1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Worklog (CiP) N.R.G-Lab

Discussie in 'HWI/Cooler Master/MSI Casemodcompetitie 2015' gestart door .M.I.K.E.Y., 4 feb 2015.

1. .M.I.K.E.Y.

.M.I.K.E.Y. Master of Modding

Sinds:
    18 sep 2006
    Deze week in Modding TV is te zien hoe ik de afmetingen neem om het ontwerp van de "skin" te bepalen. De "skin" is eigenlijk het beweegbaar/aerodynamische deel rond de originele case, maar dit hadden jullie wel al door hé o_O
    Verder kan je zien hoe ik de Linker kant van de skin ontworpen heb in sketchup, dus onthul ik hier al een beetje het uiteindelijke ontwerp van de window side, helaas lukte het niet om de sketchup "toolset" mee te streamen.

Veel kijkplezier en tot volgende week!

2. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Deze week in Modding TV is te zien hoe ik het Rechter paneel ontwerp in Google sketchup...nothing fancy :cool:
    De gekleurde stukken worden groen transparant acrylic :D

Grtzzzz MikeMaat

3. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Beste volgers en passanten,

Vermits ik weinig reacties krijg op mijn video worklog updates die af en toe minder interessant zijn (geef ik zelf toe) had ik graag geweten wat jullie er eigenlijk van vinden? Vinden jullie dit maar niks en hebben jullie liever foto's of vinden jullie het prima zo? Ik kan jullie zeggen dat de updates leuker en interessanter zullen worden naar het einde van de build toe dus hou nog even vol zou ik zeggen :D.
    In de toekomst zal ik gewoon een combinatie van video en foto's gebruiken...dat zal het best zijn :cool:

Alvast bedankt voor jullie feedback ;)
    mvg MikeMaat

4. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Ik heb zelf een voorkeur voor foto's, met video's als aanvulling.
    Persoonlijk vind ik de snelheid van de video's iets te snel, maar dat ligt niet aan jou ;).

.M.I.K.E.Y. vindt dit nuttig.
  5. Stephan212

Stephan212 Master of Modding

Sinds:
    14 nov 2014
    Ik vind de video's een leuke toevoeging; maar omdat je een leuke gedetailleerde build hebt zijn foto's soms net wat duidelijker om te zien ;) :)

jurrian120 vindt dit nuttig.
  6. Zandolan

Zandolan Senior Member

Sinds:
    9 dec 2013
    Ik vind het zeker wel interessant. Ben vandaag voor het eerst gaan kijken in dit gedeelte van het forum. Heb zojuist alle filmpjes achter elkaar afgespeeld; het enige dat dan ergert is steeds hetzelfde muziekje ;) maar dat ligt aan mijn inhaalslag.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat.

7. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Foto's vind ik veel leuker. Als je zo snel die video afspeelt is het namelijk onmogelijk om alle details te zien. En met foto's kan je betere shots maken van verschillende hoeken.

Sw333t vindt dit nuttig.
  8. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Hey bedankt allemaal voor je reacties...zoals ik dacht is een mengeling van foto's en filmpjes dus the way it's meant to be done en zal het ook worden ;) . @Zandolan als je ze allemaal achter elkaar bekeken hebt kan het indd een beetje irritant worden lol. Ik heb het uit YouTube's gratis music bib gehaald en vond het nog leuk klinken. :D

Tot de volgende update amigo's :)

Sw333t vindt dit nuttig.
  9. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    In deze update die eigenlijk uit 2 delen bestaan waarvan vandaag het éérste deel en de komende dagen het 2de deel, is te zien hoe ik de Cooler Master Seidon 120V (ver.2) onder handen neem, ik kan dan ook niks origineels laten lol.
    Het is de bedoeling om de koelprestaties nog te verbeteren en de looks een beetje meer ECO te maken. Verder stel ik u ook de gebruikte cpu en geheugen kit voor die ook wel een ander eco mod'je zal krijgen :D.

De cpu is een Intel Pentium G3258 (celebrating 20 year edittion) die tevens unloked is echter op het MSI H97M eco bordje niet overcloked kan worden, wat ergens ook normaal is vind ik lol. Het geheugen is een 2x 4GB 2400MHz Corsair Vengaence pro series kit'je, de heatspreaders hebben een mooie "pimp mij" gehalte.

OK nu Seidon time! :eek:

Wat gaan we precies doen?

1* De koperen heatspreader "lappen" om een nog betere warmte opname te hebben. (helaas nog niet te zien in deze update)

Na het verwijderen van de garantie sticker vinden we een plug met daaronder een drain schroefje.

Vlug ook even een kiekje vanonder de motorkap

En nu tijd om de loop leeg te zuigen (altijd al willen weten welk kleur van koelvloeistof ze gebruiken in dergelijk gesloten kit's) :D

Ok na de vruchteloze poging tot het leegzuigen van de loop dan maar de grove maatregelen gebruikt :eek:

WARNING GRAPHIC CONTENT !! (Crime scene contains blood and body parts) :D

Zo nu we weten welke kleur vloeistof er in zit is het tijd om de iets grotere 140X45 radiator voor te stellen :oops:
    wat wel een iets beter koel prestatie zal geven (hoop ik) De temps waren voor de aanpassingen gem 32° Idle en 64° 100% Full load met Prime.

[​IMG] [​IMG]

CYA next update... ;)

10. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Ow no.. It's bleeding...

Ik neem aan dat het originele rad ook gebruikt gaat worden?

11. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Jazeker die komt er vlak achter, de rads worden in serie aangesloten. Mag toch?

Sw333t vindt dit nuttig.
  12. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Ja dat mag. Alleen is de vraag of de pomp krachtig genoeg is.

13. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Dat zal uitvoering getest worden en eventueel een volt modje kan ook wel wat extra's :cool:

Stephan212 vindt dit nuttig.
  14. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Zolang je maar niet te veel overdruk in de pomp zelf krijgt moet het kunnen.

15. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    Welke buismaat moet er op de radiator/pomp?

16. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Ik ben van plan deze te gebruiken 8mmID/11mmOD. Past perfect ook het kleur :D

17. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Operation "LAP"

De CM Seidon gelapt...whoehaaa :cool:

Natuurlijk volgens het boekje ...enkel staat P2000 er niet op lol

Opnieuw een mini update folks...Ik zit momenteel met een zware deadline eind April. Desondanks ga ik me toch inzetten om wekelijks een update te plaatsen...hopelijk hebben jullie begrip daarvoor?

MVG Mikey ;)

Sw333t vindt dit nuttig.
  18. CM Jasper

CM Jasper Bedrijfsaccount

Sinds:
    26 mei 2014
    Ziet er goed uit Mike. Hoe ging het Lappen je af?

Succes met je deadline

19. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Het Lappen viel best wel mee, al ga ik er nog eens over gaan om een nog beter resultaat te krijgen.
    Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat het pompje te weinig kracht heeft om de radiator leeg te trekken dus die zal ik met een spuitje moeten voeden . Ik heb een plan...

Laatst bewerkt: 14 apr 2015
    Stephan212 vindt dit nuttig.
  20. .M.I.K.E.Y.

Sinds:
    18 sep 2006
    Ondertussen wat verder gedaan aan de CM Seidon 120...euh of is het nu een 260? lol :D
    Na eens grondig gezocht te hebben in men archiefdozen heb ik de juiste fittingen gevonden op één van mijn eerste full cover water koel blokken die ik gehad heb :eek: (blokje zat op een NV 8800GT) na de O-ringen vernieuwd te hebben door groene natuurlijk, waren de fittingen weer wat betrouwbaarder. Verder heb ik de 140 rad voorzien van een ontluchtingsventiel die tevens dient als filport om de loop te vullen. (alles is natuurlijk eerst grondig gespoeld geweest erna)
    Zoals jullie kunnen zien op de foto's en filmpje werkt alles perfect in deze tijdelijke test setup. Nu begin ik wel benieuwd te worden naar de al dan niet verbeterde koelprestaties? :rolleyes:

Tot de volgende.....MikeMaat

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

Het ontluchten en bijvullen van de loop :cool: VIDEO

Laatst bewerkt: 17 apr 2015
    FAT, Stephan212 en Sw333t vinden dit nuttig.