1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Monitor op zwart

Discussie in 'Monitoren' gestart door Dick Teaser, 10 aug 2018.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. Dick Teaser

Dick Teaser Senior Member

Sinds:
    24 jun 2016
    Mijn pc-monitor gaat sinds kort na het opstarten na een paar seconden op zwart . Op de tv doet de pc het wel . kan dit gerepareerd worden ?

2. Enterprise1701

Enterprise1701 Senior Member

Sinds:
    5 dec 2010
    Slechte kabel misschien, slechte aansluiting, driver probleem, kan dus van alles zijn, misschien wat meer informatie over je pc specs

3. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik heb al een andere monitor gekocht , een Samsung 28 inch . Het is ook een TV , maar ik moet zeggen dat de kwaliteit als monitor wat tegenvalt . Een ietwat vager beeld dan de Asus 24 inch die ik had . Moet ik misschien een betere videokaart kopen ? De huidige is een Radeon R9 280 van 3 jaar oud . Of is het bekend dat TV/monitors minder geschikt zijn als PC-monitor ?

4. Enterprise1701

Sinds:
    5 dec 2010
    Een TV als PC monitor is niet aan te raden, deze zijn daar niet voor bedoeld je krijgt te hoge input lag erdoor

Wat is het modelnummer van beide, ik vermoed dat de ASUS 24inch een echte monitor is, en geen tv

Laatst bewerkt: 10 aug 2018
  5. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    De Samsung TV (model TE310 ) werd mij verkocht als PC-monitor bij de BCC , maar ik ben daar toch niet zo blij mee . De beeldkwaliteit is beduidend slechter dan een 'echte' PC-monitor als de ASUS VH242 die ik had . Het verschil is natuurlijk dat TV's tegenwoordig LED zijn en PC-monitors LCD behoren te zijn , voor een behoorlijke kwaliteit . Ze moeten LED-TV's echt niet meer als PC-monitor verkopen , naar mijn mening .

6. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Om een tv een beetje als monitor te kunnen gebruiken, moet je meestal alle beeldverbeteringsopties in de tv uitzetten. Anders is het kleurbeeld en belichting vaak erg slecht.

7. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Beide 1080p, een groter scherm is altijd minder scherp als het dezelfde resolutie heeft. 32 en 24 inch scheelt nogal.

Monitor kan inderdaad veel zijn. Gebruiken ze ook dezelfde aansluiting?
    Beginnen met een andere kabel, evt degene die je nu voor de TV gebruikt. (of doe je dat al?)

8. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik vermoed toch echt dat LED-monitors beduidend minder scherp beeld geven dan LCD-monitors . Heeft iemand er verstand van ?

9. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Niemand heeft dus verstand van monitors hier , goed om te weten.

10. Enterprise1701

Sinds:
    5 dec 2010
    Als je al zo'n reactie neerzet dan kan je erop uitgaan dat niemand je zal helpen. Respectloos noemen we dat

49109129 en philpend vinden dit nuttig.
  11. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik stel gewoon een simpele vraag als computerleek : zijn lcd-monitors beter dan led-monitors . Er komt geen zinnig antwoord op .

12. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Misschien iets langer wachten dan een paar uurtjes?
    Je eigen topic kicken binnen een paar uurtjes, en dan een lullige reactie neerzetten. Dan verdwijnt de wil om je te helpen heel erg snel.

13. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    en ik ben ook geen fan van philpend , maar dat zijn er waarschijnlijk meer niet .:mad:

14. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    En nu ga je gewoon iemand persoonlijk zitten aanvallen? Waar slaat dat nou weer op?
    Van alle gebruikers ook @philpend ? Die zie ik eigenlijk nooit persoonlijk reageren oid. Altijd nuttige reacties, totaal niet aanvallend. Naar mijn ervaring een van de rustigste mensen op dit forum.
    Waar komt dat nou weer vandaan?

Laatst bewerkt: 12 aug 2018
  15. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    mijn topic is 2 dagen oud

16. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Je hebt die vraag om half 9 gesteld, en om tien over 2 kwam die reactie.
    Kan je topic wel 2 dagen oud zijn, dit topic ging origineel over iets heel anders.

17. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    ik bespeur een negatieve houding van philpend naar mij toe , zonder dat hij de moeite neemt om iets duidelijk te maken

18. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Ach, hij geeft aan dat hij geen fan van mij is. Dat hoeft uiteraard ook niet. De opmerking zelf zegt denk ik meer over Dick Teaser dan over mij.

Edit: en als hij een respectloze opmerking maakt zoals @Enterprise1701 al aangeeft dan ontstaat er bij mij inderdaad een wat negatieve houding die niet uitnodigt om een nuttige bijdrage te leveren.

Laatst bewerkt: 12 aug 2018
    wailingwimmy vindt dit nuttig.
  19. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Hahaha nou dat vind ik niet zo gek. Ik heb dat ook!
    Niet zo raar als je zo reageert.

20. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    gemakzucht noem ik dat

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.