1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Nieuwe interim Vcard

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door firefox, 13 mei 2018.

1. firefox

firefox Senior Member

Sinds:
    15 apr 2002
    Ik heb een nieuwe PC gebouwd (I7 -8700), gezien de hoge vcard prijzen en het feit dat ik nu nog maar occasioneel game besloten mijn oude vcard nog enkele maanden te gebruiken. Echter werd far cry 5, ondanks dat het goed liep, hem iets te veel denk ik.

Nu wil ik vandaag geen woekerprijzen betalen door de digitale gelukzoekers en aangezien dit niet echt gepland was als investering zou dus een interimkaartje moeten hebben om even een jaartje verder te kunnen en toch FC 5 te kunnen draaien.

Mijn eerste gedacht gaat uit naar een radeon RX580 8GB of een gtx 1060 ti 6GB. Beiden komen ronde de 320€-360€.

Enige suggesties?

Laatst bewerkt: 13 mei 2018
  2. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Welke videokaart gebruikte je?
    Welk merk en type voeding heb je?

3. firefox

firefox Senior Member

Sinds:
    15 apr 2002
    Ik gebruikte een radeon 7870 2GB, tot mijn eigen verbazing was dat vlot speelbaar, zij het met alle settings op low natuurlijk.

Voeding is een 550w recom, normaal voldoende

4. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Recom is troep. Hoe oud is die voeding en waarom zo'n slechte voeding voor een systeem met nieuwe i7?

Is de 7870 kapot? Als je tevreden was met die kaart zou je de opvolger daarvan, R9 270X, gebruikt kunnen kopen. Zou niet meer dan €75 hoeven kosten?

5. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
  6. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Manmanman... hoe vaak kom je dat toch tegen... top materiaal (i7 8700) en dan zo een brakke voeding er in... en dan klagen dat eerstdaags de voeding klapt en je mobo / processor / videokaart / ram naar de eeuwige jachtvelden mee vertrekt...

7. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Zo'n 10+ jaar oud ding? Totaal ongeschikt dus; die voedingen kunnen niet stabiel de lage vermogens leveren die tegenwoordig in rust worden afgenomen.

Zal sowieso nog wel zo'n foute indeling met meerdere 12V rails zodat het alsnog gewoon te weinig kan zijn.

Hoe dan ook; ruimen dat ding.

8. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Het verbaasd me nog dat die voeding 2x een 12v lijn heeft van elk 22 Ampere. Al vermoed ik wel enige sjoemelgedrag van Recom, aangezien ze het volgende opgeven:

12V1 : Max 22 Ampere (264 Watt)
    12V2 : Max 22 Ampere (264 Watt)
    3.3V : Max 25 Ampere (82,5 Watt)
    5V : Max 25 Ampere (125 Watt)

Tel ik dat allemaal bij elkaar op, dan kom ik uit op 735,5 Watt.. Terwijl de voeding volgens Recom maximaal 550 Watt kan leveren. Rara hoe kan dat...

Verder blijf ik het met de meeste eens.... weg dat ding en een nieuwe kopen.

9. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Veelal staat dat er gewoon bij in de tabel, bijvoorbeeld een sub max van de 12V rails en een max op de 5 en 3,3 samen.

Bijvoorbeeld
    max 150 W op 5V en 3,3 samen
    max 400 W op 12V1 en 12V2 samen (= 33A)

Meestal is het ook nog eens dat 12V2 alleen op de EPS plug zit, dus van 12V2 moet je videokaart, HDD's, random zooi op moederbord, fans, etc. allemaal voeden.

Kan trouwens nog met meer subtotalen;

Die enorme stromen op 5V slaan sowieso nergens op. Waar moet je dat kwijt? Dat zou dan allemaal over een paar draadjes richting molex, sata-power en in de 24-pin gaan. Terwijl voor 12V er aparte dikke kabels lopen naar de grootverbruikers (EPS, PEG).

10. Supreme-1985

Supreme-1985 Geband

Sinds:
    2 apr 2018
    Qua videokaart maakt het niet uit, prijzen zijn hetzelfde dus zal de RX 580 de beste optie zijn.

Maar vervang je voeding eerst, dat is het beste voor al je hardware. ;)

11. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Ok ladies.. :p zijn we over het drama v.d. voeding heen.. Ts vraagt om een videokaart advies.

Kijk eens bij de buren tweakers net vraag & aanbod voor een leuke goedkope vervanger voorlopig.

12. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Ladies? Doe ff normaal.

13. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    En hij krijgt als service nog meer advies. Wat een mooi forum is dit toch.

Dat heb je met die Engelstaligen.

14. firefox

firefox Senior Member

Sinds:
    15 apr 2002
    Eigenlijk niet bij mijn voeding stil gestaan. Gewoon oudere kast hergebruikt, alles eruit gegooid op de voeding na. Nooit geen problemen mee gehad tot nu.
    Nu extra advies is altijd mooi meegenomen en slaan we niet af. Enige suggesties voor een degelijk nieuwe voeding?

Beste deal voor een vcard die ik tot nu toe gevonden heb puur financieel is een gygabite aorus r580 8gb voor 320€ geleverd. Heb wel gelezen dat die redelijk wat power verbruikt.

15. Supreme-1985

Supreme-1985 Geband

Sinds:
    2 apr 2018
    Voltage verlagen, AMD geeft altijd om een vage rede de videokaarten een te hoog voltage.

Standaard is dit 1150mv, dit kan je makkelijk verlagen naar 1050/1060mv.

16. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Mss een stomme vraag ... maar je scherm ondersteund dat freesync?

17. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
  18. firefox

firefox Senior Member

Sinds:
    15 apr 2002
    Ja, volgens de specs die ik gevonden heb

19. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Dat is dan een uitstekend argument om met name voor een AMD videokaart te gaan (Nvidia kaarten ondersteunen geen freesync)

20. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Als je nu een intrim kaart koopt en later je definitieve -voor een iets gunstigere prijs- betaal je uiteindelijk meer dan als je nu direct iets beters koopt....

Maar uiteindelijk is wachten altijd goekoper :D