Worklog (CiP) M-O

Bram.St

Master of Modding
User systemen
Hallo allemaal,

om te beginnen zal ik me even voorstellen. Ik ben Bram Stuifzand, ben 17 jaar en woon in Leiden. Dit is de tweede keer dat ik mee doe met de casemodcompetitie.
Het thema van deze competitie is eco, wat een lastig onderwerp is wat ook bleek uit het aantal inzendingen, wat een stuk minder is dan twee jaar geleden. Maar natuurlijk heb ik me aan het thema gehouden met mijn ontwerp van M-O. Voor wie hem niet kent, M-O (Microbe-Obliterator) komt uit de film Wall-E. Het is een klein robotje met maar één missie, het schip schoonhouden van besmettingen van buitenaf. In het schip is een eigen milieu die hij dus schoon moet houden, hij is dus eco bezig.
Bij mijn ontwerp heb ik M-O zo goed mogelijk na proberen te maken en ik wil hem dus ook met de echte casemod zo realistisch mogelijk in beeld brengen (dus ook lichtgevende zwaailichten en bewegende ogen en schoonmaak arm).
mo-cleaning-wall-e.jpg
cleaning robot curve with holes en binnenkant pic dicht linksvoor.jpg cleaning robot curve with holes en binnenkant pic dicht rechtsvoor.jpg cleaning robot curve with holes en binnenkant pic dicht voor.jpg cleaning robot curve with holes en binnenkant pic open.jpg 20150206_212815.jpg
Ook ik heb nu alles binnen.

Bram.St

Master of Modding
User systemen
Sorry voor de late update.
Ook ik heb wat aan de casemod gewerkt natuurlijk, ben voornamelijk bezig geweest met de zijkant van t "hoofd". Ik heb de zijkanten eerst getekend op tape en daarna uitgezaagd in triplex.
20150219_152208.jpg20150219_152225.jpg 20150219_152358.jpg 20150219_153733.jpg 20150219_164254.jpg

Leuk om te zien dat Mo vorm krijgt ;)
Neem je tijd bij het schuren van het hout. Daar wordt hij extra mooi van.

Tip:
Gebruik voor de rechte delen een balkje met schuurpapier er omheen (een mouse is natuurlijk ook een oplossing al je die hebt. En voor de gebogen onderdelen gebruik je een ronde balk met schuurpapier.

Bram.St

Master of Modding
User systemen
Deze week onderdelen besteld zoals; rode ledjes voor de sirene, gele, rgb en rode voor de ogen en carbonfiber folie voor bijvoorbeeld het teken aan de rechterkant.

Bram.St

Master of Modding
User systemen
Sorry voor de late update,
deze week ben ik bezig geweest met uitzoeken hoe ik de regeling van de ledjes met de arduino wil doen. Er zijn namelijk maar een bepaald aantal pins. Het is wel mogelijk om veel meer ledjes afzonderlijk te regelen met behulp van IC chips maar zelf weet ik niet hoe dat precies werkt. Daarom ben ik dus bezig geweest om uit te zoeken hoe ik de ledjes het beste kan regelen.
Led sirene.jpg
Hierboven het concept van de sirene. De buitenste rand word mat plexiglas en daarbinnen komen dan 20 rode leds zodat wanneer die aan gaan je dat van de buitenkant als een sirene ziet.
Ogen leds.jpg Hier het concept van de ogen. Hierbij wil ik dus 2 rijen gele leds maken waarmee ik dan kan regelen dat de ogen in clusters heen en weer "bewegen". Daarnaast zijn er ook nog 2 rijen rode leds met rgb leds in het midden zodat die ook geel kunnen zijn. Met die rode leds krijg je dan een boos kijkend effect.

Bram.St

Master of Modding
User systemen
De ledjes (RGB, rood en geel) zijn binnen. Ook het carbonfiber folie dat ik wil gaan gebruiken voor het teken aan de zijkant en voor de zwarte rand aan de voorkant en zijkanten.

Bovenaan