Netwerk voor mijn nieuwe huis

Cas Par

Senior Member
User systemen
1597000873975.png

een uur verder en heel wat gesleutel aan die box verder en alles lijkt weer naar behoren te werken. Niet zo snugger die lui bij KPN dan dat ze me nu een nieuwe gaan toesturen. Mja het zal met de beste bedoelingen gedaan zijn, ze hebben ook maar beperkte tijd dat ze met je aan de lijn kunnen zitten ofzo, het leek er aanvankelijk op dat die box maar niet herstelde van alle resets die uitgevoerd waren.

Mja dit soort geklungel lijkt me blijft je bespaard als je gewoon eigen zooi daar hebt staan.

Cas Par

Senior Member
User systemen
nee, dat is een kwartuier na het gesprek met kpn en waarschijnlijk heeft de experiabox zich hersteld ofzo waardoor het nu weer werkt.
Die asus router staat op de planning maar heb ik dus nog niet aangeschaft. Onlangs eerst eens accu boormachine en oplader enz aangeschaft zodat ik overal lampen kan ophangen en en gordijnen enz, ja dat is even belangrijker nu

Cas Par

Senior Member
User systemen
ik zou zelf een reset gedaan hebben van de router, niet in de software, maar de stekker er uit.
uhm... heb niks met software gedaan, weet niet waar je dat vandaan haalt?

heb enkel de adapter eens uitgehaald, de reset button en herstel knop tegelijk ingedrukt. de aan knop ingerdrukt en weer losgelaten dat soort stappen doorlopen

Heb je de folie er af gehaald en hoe warm is het in de omgeving van dat ding? Staat hij bovenop een ander warm apparaat? Ook routers doen aan thermal throttling.

Maar eens in de paar maanden even de prik er af is wel goed. Mooi te combineren met de testknop van de aardlekschakelaar..

Cas Par

Senior Member
User systemen
Heb je de folie er af gehaald en hoe warm is het in de omgeving van dat ding? Staat hij bovenop een ander warm apparaat? Ook routers doen aan thermal throttling.

Maar eens in de paar maanden even de prik er af is wel goed. Mooi te combineren met de testknop van de aardlekschakelaar..
over welke folie hebben we het hier?

Tja hij staat in de meterkast, na 17.00 staat de zon er vol op omdat er nog geen gordijnen hangen in de hal.
het modem staat boven piepschuim van wat ik vermoed het omhulsel van de stadsverwarming is.

over welke folie hebben we het hier?
Die standaard over de ventilatiegaatjes van een nieuwe Experiabox zit. Sommige van die folies zijn nauwelijks zichtbaar. Had ze bij mijn GTX 285 pas gezien toen ik de kaart uit m'n PC haalde toen hij overleden was...

Tja hij staat in de meterkast, na 17.00 staat de zon er vol op omdat er nog geen gordijnen hangen in de hal.
het modem staat boven piepschuim van wat ik vermoed het omhulsel van de stadsverwarming is.
Meterkasten met SV zijn vaak sowieso al extra warm. Dat is ook al een dingetje voor de legionella.

Cas Par

Senior Member
User systemen
deze week ga ik zonsverduisterende gordijnen ophangen dat zou moeten helpen met de hitte als de zon aan die kant staat.
ik zou ook niet weten waar ik dat modem anders neer zou moeten zetten. Alle cat6 kabels uit het hele huis komen in de meterkast uit.

ja die folie heb ik er al afgehaald op de dag dat ik de experiabox uitgepakt heb :p

Cas Par

Senior Member
User systemen
Als je HR glas hebt helpt dat weinig. Dan moet je aan de buitenkant maatregelen nemen. Ik heb op een aantal HR++ ruiten op zuidzuidwest zonwerende folie geplakt. Dat werkt echt perfect.
Deze folie;
https://www.webshop-raamfolie.nl/zo...mfolie-buitenzijde/silver-80x-hc-zonwering-82
hmmm

Goede tip waarvoor dank. Vanuit estthetisch oogpunt is het alleen niet erg fraai. Je kan dan niet meer naar buiten kijken gok ik?

Het is hier sws echt een sauna ook nu met deze hete dagen, niet te harden zo warm :(

met die folie minder warm binnen dan? Je plakt dat aan de buitenzijde erop, kan je het er dan niet makkelijk af halen?
dat afplakken is echt een rotkarwei, in het verleden wel eens een folie opgeplakt maar had overal bubbels erin zitten

Goede tip waarvoor dank. Vanuit estthetisch oogpunt is het alleen niet erg fraai. Je kan dan niet meer naar buiten kijken gok ik?
Je kunt overdag moeilijk van buiten naar binnen kijken. Andersom gaat prima. Dus tevens een soort van anti-inkijk. Als de zon onder is kun je makkelijker naar binnen kijken. Maar dan heb ik de gordijnen dicht, dus boeie.

Het is hier sws echt een sauna ook nu met deze hete dagen, niet te harden zo warm :(

met die folie minder warm binnen dan?
Ja, veel minder warm. Ik geloof die claim van 80% wel. Heb het er nu 3 jaar opzitten. Had het jaren eerder moeten kopen. Gordijnen verkleuren sindsdien ook niet meer verder. (Zit een roodtint in en werd steeds fletser.)

Je plakt dat aan de buitenzijde erop, kan je het er dan niet makkelijk af halen?
Het zit hier nu 3 jaar en nog steeds prima. Ik heb nooit geprobeerd het er af te halen. Zit wel een overstek boven, dus alleen onderste helft regent af en toe nat bij combi wind + regen.

dat afplakken is echt een rotkarwei, in het verleden wel eens een folie opgeplakt maar had overal bubbels erin zitten
Deze plak je nat. Heel makkelijk zonder bubbels te doen. Zandkorreltjes en pollen is het grotere probleem. Plakken als de lucht schoon is en het windstil is.

In het kort;
Ruit wassen (en dan echt helemaal perfect). Verfspetters met scheermesje weghalen etc.
Ruit natspuiten met zeep oplossing (ik heb 5% groene Dreft gebruikt in een Ikea plantenspuit).
Folie achterstevoren er op doen
Beschermlaag van de folie halen
Plaklaag van de folie inspuiten met zeep oplossing
Folie los halen, 180 graden draaien en met plaklaag op de ruit doen
Folie naar goede positie schuiven
Folie weer natspuiten met zeep oplossing
Met raamwisser er overheen om vocht er achter vandaan te halen
Folie langs de randen pas snijden met scalpel

Zie ook;
https://webshop-raamfolie.nl/pdf/Montageinstructies.pdf

Cas Par

Senior Member
User systemen
klinkt goed op zich, alles in overleg met mijn vrouw hier thuis (maar die ziet het niet zitten, dus dat vergt weer een hoop overtuigingskracht).
Het is meer dat als je dat spul aan de buitenzijde plakt (het toch weer een uitgave is) en anderen het er potentieel makkelijk af kunnen halen....

Bij ons geen overstek trouwens. Rest van de straat hebben allemaal zonwerende verduistering aan buitenzijde, maar dat gaat bij ons niet wegens de bijzondere gevel die wij hebben.

Bovenaan