de intel backplate aan je wil overdoen. Zelf heb ik de am4 backplate nog in de doos liggen.

Bovenaan