1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Op zoek naar andere voeding

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door ramon.striezenau, 5 dec 2017.

1. ramon.striezenau

ramon.striezenau Member

Sinds:
    4 nov 2013
    Hallo mensen, ik heb sinds kort mijn pc geupgrade met nog een setje 8gb ddr4 en een ssd. maar dit in combinatie met mijn overclocks is het gewoon te veel voor mijn voeding, Het systeem is niet meer zo stabiel en de errors zijn vaak random.

Ik heb al Memtest64 laten draaien en de CPU gestressed en ook de videokaart, alles draait stabiel maar als alles te gelijk word belast dan crashed het systeem, soms een error wat vaak voor komt bij geheugen, soms videokaart en soms errors die verwijzen naar CPU en soms gewoon hard crashes en moet ik de pc uit drukken.

Ook met een PSU calculator gekeken hoeveel mijn systeem ongeveer zal verbruiken met mijn overclocks en dan kom ik op ongeveer 700watt.
    Ik heb momenteel een 550watt voeding en ben aan het kijken voor een 850watt voeding,
    zelf zit ik te twijfelen tussen de EVGA supernova 850watt g2 of g3 of de Corsair RM850i (of X).

Wat zouden jullie aanbevelen?
    Hier een linkje naar mijn system: https://nl.hardware.info/usersystemen/27426/beestje

Alvast bedankt voor de Reacties!

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    link werkt niet.

3. ramon.striezenau

ramon.striezenau Member

Sinds:
    4 nov 2013
    Waarom werkt link niet?

4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Omdat de url niet bestaat.

5. ramon.striezenau

ramon.striezenau Member

Sinds:
    4 nov 2013
    Ow oops, ik dacht dat het over corsair Link ging. Ik heb een 980ti overclocked en overvolted, cpu 6700k op 4.5ghz en 16gb ddr4 op 3000mhz,2ssds en een hardeschijf.

6. royrc

royrc Member

Sinds:
    19 dec 2013
    Met de garantie van EVGA grafische kaarten heb ik wel goede ervaringen mee. Als ze voor hun voedingen ook goede garantie bieden zou ik gewoon de EVGA nemen.

Als je even je user systeem er correct bij zet hebben we wat meer info.

7. ramon.striezenau

ramon.striezenau Member

Sinds:
    4 nov 2013
    Zal ik vanavond even na kijken, gaat nu even niet lukken ivm werk. Heb zelf ook goede ervaring met hun videokaarten. Ze geven ook 10 jaar garantie op hun voedingen na registratie.

Edit: het is al gelukt om mijn user systeem zichtbaar te maken!

Laatst bewerkt: 6 dec 2017
  8. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    Ramon, ik denk dat je met een goede 650-750w voeding ook goed zit, hoor :), ik zou de Seasonic Focus 750w aanraden als je voor een redelijke prijs veel bang/$ wilt hebben

9. ramon.striezenau

ramon.striezenau Member

Sinds:
    4 nov 2013
    Bedankt voor de reactie, voeding ziet er goed uit! Hoeft niet persee echt "bang for money" te zijn,als het maar goed is!

10. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    Hardware.info heeft deze voedingen al getest, en ze vinden deze voedingen goede concurrenten voor de RMx serie van corsair

11. ramon.striezenau

ramon.striezenau Member

Sinds:
    4 nov 2013
    Gezien, lijkt idd een goeie voeding te zijn! Thx voor de tip!