Max. veilige voltage DDR4 geheugen.

JMM

Senior Member
Vraagje aan de experts:

Heb mijn Corsair's Vengeance Pro RGB 3200MHz nu draaiend op 3400MHz @1.45V (Hynix sucks) maar vraag mij af of deze voltage schade kan aanbrengen voor 24/7 gebruik.

De standaard voltage is 1.35V.

PS:

Lukt zelfs niet op 1.45V op 3400MHz dus eigenlijk niet meer van toepassing....pff

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
nu draaiend op 3400MHz @1.45V (Hynix sucks) maar vraag mij af of deze voltage schade kan aanbrengen voor 24/7 gebruik.
Als je je af vraagt of dit kwaad kan raad ik je toch echt aan niet zomaar te gaan experimenteren hiermee en je beter gewoon XMP kan gebruiken. Daarbij zal je puur qua prestaties die 200 Mhz extra echt niet gaan merken en het alleen maar een getal is wat hoger oogt en sneller lijkt.

JMM

Senior Member
Ja, klopt die 200MHz zal niet zoveel uitmaken (Alhoewel?) maar vroeg mij enkel af hoe ver je kunt gaan met voltage verhogingen met DDR4 geheugen om een bepaalde OC te bereiken, zonder te experimenteren...

In mijn huidig geval is het redelijk hopeloos maar in de toekomst kan het anders uitdraaien ..;)

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
maar vroeg mij enkel af hoe ver je kunt gaan met voltage verhogingen met DDR4 geheugen om een bepaalde OC te bereiken
Kan je beter kijken naar pro OCjers op Youtube die meestal gewoon exemplaren van de fabrikanten ter beschikking gesteld krijgen. Om met eigen dimms te gaan experimenteren is een beetje link en zonde van het geld als het mis gaat, lijkt mij althans. Die marges qua voltages zijn geloof ik bij geheugen vrij strak maar ik niet durf te zeggen wat voor max voltages gelden voor dimms.

JMM

Senior Member
Ach ja, ik kijk wel, voltage teruggezet naar 1.36V voor 3300MHz.

Laatst bewerkt:

suijkerbuijk

Senior Member
Intel xpm profile 1.5volt max
Amd ryzen 1.5volt max
Dit zijn de maximaal veilige voor de geheugen controller opgeven door Intel en AMD.

Geheugen chip B-die 1.5volt max zolang het koel blijft.

hynix & micron 1.4@1.45 volt max.

• Like
Waarderingen: JMM

JMM

Senior Member
Ok bedankt, daar kan ik wat mee.

Heb die Hynix "brol" dus 1.4V max. maar goed, laat het zoals het is want die chips willen niet echt meewerken in vergelijking met de Micron's van mijn Crucial Ballistix.

Laatst bewerkt:
Bovenaan