1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Monitor defect of een Windows 10 probleem?

Discussie in 'Monitoren' gestart door Eighty Three, 30 aug 2018.

1. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Monitor defect of een Windows 10 probleem?

Ik krijg deze problemen wanneer de PC een lange tijd heeft uitgestaan. Als ik dan de monitor uit zet en dan weer aan zet is het probleem verholpen. Wat kan ik eventueel nog testen om te kijken of het na een week weer voor komt?

20180828_100107.jpg

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Vermoed dat er in het display iets los zit.
    Al geprobeerd met andere bron?

3. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Ik heb het met zo wel display port 1 en Display port 2 HDMI is ook nog een optie maar daar blijf ik liever ver van weg. Ook zit ik er iet op te wachten om nu een week mijn PC uit te laten staan want alleen dan komt het voor. Maar als er iet los zit zou het probleem toch ook moeten voorkomen als ik de monitor opnieuw aan en uit zet?

4. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Dat lijkt mij wel eerlijk gezegt...

5. Koen Bruggeman

Koen Bruggeman Senior Member

Sinds:
    6 jan 2016
    niet per see

ik vermoed ook eerder de monitor zoals nutty

6. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Vermoed eerder de print van de monitor

7. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Dan ga ik een RMA aanvragen bij Samsung, wel vreemd dat ik dit niet had voor bepaalde Windows updates, de printplaat is dan zo maar los gekomen zonder dat er iets met de monitor is gebeurd. Het is overigens ook een probleem met sommigen Asus schermen en windows 10 lees ik ik op het web.

Edit

Zie ook dit topic

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3074137/strange-boot-artifacts.html

Laatst bewerkt: 30 aug 2018
  8. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Om dit echt uit te sluiten zou ik een andere scherm proberen, denk echter toch dat de scherm defect is

9. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Vermoed of de Monitor of de Videokaart, heeft volgens mij echt niks met Windows te maken, helemaal aangezien je zelf zegt dat hij het alleen doet na een lange tijd van meerdere dagen uit te hebben gestaan. (vochtige kamer misschien?)

2de scherm of PC aansluiten op de TV om te kijken of hij het dan ook doet.

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  10. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    TV is gen optie om te testen want dan test ik DP port niet van de videokaart en de monitor. Ik zal eens kijken of ik een andere monitor van mijn zwager kan lenen en mijn PC een week lang niet gebruiken.

11. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Dan toch HDMI, waarom je deze niet wil gebruiken is mijn een raadsel

12. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Je hebt toch ook DP -> hdmi kabels als dat zo probleem is?

13. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Omdat ik niet met kapotte troep wil blijven zitten waar ik honderden euro's voor heb betaald. Verder zit ik ook niet op HDR te wachten met een kleuren compressie door dat HDMI te weinig bandbreedte heeft ;)

14. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Nee die heb ik niet.

15. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    En alleen als test op de TV via HDMI om windows probleem uit te sluiten ?

16. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Nope. Corrosie, warmte, uitzetting, etc. etc. Veel defecten manifesteren zichzelf het eerste bij cold boot.

WhiteSnake vindt dit nuttig.
  17. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Het is alleen om te kijken of je het dan ook hebt, doet hij het ook via HDMI op je TV beeldscherm weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je monitor ligt, en je dan dus naar je videokaart moet gaan kijken (of de DP kabel die je gebruikt al duiden de klachten meer op de videokaart of monitor), op dit moment kan niemand je verder helpen omdat het aan meerdere dingen kan liggen, dus probeer iets uit wat er word voor gesteld…

En nog maals, is het niet vochtig in de ruimte waar je PC staat? slecht geventileerde slaapkamer, aangrenzende badkamer, wasrek om was te drogen in de zelfde ruimte, dat soort dingen of een combinatie van, kunnen allemaal zorgen dat door vocht wat condenseert op koude electronische delen van je PC problemen gaat geven als hij een paar dagen uit staat.

Eighty Three vindt dit nuttig.
  18. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Wut wut? PC buiten gebruik niet in de koelkast opslaan...

Die "koude delen" zijn gewoon kamertemperatuur.

19. JB56

JB56 Senior Member

Sinds:
    23 jan 2016
    Tja, mij lijkt het nogal voorbarig om het probleem aan de monitor te wijten. Verwijzen naar een artikel zegt weinig, jij hoeft niet hetzelfde probleem te hebben.

Heb je de monitor al op een andere pc geprobeerd? Heb je een andere kabel geprobeerd (een defect aan de kabel komt regelmatig voor)? Heb je een andere monitor op deze pc geprobeerd of de gpu omgewisseld? Is het spulletje geaard aangesloten? Dat zijn maar een paar zaken waar het aan kan liggen, uiteraard kan ook de monitor defect zijn.....

20. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Ik probeer nu eerst een andere kabel, de originele die bij de monitor zat met 2 verdikkingen aan de kabel. Echter is de kans klein dat ik mijn PC nu weer een week uit laat staan nu ik meer in huis ben door dat het kouder word buiten.

Ik kan helaas ook niet mijn monitor op een andere PC testen. Ook geen 1 in mijn omgeving heeft een Videokaart met DP en ik vermoed dat niemand zijn PC een week uit laat staan om even mijn monitor te testen.

Laatst bewerkt: 31 aug 2018