1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Minecraft

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Siemen1, 5 jan 2018.

1. Siemen1

Siemen1 Member

Sinds:
    5 jan 2018
    Ik heb 32 G ram en 6G gpu en 8 core procesor met 8000mhz snelheid dus de beste computer die nu op de markt is en toch is mijn minecraft happerig maar ik speel niet de gewone maar modpack's en dat is dat je extra dingen hebt en het spel nog veel zwaarder wordt maar voor het zwaarste modpack dat er nu is is 4 G ram nodig en ik heb veel meer als dat zou iemand aub kunnen uitleggen hoe ik mijn minecraft zou kunnen verbeteren en meer van mijn waarden zou kunnen geven want ik heb al alles geprobeert met taakbeheer en minecraft zelf maar niets werkt echt

Alvast bedankt voor antwoord ,Siemen

2. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Weinig feiten/specs Siemen.
    Weinig leestekens ook overigens.

Sw333t, JensTX en Wim Visser vinden dit nuttig.
  3. Impulz

Impulz Senior Member

Sinds:
    27 apr 2017
    Wat 8000Mhz processor welke? :p

maxfi vindt dit nuttig.
  4. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    1: Jij normaal praten en constructief, anders wij ook niet normaal praten. Forumregel!

2: Nu zonder gekheid, minecraft is gekend om iedere processor te doen sneuvelen met zijn modpacks, als je je een beetje hebt ingelezen zou je dat moeten weten. Je kan minecraft zo zwaar maken als je zelf wil. De specs die jij noemt zijn uiteraard voor de normale minecraft. De mods zijn trouwens niet ondersteund. Als je dus problemen met mods hebt, heb je niets te zeggen/reclameren.

3: Om je toch op weg te helpen :); Heb je de haperingen ook als je de gewone minecraft speelt? Zonee weet je waar het probleem al zit. Hoe meer mods je tegelijk runt, hoe zwaarder je processor het krijgt, en nogmaals, minecraft is zo'n game die iedere processor kan doen sneuvelen, zeker als je 4k modpacks installeert. Om 99% zekerheid te hebben kan je bijvoorbeeld met nzxt cam software (downloadbaar, gratis) zien hoeveel fps je hebt, en of je een drop in cpu, gpu krijgt met 100% belasting.

JensTX en elivdg98 vinden dit nuttig.
  5. maxfi

maxfi Member

Sinds:
    2 nov 2017
    OH boi,
    Zoals al eerder vermeld:
    - Graag wat exactere specificaties (merk en modelnaam). Ik geloof helaas niet dat je een 8000 mHz CPU hebt :) en die 32 GB RAM trek ik ook een beetje in twijfel, vooral omdat je maar 4 GB aan Minecraft hebt toegewezen.
    - Welke modpack speel je ?
    - Gebruik je optifine, en op welke resolutie runt je beeldscherm?

Wat meer van deze zou erg mooi zijn: ,.

6. Moombah

Moombah Member

Sinds:
    19 jul 2015
    Hmm, vind t lastig of we hier nou een troll hebben of niet.

maxfi vindt dit nuttig.
  7. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ik denk dat dit een heel jong persoon is... en als het een 8 core is... zal het waarschijnlijk wel een amd FX versie zijn.

8. maxfi

maxfi Member

Sinds:
    2 nov 2017
    Dan alsnog. 8000 mHz?

9. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Die fx was ook het eerste waar ik aan moest denken. Het zou in ieder geval het probleem dat topicstarter heeft verklaren. Te veel cores en te weinig ipc voor minecraft + mods.

10. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Vind dat wat hard. Iedereen is welkom op dit forum.

philpend vindt dit nuttig.
  11. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017

Haha liquid nitro dan denk ik :p

12. Moombah

Moombah Member

Sinds:
    19 jul 2015
    Voordat mensen denken dat ik nu een boosdoener ben. Trolls houden ervan om over belachelijk goeie computers in combinatie met minecraft te praten, dat is gewoon een internet dingetje. Vandaar mijn twijfels.
    Al zou dit een zeer jong forumlid zijn dan vind ik het alsnog erg apart waarom een twaalfjarige (gok ik ff ), zonder verstand van computers, een pc heeft met 32 GB ram, 6GB videokaart een een 8 core cpu heeft.
    Mijn excuses als ik fout zit, maar het voldoet aan alle kenmerken van een troll :)

13. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Zolang ze een fatsoenlijke, proffesionele vraag stellen met in het oog de forumregels wel ja. Dat is hier niet het geval. Ik zit trouwens ook te denken aan trolling, gezien de ts nog niet heeft gereageerd. Ook al zou het een twaalfjarige zijn, je gaat me niet beweren dat ze op die leeftijd nog niet hebben geleerd een mooie brief te schrijven of dat leeftijd het toelaat om de forumregels aan je laars te lappen. Het nieuwe jaar is immers net begonnen (kuch kuch)

14. Siemen1

Siemen1 Member

Sinds:
    5 jan 2018
    Ik ben 14 ...
    En ik heb een game computer gemaakt met mijn broer met zelf alle onderdelen te bestellen.
    Maar ik vind het vreemd dat die goeie computer tog haperig doet bij minecraft.
    En dan zij mijn broer dat ik minecraft wat meer van mijn computer zijn vermogen moest geven.
    Maar ik wist niet hoe dat moest.

15. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Hallo Siemen, welkom op dit forum.

Om een nuttig antwoord te kunnen geven op je vraag zullen we eerst moeten weten welke onderdelen er exact in je computer zitten. Graag een lijstje neerzetten van al die onderdelen, dus met merk en typenummer. En vergeet ook je monitor niet.
    En het is ook nuttig als je laat weten welke mods je hebt geinstalleerd.

16. Cornee

Cornee Senior Member

Sinds:
    13 aug 2016
    Waarom vraag je je broer dan niet hoe je dat moet doen? Je computer meer van zijn vermogen geven aan minecraft geven?

Als je 14 bent weet je toch wel hoe je toch schrijft?

17. Cornee

Cornee Senior Member

Sinds:
    13 aug 2016
    Het kan trouwens best waar zijn van zijn 8-core CPU, 32 GB RAM en een 6 GB videokaart

AMD FX 8350.
    DDR3 RAM is niet duur, en was destijds ook lang niet zo duur als nu.
    een GTX 1060 6GB, of een 980ti.

Alleen een 8000MHz processor lijkt me niet heel realistisch

18. Siemen1

Siemen1 Member

Sinds:
    5 jan 2018
    Hij wist het ook niet echt

19. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Siemen, met meer informatie bedoelen wij: merk & type van elk onderdeel, bvb Intel i5-6500 CPU of MSI nVidia GTX 1050 Ti 4 GB. Neem gerust de tijd om alle onderdelen op te lijsten zelfs je voeding incluis.

maxfi vindt dit nuttig.
  20. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Als het de amd fx serie is dan snap ik wel waarom dat stotteren kan.. Het is dan misschien wel een 8 core maar 8 zeer trage cores. En ik denk met die 8000mhz is dat het de effectieve geheugen snelheid is van de grafische kaart.

En leeftijd is toch geen probleem.. Het is al mooi dat zo jong iemand al bezig is met desktop pc's. Hun zijn de toekomst ;)