1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Nieuwe ITX game pc

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Javice, 9 jul 2018.

1. Javice

Javice Senior Member

Sinds:
    27 mei 2009
    Hey mensen

Ik wil een nieuwe PC kopen en ik heb momenteel deze setup samengesteld :

[​IMG][​IMG]

wat is jullie gedacht hier over ? is 500W voeding genoeg voor deze setup ?

2. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Persoonlijk vind ik 500W voeding nog aan de krappe kant. Ik zou zelf kijken voor een 550w of 600w voeding.

3. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
  4. Javice

Javice Senior Member

Sinds:
    27 mei 2009
  5. AlwaysFresh

AlwaysFresh Member

Sinds:
    10 mrt 2018
    Ja maar voor in de toekomst als alles multi-threaded wordt zal dat wel weer fijn zijn.

6. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    De Corsair SF600 is een stuk beter hoor! En kleiner wat het inbouwen makkelijker maakt in een kleine behuizing.

Dat werd 4 jaar geleden ook gezegd en heeft een hele massa een i5-4460 aangeschaft. Die zitten nu met de gebakken peren als ze een recente game als BF1, en straks BF5, gaan spelen. Met een i7-4770/4790 zou er niets aan het handje geweest zijn.

Badaware en 49109129 vinden dit nuttig.
  7. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Klopt, als je puur naar de game prestaties kijkt heb je aan een 8600K in principe voldoende. Je hebt een 8700(K) dan ook niet echt nodig. Toch zou ik dat wel doen, om de volgende redenen:
    - in veel andere applicaties heb je wel voordeel van de extra threads
    - een i7 is toekomstvaster en je mag er van uit gaan dat je er langer mee vooruit kunt
    - een i7 is waardevaster
    - je hebt meer headroom voor multitasking (streamen bijvoorbeeld)
    - het is een zeer geringe meerprijs als je naar de totaalkosten van je build kijkt
    - ik vind in zo'n high end pc gewoon een i7 horen (okee, subjectief argument)

Badaware en eismc2 vinden dit nuttig.
  8. AlwaysFresh

AlwaysFresh Member

Sinds:
    10 mrt 2018
    https://nl.hardware.info/product/385995/amd-ryzen-7-1700-boxed

Hetzelfde heb je eigenlijk met deze cpu

9. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Een 2700x, okee - maar aan een 1700 zou ikzelf niet beginnen. Plus het schrijnende gebrek aan AM4 ITX bordjes...

10. AlwaysFresh

AlwaysFresh Member

Sinds:
    10 mrt 2018
    Als je gewoon een kleine overclock uitvoert op de Ryzen 1700 (65 watt) zal hij in de buurt komen Ryzen 2700 (105 watt) genoeg ruimte dus voor een overclock, ik vind het niet 116 euro meer waard als ik eerlijk ben. https://nl.hardware.info/product/417127/asus-rog-strix-b350-i-gaming/fotos#open . Ik vind dat tekorten je niet moet weghalen van AM4 omdat er nog steeds goede moederborden zijn.

Badaware vindt dit nuttig.
  11. Javice

Javice Senior Member

Sinds:
    27 mei 2009
    ok, dan kom ik op

Het is nu ook de eerste keer dat ik een ITX pc maak, ik vraag me af of alles wel in de case past

en weet er toevallig iemand een goedkopere webshop ? dit zijn prijzen van megekko.nl

Laatst bewerkt: 9 jul 2018
  12. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    In principe zou alles moeten passen - alleen die cpu koeler ben ik niet zeker over.

Ik raad je aan om hier eens te kijken naar bestaande builds: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/RgVBD3. Dan heb je snel genoeg een indruk wat er kan en wat niet.

13. AlwaysFresh

AlwaysFresh Member

Sinds:
    10 mrt 2018
  14. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Ik zou eens gaan googelen op de combinatie van deze kleine kast, een overklokbare 8700k en een 1080Ti en de vraag hoe warm/ heet dat allemaal gaat worden. Het zou heel goed kunnen dat het te heet gaat worden en terug gaat klokken waardoor je ook een terugval gaat krijgen in prestatie en dus weinig hebt aan je dure componenten.
    Mijn volgende vraag is of de beoogde cpu koeler wel in staat is om een 8700k bij een overklok koel te houden. Heb zelf ook een 8700k en die heeft heel flinke koeling nodig.

Badaware, MZw en eismc2 vinden dit nuttig.
  15. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Dat is een legitieme zorg. Ik zou de cpu in elk geval niet overklokken en eventueel een AIO overwegen, al zal dat qua real estate zeker puzzelen worden. De boel koel genoeg houden moet lukken met de juiste onderdelen, afgaande op de verhalen op pcpartpicker.

Badaware vindt dit nuttig.
  16. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    In dit soort kasten zou ik altijd zeggen AiO waterkoeling als er ruimte voor is.

17. Javice

Javice Senior Member

Sinds:
    27 mei 2009
  18. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Deze koelers blinken niet echt uit.....
    https://nl.hardware.info/product/335803/corsair-hydro-series-h80i-v2-120mm als hij past zal deze aanzienlijk beter koelen!
    https://nl.hardware.info/product/330879/antec-kuhler-h2o-h600-pro dit is ook al een betere keuze!

Het is jammer dat je geen window hebt anders had je voor de allermooiste kunnen gaan: https://nl.hardware.info/product/396357/nzxt-kraken-x42-am4

19. AlwaysFresh

AlwaysFresh Member

Sinds:
    10 mrt 2018
    Nou nee ik weet niet of je veel builds bekijkt op YT van Pauls Hardware etc. die gaan zulke systemen gewoon overklokken. Je moet het gewoon op de juiste temperatuur weten te houden

20. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Die Antec heeft een vrij dunne radiator, die geef ik nog de meeste kans. Eventueel met een slim PWM casefan erop.