Nieuwe Game pc met ong een budget van 1000-1500 euro

MacLaarz

Member
Hallo, Ik heb de laatste tijd enige problemen gemerkt met mijn (nu ong 5 jaar oude) laptop. Aangezien ik nu wel genoeg ruimte heb wil ik graag overstappen van laptop naar pc. Hebben jullie misschien een idee/lijst met onderdelen die samen een goed werkende pc maken van tussen de 1000-1500 euro met een beeldscherm erbij?
Ik wil graag spellen zoals Dauntless, Rainbow, Dead by Daylight, en toekomstige spellen (ESO 6, Far cry 6 etc) op goede settings spelen. Alvast bedankt

seb83

Senior Member
Wat voor scherm wil je (formaat / resolutie / refresh rate)? Binnen budget zou WQHD (2560 x 1440) @60 Hz moeten lukken, of Full HD @144 Hz. Als ik zo naar je games kijk lijk je me eerder een 60 dan 144 Hz type, of niet?

Manyuken

Senior Member
Ik zou zelf kiezen voor een 2560x1440 monitor dan op 60hz met die spellen ja ;)
Ik ga kijken of ik straks even tijd heb om een voorstel te maken.
Ander randapparatuur ook in het budget nodig zoals muis/toetsenbord/headset?

seb83

Senior Member
Misschien is zoiets wel wat voor je:

AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 3600 Boxed--
1Bitfenix Formula 550W€ 66,01€ 66,01
1Corsair Force MP510 960GB€ 127,90€ 127,90
1Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit€ 81,75€ 81,75
1Fractal Design Meshify C Tempered Glass Edition€ 80,00€ 80,00
1Gelid Tranquillo Rev. 4 B€ 25,95€ 25,95
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC Black 8GB€ 505,95€ 505,95
1Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1€ 289,26€ 289,26
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 135,00€ 135,00
9 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 1.311,82

- Ryzen 5 3600, wordt 7 juli gelanceerd. 6 cores en 12 threads, vermoedelijk zo'n 20% sneller dan de 2600. Verwachte prijs zo'n €170.
- Zeer betaalbaar 27 inch WQHD scherm met een maximale refresh rate van 70 Hz en ondersteuning voor Freesync, door HWI als excellent beoordeeld
- RTX 2070, haalt op WQHD ultra 84 fps gemiddeld in de HWI testsuite
- 16 GB hoog geklokt RAM
- goed ademende kast, bouwkwaliteit zoals altijd bij FD uitstekend
- prima cpu koeler
- snelle NVME SSD van 1TB (tlc geheugen chips)
- Kwalitatief goede voeding, niet modulair maar de kast heeft een psu shroud waardoor overtollige kabels netjes uit het oog blijven
- Goed moederbord van de 2e generatie, voorzien van Bios flashback waardoor je de bios kunt updaten zonder cpu (nodig om de 3600 te kunnen ondersteunen). Er komen ook X570 borden maar de verwachting is dat deze fors duurder zullen zijn.

MacLaarz

Member
Naja, qua rand apparatuur heb ik n logitechG430 headset en een G502 muis. Toetsenbord die bestel ik apart online ergens maar daar moet ik nog effe naar kijken. Kan ik als ik die onderdelen bestel en dan doorstuur naar een site zoals azerty dat ze dan genoeg hebben om m in elkaar te zetten? Ik moet sowieso kijken of ik zoiets doe want vgm kunnen een paar van mijn vrienden prima een pc in elkaar zetten wat ook weer wat geld scheelt. Volgens mij zijn al die onderdelen wel ongeveer wat ik zoek binnen mijn budget maar is het een hele slechte optie om het beeldscherm te vervangen naar iets zoals een LG 24MK400H-B? Of denken jullie dat het goedkoper en makkelijker is om zo'n samenstel pc te nemen met dit soort onderdelen. Bedankt voor je lijst seb83.

Laatst bewerkt:

wailingwimmy

Senior Member
maar is het een hele slechte optie om het beeldscherm te vervangen naar iets zoals een LG 24MK400H-B?
ik vind van wel.
je krijgt waar je voor betaald, een instap monitor die beeld redelijk weergeeft en meer niet.
Imho is de monitor een erg belangrijke schakel in je set up, de PC kan nog zo goed zijn maar als je monitor het niet goed weergeeft heb je er niks aan.
Zie het als een high end hifi set met slechte speakers.

MacLaarz

Member
ik vind van wel.
je krijgt waar je voor betaald, een instap monitor die beeld redelijk weergeeft en meer niet.
Imho is de monitor een erg belangrijke schakel in je set up, de PC kan nog zo goed zijn maar als je monitor het niet goed weergeeft heb je er niks aan.
Zie het als een high end hifi set met slechte speakers.
Oke, Thanks ik heb zelf namelijk vrij weinig verstand van monitoren en qua recensies en specs dacht ik dat t niet heel ver van elkaar lag.

seb83

Senior Member
Kan ik als ik die onderdelen bestel en dan doorstuur naar een site zoals azerty dat ze dan genoeg hebben om m in elkaar te zetten?
Dat kan zeker.

Ik moet sowieso kijken of ik zoiets doe want vgm kunnen een paar van mijn vrienden prima een pc in elkaar zetten wat ook weer wat geld scheelt.
Je kunt het zelf ook met een beetje geduld en inlezen. Je weet nu in elk geval alvast dat de onderdelen compatible zijn, dus dat scheelt.

Volgens mij zijn al die onderdelen wel ongeveer wat ik zoek binnen mijn budget maar is het een hele slechte optie om het beeldscherm te vervangen naar iets zoals een LG 24MK400H-B?
Da's alsof je een big green egg koopt en er vervolgens een diepvries hamburger van de Aldi op gooit.

MacLaarz

Member
Kan ik dan (als ik hem helemaal in elkaar heb gezet) via mijn oude computer een windows 10 demo installeren op een usb stick waardoor ik windows erop heb?

Bovenaan