Nieuwe Game PC

MZw

Senior Member
Enkele suggesties voor een luxe design build:
AantalProductPrijsSubtotaal
1Corsair Force MP510 960GB€ 138,50€ 138,50
1G.Skill Trident Z Black/White 32GB DDR4-3200 CL16 kit€ 185,50€ 185,50
1Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme WaterForce 11GB€ 1.449,19€ 1.449,19
1Gigabyte Aorus P850W€ 120,00€ 120,00
1Gigabyte Z390 Aorus Master€ 278,00€ 278,00
1Intel Core i9 9900K Boxed€ 498,62€ 498,62
1Thermaltake A500 Window Black/Grey€ 225,50€ 225,50
1Thermaltake AC-053-CN1OTN-C1€ 31,00€ 31,00
1Thermaltake Water 3.0 360 ARGB€ 156,99€ 156,99
9 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 3.083,30
Goedkopere zeer snelle nvme SSD.
Bij een cpu met 16 threads gekozen voor 32Gb geheugen. Quad-kit is fraai, maar heeft qua prestaties geen meerwaarde.
RTX2080TI met AIO waterkoeling, RGB op zowel de videokaart als de Fans van de Radiator.
PCIe Riser cable toegevoegd, zodat de videokaart verticaal gemonteerd kan worden en de verlichting goed zichtbaar is.
Thermaltake 360 radiator met RGB-fans: https://www.thermaltake.com/water-3-0-360-argb-sync.html
Auros Master moederbord vanwege de zeer zware stroomvoorziening, lage VRM-temperaturen(zie HWI-testresultaten) en uitstekende audio. Ook voorzien van 3x M.2 sloten met koelribben.
Luxe aluminium behuizing met USB Type-C, geschikt voor een 420 en 360 radiator: https://www.thermaltake.com/a500-aluminum-tempered-glass-edition-mid-tower-chassis.html
Excellent geteste Gigabyte voeding om het aantal verschillende merken beperkt te houden. De 850W uitvoering gekozen, omdat die de dubbele cpu-aansluiting heeft.

Laatst bewerkt:

Manyuken

Senior Member
Die gigabyte 2080ti is wel echt mooi, maar volgens mij zijn die RGB fans alleen wel vrij luidruchtig :(

MZw

Senior Member
@Manyuken Ik heb geen review kunnen vinden, maar met een 240 radiator, waarvan je het fanprofiel ongetwijfeld zelf kunt regelen kun je het vast wel stil krijgen. Heb jij een review kunnen vinden?

PS: Ik had wel verwacht dat de NZXT cpu-koeler stiller zou zijn, dan de Thermaltake, maar dat is niet het geval.
Vergelijkingstabel NZXT vs Thermaltake van MZw

Laatst bewerkt:
haha, off topic moet kunnen dat houd de zaken wat luchtig en we leren soms nog iets bij :D

alvast bedankt allemaal om even mee te denken voor mijn build, ik ga de voorgestelde onderdelen eens onder de loep nemen om te zien waar de verschillen zitten.

Dus de voeding, SSD, GPU en kast en lucht vs waterkoeling

ik moet toegeven dat de waterkoeling ook enkel voor het esthetische aspect gekozen was, dat en omdat ik nog nooit een waterkoeling gebruikt heb in vorige builds. Wel weet ik ondertussen dat het voordeliger is de radiator vooraan te plaatsen ipv bovenaan ( scheelt een paar graden in CPU temp )

Ik ga een paar dagen nemen om jullie info na te kijken en vergelijken, laat ons eerlijk zijn dat is al de helft van het plezier van een nieuwe build :D

Dabomb

Senior Member
Wat is je reden om voor de 2080Ti te gaan voor 1300 euro als je voor 2080 non Ti veel meer value voor krijgt..
Zeker je nou op 1440P wilt gaan gamen.. Zou er zelf toch 2 keer over nadenken.. Dan kan je volgend jaar wellicht beter een nieuwe kaart kopen van het overige geld wat je eraan overhoud. Als je op 4K gamed dan snap ik de keuze voor de Ti versie dan nog wel ondanks dat hij overkill aan geld kost.

JMM

Senior Member
Om hoge framerates te halen op 1440p is een 2080Ti absoluut geen overkill, vooral als je hoge eisen stelt.

Heb zelf de 1080Ti (Iets zwakker als de 2080) en op 1440p kan ik je vertellen dat bijv. met Metro Exodus op ultra instelling het vrij goed gaat maar dat stapje daarboven, extreme, nee dan stikt mijn 1080Ti ! (Msi)

En Raytracing mag dan in zijn kinderschoenen staan het is wel vet om het te kunnen gebruiken met een aanvaardbare fps... en dan komt de 2080Ti weer om de hoek kijken...

Dit is maar een voorbeeld want als je dan weer met andere games richting de 144fps wilt gaan op 1440p zal de 2080Ti de enige optie zijn.

Dus nee, de spijtig genoeg belachelijk geprijsde 2080ti is zeker geen overkill op 1440p, zeker als money no option is....mijn mening dan weer. :)

Laatst bewerkt:
Over de aanbevelingen van de PSU ben ik het eens dat de voorgestelde alternatieven beter zijn en van de Corsair SSD tov de Samsung ook prijs/kwaliteit stukken beter.

De grafische kaart had ik gekozen om op 1440p alles op de hoogste settings te kunnen spelen zoals JMM hierboven al vermeld had, maar misschien kan het interessanter zijn om idd een 2080 aan te schaffen en dan sneller te wisselen als de omstandigheden daarvoor vragen.

De voorgestelde behuizingen liggen me minder kwa uitzicht, maar das persoonlijke smaak zeker. Ik vroeg me af of de Lian Li PC 011 Dynamic iets degelijk is , iemand daar ervaring mee ?

JMM

Senior Member
Kwestie van te weten wanneer de volgende generatie Nvidia effectief worden gelanceerd, blijf je wel op je honger zitten want dat kan even duren.

Laatst bewerkt:

MZw

Senior Member
Geen ervaring met de Lian Li PC 011 Dynamic. Deze heeft echter veel glas, waardoor goede koeling moeilijker is. Ook de cpu-hoogte is max. 15,5cm, waardoor een AIO-koeler een vereiste is. Hij is wel populair in fraaie builds met custom waterkoeling.
Er is echter ook een 'Air' uitvoering en zelfs met meegeleverde RGB-fans. In combinatie met een 9700k een RTX2080 en wat aanpassingen kun je dan ook zomaar €1.000 besparen, bijvoorbeeld:
AantalProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Gold V650€ 96,05€ 96,05
1Corsair Force MP510 960GB€ 137,90€ 137,90
1Corsair Vengeance LPX Black 16GB DDR4-3200 CL16 kit€ 88,00€ 88,00
1Gigabyte Z390 Aorus Pro€ 184,00€ 184,00
1Intel Core i7 9700K Boxed€ 427,00€ 427,00
1Lian Li PC-O11 Air RGB Window Black€ 138,00€ 138,00
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB€ 814,95€ 814,95
1Thermaltake Water 3.0 360 ARGB€ 156,99€ 156,99
8 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 2.042,89
Voor de AIR uitvoering zie: http://www.lian-li.com/pc-o11-air

Als Intel een harde eis is vind ik dit een prima doordachte setup. Ik zou alleen zelf die voeding niet willen. Mijn voorkeur zou naar een RM750x 2018 of Straight power 11 750W uitgaan. Een tier hoger heb je nog de HX750i v2, maar de meerwaarde t.o.v. de RM750x vind ik beperkt.

Als ie zo stil mogelijk moet zijn is waterkoeling niet altijd de beste keuze. Ik vind persoonlijk het geluid van zo'n pomp vrij irritant. Met een dikke luchtkoeler zit je wat dat betreft beter.
eigenlijk had ik er nog niet echt bij stilgestaan of het echt een intel gebaseerd systeem moet worden of niet, ik denk dat ik zoals velen gewoon blijf bij wat ik gewoon ben.

Of dat een slimme beslissing is laat ik in het midden.

Als ik het goed begrijp zijn de laatste AMD processoren het overwegen waard, zeker nu met de release van de 3000 reeks op 7 juli

Manyuken

Senior Member
eigenlijk had ik er nog niet echt bij stilgestaan of het echt een intel gebaseerd systeem moet worden of niet, ik denk dat ik zoals velen gewoon blijf bij wat ik gewoon ben.

Of dat een slimme beslissing is laat ik in het midden.

Als ik het goed begrijp zijn de laatste AMD processoren het overwegen waard, zeker nu met de release van de 3000 reeks op 7 juli
Jazeker! Beloofd best wel leuke processoren te worden! Zeker nu het gezeur bij Intel speelt met die lekken en de geruchten dat ze (tijdelijk hoop ik) Hyper Threading uit gaan schakelen voor alle cpu's totdat het lek gedicht is....

Bovenaan