1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

MSI X79A-GD65 (8D), i7 3930k, 32GB RAM, H60 te koop

Discussie in 'Te Koop Aangeboden' gestart door Manyuken, 6 mei 2018.

1. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik heb hier de volgende set liggen die weg mag tegen een goed bod:

* i7 3930k
    * MSI X79A-GD65 (8D) moederbord
    * Patriot Memory G2 series 8x 4GB DDR3 1600 modules (1 complete kit dus allemaal het zelfde geheugen)
    * Corsair H60i waterkoeler

Het moederbord wilt na een biosupdate niet meer goed doorstarten. Ik ben zelf niet zo technisch dat ik het goed op kan lossen en MSI Nederland kan mij niet helpen aangezien die alleen laptops en Desktops doen...

Door de geboorte van mijn dochter heb ik ook niet zoveel tijd meer om hiernaar te kijken helaas....

De errorcode is 55, dat zou duiden op geen geheugen alleen zijn de geheugenmodules allemaal getest en werkend.

De processor is ook getest en werkend.
    Koeler werkt ook volledig naar behoren.

De processor zelf is tweedehands zo’n €150,- waard maar ik verkoop het liefste alleen als volledige set.

Doe een goed bod en wie weet is deze mooie set voor jou!

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 6 mei 2018
  2. Supreme-1985

Supreme-1985 Member

Sinds:
    2 apr 2018
    Het was vroeg dus had hier overheen gelezen. ;)

3. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Kopen? ;)

4. Supreme-1985

Supreme-1985 Member

Sinds:
    2 apr 2018
    Zeg maar een prijsje?

5. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Als ik kijk naar de losse onderdelen qua tweedehandsprijzen kom ik uit op het volgende:
    Processor: €150,-
    Moederbord: Als ie werkt tussen de €150 en de €200,-, ze worden defect verkocht tussen de 80-100 euro
    Geheugen: €15,- per bankje x 8 = €120,-
    H60 waterkoeler wordt rond de €50,- verkocht.

Ik zou uitgaande van de prijs voor een defect moederbord uitkomen op iets van €400,- als ik het los zou verkopen.
    Echter vind ik dat te veel moeite en verkoop ik het veel liever als set.
    Dus ik sta open voor biedingen :)

So make me an offer I can't refuse ;)

6. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    FYI;
    https://linustechtips.com/main/topic/258690-z87-gd65-error-55/

Noticed you are using an H100i. I have experienced error code 55 on motherboards before when the waterblock/pump on the unit is too tight. Loosening up the screws in a diamond pattern, then re-tightening in a diamond patter only by hand seemed to always do the trick. Sometimes I had to swap out the ram slots in the process of doing this to get it to boot properly again.

Sometimes if your block is on too tight, it causes the motherboard to flex slightly which can cause the problem you describing. Ram working fine in single channel, but not working in dual channel.

Makkelijk te testen lijkt me dus proberen waard. Wel een iets ander bord maar kost je 5 minuten die je vast wel kan vinden :)

7. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Al geprobeerd helaas :(

8. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik heb trouwens MSI Polen (dat blijkt een reparatiecentrum voor half Europa te zijn) bereid gevonden om er naar te kijken. Moederbord is zaterdag op de bus gegaan dus hopelijk kunnen ze er wat mee! :)