Optische kabel perse nodig voor surround sound??

Beste forum leden,

Sinds vandaag heb ik mijn astro a40 tr headset binnen en nu valt het mij op dat mijn pc geen optische ingang heeft om mijn mixamp aan te sluiten. Kan ik hem gebruiken zonder de kabel?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik wil graag surround sound hebben.

MVG

ik heb hem even getest en het geluid klonk best vaag eerlijk gezegd (1 liedje opgezet) dus heb ik mijn jbl t450 bij gepakt en volgens mij is er iets mis met mijn astro.

edit: gefixt trouwens, bedankt voor de comments!

Laatst bewerkt:
Ik had een tijdje terug een email gestuurt naar coolbue, want ik heb het daar aangeschaft en ik kreeg te horen dat ik inderdaad een optische kabel moet gebruiken.
Weten jullie een goede converter zodat de kwaliteit niet verslechtert?

Roel1966

Senior Member
User systemen
Weten jullie een goede converter zodat de kwaliteit niet verslechtert?
Ik dacht dat het werkte zoals je in je voorlaatste post schreef, maar een converter van optisch naar analoog bestaat bij mijn weten niet. Wel zou je een externe geluidskaart kunnen gebruiken waar dan wel een optische uitgang op zit.

Ik dacht dat het werkte zoals je in je voorlaatste post schreef, maar een converter van optisch naar analoog bestaat bij mijn weten niet. Wel zou je een externe geluidskaart kunnen gebruiken waar dan wel een optische uitgang op zit.
ging toch eff een potje spelen en het was net niet wat ik verwacht dus wil ik best proberen om te converten.

https://www.audiokabelshop.nl/hq-toslink-optische-kabel-naar-3-5-mm-plug-1-5-meter?gclid=EAIaIQobChMIu7_y_Zfa4QIV1-J3Ch2yYAFREAQYBCABEgLCPvD_BwE
zou dit misschien kunnen? i.p.v een externe geluidskaart te kopen

xzandr

Senior Member
User systemen
Heb je wel de software geïnstalleerd en alles goed ingesteld in de software en Windows?
Ik heb zelf een speaker set met usb aansluiting maar moet dan wel wat instellingen doen voor het optimaal werkt.
Zoals @Roel1966 al aangeeft zit er in de mix amp een geluidskaart en DA converter, dat zal gezien de prijs geen rommel zijn.

Bovenaan