Muziek/media vraag

Hoi, ik heb een voor mij moeilijke vraag

Tot nu toe heb ik altijd een stereoset met cd's gehad, en een pc met harde schijven
Backups maken deed ik weleens met Synchronisatie software, maar dat was wel omslachtig
Stereo set is vergrijsd, en onderhand heb ik een nieuwe pc draaien

Nu wil ik graag het volgende kopen
1:
Stereo versterker van onder de €300 (Zie prijsvergelijker. 55W is voldoende. Ik gebruik 2 boxen, misschien 2 setjes van 2 boxjes elk, dus geen 5 of 7 boxen). Ik heb geen idee welke gezien de aansluitingen
2:
Mediaplayer? Dongle? In ieder geval iets wat ik aan de versterker kan hangen en waar ik een externe harde schijf aan kan hangen om muziek mee af te spelen, en deze met een smartphone kan bedienen alsof het windows verkenner is

2:
Of een NAS voor opslag en muziek afspelen.
En deze NAS zou dan verbonden moeten zijn met een versterker, en ik moet dus vanaf de pc
kunnen backuppen zodat de NAS het kan aflezen. (En smartphone als afstandsbediening)

Ik weet ook niet welk (free) backup software ik dan nodig heb, want altijd als ik backup wordt de
nieuwe schijf niet exact zoals windows/verkenner. EaseusToDo maakt er een PBD file van, en daarin kan je wel weer scrollen natuurlijk. Maar ik weet dus niet of een Mediaplayer/Nas dat kan aflezen.
Dus graag zou ik willen weten hoe dat dan werkt?
Ik heb dan een PC met een opslag schijf van om en nabij de 3TB aan muziek (Flac/mp3), en die zou dan af en toe automatisch en compleet gebackupped moeten worden (Incremental natuurlijk) en afspeelbaar moeten zijn.
Het is voornamelijk voor muziek.

Ik kan aanschaffen:
Stereoversterker
NAS (inclusief mediaplayer) met interne schijf (Welk programma om bestanden op te zetten, backups?)
Of mediaplayer met externe schijf (Welk incremental backup programma?)
Het liefst niet al te prijzig!

Oja, ik heb alleen een modem (zelfgemaakte naam/wachtwoord) en geen router of iets dergelijks. Elk twee of drie jaar een nieuw modem (Momenteel T-Mobile)

De mooiste oplossing is een NAS. Op die NAS zet je al je media zoals foto's, films en muziek. Mijn voorkeur gaat uit naar een Synology.

Daarnaast koop je dan bijvoorbeeld een Yamaha of Denon AV Receiver. Dat zijn wel 5.1 versterkers maar je kunt er rustig 2 speakers aan hangen. Deze versterkers spelen muziek van je NAS en hebben ook internet radio. Bediening kan met een app op je tablet of telefoon.

Ik maak nooit backups van mijn PC maar synchroniseer alleen mijn data naar de NAS. De benodigde software zit al bij de NAS.

Voor het afspelen van je filmpjes op TV heb je een mediaspeler nodig met bijvoorbeeld Kodi.

Met een externe Harde schijf maak je met regelmaat een backup van je NAS.

Hoi @psychosammie
Dank je voor je reactie.
AV receiver (internet/radio) is inderdaad wel handig. Synchroniseren wordt het dan.
Ik had al iets ontdekt over DLNA en dergelijke door goed naar allerlei specificaties te kijken op websites.
(Ik kom nog van versterkers uit het pre-internet tijdperk haha)

Ik had het druk afgelopen week en komende twee weken heb ik meer tijd om iets uit te zoeken.
Ik zal dan hier op het forum met een mogelijke setup komen.

Dank je wel,
tot later

Bovenaan