[mini inkoopactie] Lcd 4x20

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghans

Senior Member
User systemen
Naar aanleiding van dit topic: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=38113 zoek ik minimaal 10 mensen die een lcd'tje willen kopen. Er is namelijk een meneer die op marktplaats goedkope 4x20 lcd's verkoopt.

- hoe groot zijn die lcd's?? de lcdmodule heeft 4 regels met daarop 20 karakters (4x20). Dit is de foto die meneer heeft gemaakt van zijn aangeboden lcd's:

De link van de advertentie: http://www.marktplaats.nl/markt/elektronica/onderdelen/7689.htm

- op wat voor poort of wat dan ook moeten ze worden aangesloten?
Printerport LPT

- heb je nog extra software nodig om ze aan te sturen?
Ja, ik gebruik smartie (http://backupteam.gamepoint.net/smartie/)
- heb je nog meer onderdelen nodig buiten de lcd ( bijv kabel enz) ?
Ja, dit is het schema:

Die potmeter voor het backlight (die van 100 Ohm) is niet noodzakelijk.

- Wat kun je laten zien?
-Winamp stats
-datum en tijd
-het nieuws (CNN)
-tweakers.net headlines
-het weer
-allerlei temperaturen van je pc en "usages". En stats van je netwerk, je totale up- en/of downlaod. Vanalles!
-je eigen tekst natuurlijk
-enz.

-en hoeveel kost het nu??
Ze kosten dus (als we minimaal 10 stuks bestellen) €16,50 per stuk, zonder verzendkosten en ongesoldeerd. Ik wil ze wel solderen voor je, maar dan kost het je €25,- zonder verzendkosten.

Foto's van mijn huidige 2x16 lcd:

En die van Atmoz 4x20:

Dus mijn vraag is, wie wil zo'n ding kopen?

In die advertentie op marktplaats.nl worden ze voor € 18,- per stuk inclusief verzendkosten aangeboden. Gesoldeerd en getest voor € 25 per stuk.
Wat is dan het voordeel om bij jou te bestellen :?:

Die korting klopt niet, aangezien jij ze voor 16,50 per stuk exclusief verzendkosten aanbiedt. En het lijkt me sterk dat die persoon op marktplaats.nl ze voor jou gaat verzenden naar 10 verschillende adressen voor 16,50 per stuk. Uit jouw post blijkt niet dat jij daar een afspraak met hem over gemaakt hebt en uit zijn advertentie blijkt dat al helemaal niet.

ghans

Senior Member
User systemen
dat moet dan inclusief verzendkosten zijn :oops:

Nu ik me zo bedenk, het enige voordeel om ze via mij te kopen is dat ik ze wel kan solderen voor je, aangezien meneer op marktplaats er nog maar 2 op voorraad heeft.
En je kan mij natuurlijk altijd een vraag stellen hier op het forum over die lcd's.

ghans

Senior Member
User systemen
em, zolang als je zelf wil :)
Ik gebruik oude floppy-kabels. Er moeten jamelijk ongeveer 15 kabeltjes tussen je lcd'tje naar je printerpoort komen.
En de lengte van die kabeltjes bepaal je zelf.

misschien maakt deze foto's het duidelijker:

ghans

Senior Member
User systemen
'kant en klare' lcd's komen met:
-connector voor op printerpoort met daarop kabeltjes gesoldeerd die ook op het lcd gesoldeerd worden.
-en twee kabeltjes (rood en zwart) moet je zelf aansluiten op een molex.

ghans zei:
'kant en klare' lcd's komen met:
-connector voor op printerpoort met daarop kabeltjes gesoldeerd die ook op het lcd gesoldeerd worden.
-en twee kabeltjes (rood en zwart) moet je zelf aansluiten op een molex.
De kabel(tjes) tussen de printerpoortconnector en LCD is/zijn dus al bevestigd/gesoldeerd. Hoe kan ik daar dan de lengte van bepalen ?

ghans

Senior Member
User systemen
Kijk; ik neem zo'n kabel (voor floppydrive):

Deze kabel is net zo hoog als de hoogte van mijn HQ08 :p

En als jij een hele lange wil dan neem ik, van bovenstaande kabel, meer :wink:

Het lijkt mij leuk om de LCD in een apart kastje te bouwen, wat dan ergens boven mijn bureau komt te hangen of op mijn bureau komt te staan. Vandaar mijn vraag. Maar als het inderdaad zo'n lange kabel zou kunnen zijn dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan