1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Macbook Pro ziet met bootcamp gemaakte USB niet

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door jeroenyboy23, 17 mei 2019.

1. jeroenyboy23

jeroenyboy23 Member

Sinds:
    7 feb 2012
    Dag mensen, ik wil graag op een wat oudere macbook pro windows 7 zetten (deze wordt ondersteund door dit model, early 2011 met i7, 16gb, hd6750m en ssd).
    Nou doorloop ik het bootcamp hulpprogramma helemaal zonder fouten, maar wil hij als laatste bij "installeer", windows 7 installeren vanaf de installatie dvd. Dit gaat echter niet, aangezien ik géén dvd drive heb in de macbook, dus heb een virtuele windows 7 gemount voor het hulpprogramma, zodat hij, zoals het zou moeten, een opstartbare USB zou maken. USB is netjes in MS-DOS geformatteerd met MBR indeling, zoals het zou moeten zijn. Maar helaas wordt de USB, met het selecteren van de opstartschijf bij het starten van de mac, niet gezien.

Een opstartbaar volume maken met de installatiedisk van windows erop ziet hij ook niet als opstartschijf, bij het selecteren met opstarten. Wie o wie weet hoe ik dit kan aanpakken?

2. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013