Schets M-O

Bram.St

Master of Modding
User systemen
Meet M-O, de robot in de film Wall-E die alle sporen van Wall-E opruimt. Het is namelijk zijn taak om alles dat het schip binnenkomt van buitenaf schoon te maken. Hij moet het milieu van het schip schoonhouden. Dus ja, deze kleine robot heeft inderdaad met het onderwerp eco te maken.

Bij mijn ontwerp wil ik M-O zo goed mogelijk uitbeelden. Zoals bijvoorbeeld ook de zwaailichten op zijn hoofd met ledjes na te maken en ook de ogen met gele ledjes maken zodat ik met behulp van een arduino verschillende gezichtsuitdrukkingen te kunnen maken. En ook het schoonmaak gedeelte van het armpje wil ik laten draaien met behulp van een arduino en een elektromotor.
mo-cleaning-wall-e.jpg
cleaning robot (1).jpg cleaning robot (2).jpg

Bram.St

Master of Modding
User systemen
BOVENSTAANDE SCHETSEN NIET MEER VAN TOEPASSING

De schetsen van de vorige case waren toch niet zoals ik gehoopt had, dus daarom de verandering.

Deze casemod heb ik gebaseerd op de haai op een stoere maar nette manier. Bij deze case wil ik de binnenkant blauw verven en de voeding in het kleine gedeelte zetten (die ik aan de onderkant van de grote kast zet). Ik wil er blauwe fans op monteren met een zwarte behuizing. Daarnaast wil ik er de "kieuwen" bovenop zetten, wat ik er er een stuk mooier uit vind zien dan het gaas alleen. En de "kieuwen" dan eerst maken van aluminium of plexiglas. Aan de rechterkant wil ik dan een haai zetten en die uitzagen van de zijkant, dan iets naar voren halen en daar vastmaken en erachter blauwe leds plaatsen. De hexagonen op de voorkant wil ik ook blauw spuiten net als de randen aan de voorkant en bovenkant van de kast.
CM_HAF_Stacker_935 black blue  white shark pic front left.jpg CM_HAF_Stacker_935 black blue  white shark pic front right.jpg CM_HAF_Stacker_935 black blue  white shark pic front.jpg CM_HAF_Stacker_935 black blue  white shark pic open left.jpg

Bram.St

Master of Modding
User systemen
BOVENSTAANDE SCHETSEN NIET MEER VAN TOEPASSING

Ik wil toch terugvallen op mijn oude ontwerp, heb wel een verandering gemaakt waardoor die meer op het origineel lijkt. Ik heb de grote ronde platen op het hoofd vervangen door de inkeping zoals die ook op het kleine robotje M-O zit. Ik weet zelf alleen niet of het met de originele gaten in het onderste deel mooier is dan als het dicht word, dus hierbij vraag ik jullie mening daarover. En ik hoop dat dit niet word gezien als verschillende schetsen want ik wil natuurlijk niet gediskwalificeerd worden
Verder houd ik het hetzelfde, wil het rode zwaailicht en de gele ogen bedienen met behulp van een arduino, net als de schoonmaak arm.cleaning robot curve no holes pic left front.jpg
cleaning robot curve no holes pic right front.jpg cleaning robot curve with holes pic left front.jpg cleaning robot curve with holes pic right front.jpg

Sw333t

Senior Member
User systemen
Beste Bram St.,

Zou je in dit subforum een nieuw topic aan willen maken met het voorvoegsel "Worklog (CIP), gevolgd door de naam van je build. Hierin zien we dan graag dat je het de laatste schets(en) die van toepassing zijn vermeldt staan.

Mocht je het leuk vinden om jezelf daarin voor te stellen voor het overige publiek en de overige deelnemers, dan wordt dat zeker op prijs gesteld.

Vergeet verder niet de regel van het wekelijks updaten van je worklog (vaker updaten is nog leuker voor de kijkers natuurlijk). Mocht het updaten in een week tijd een keer niet lukken ivm omstandigheden, geef dit dan tijdig door.

Hoe geef je het topic een ander voorvoegsel, kies voor "Plaats nieuw topic" en dan:

Veel plezier met het modden en bedankt voor je inzending en inzet.

Bovenaan