1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Oude CPU's te koop gevraagd

Discussie in 'Te Koop Gevraagd' gestart door dennis smith, 1 mrt 2018.

1. dennis smith

dennis smith Member

Sinds:
    14 mei 2014
    Ik ben op zoek naar oude CPU's. Ze gaan ingezet worden ter display, dus het maakt niet uit of ze werken, of als het goud er uit is gehaald. Zolang ze er maar goed uit zien aan de voorkant.

Elke CPU van vóór 2000, zeg maar voor de intel pentium 2 generatie, is welkom. En het is juist leuk als er ook andere merken tussen zitten Cyrix, AMD, IBM etc, 8086, 8088, 80286, 80386, 80486, co-processoren etc, etc

Liefst een grote partij met verschillende modellen

2. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Ik heb hier nog een amd athlon xp liggen met copyright uit 1999.
    Grote tekst is ver te vinden, maar goed hij is van voor 2000 :)

cpu (komt zonder barcode sticker)

Zit geplaats op een ms-6786mobo met 2 ram sticks vdata ddr 400 koelblok is ook aanwezig(Fan is weg)
    Foto's van internet geplukt

Bij interesse laat maar weten (alles is werkend weggelegd maar of het nu nog werkt...) .

Laatst bewerkt: 16 mrt 2018
  3. dennis smith

dennis smith Member

Sinds:
    14 mei 2014
    Of hij werkt is niet belangrijk, hij's wel mooi, wat wil je d'r voor hebben?

4. Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    hmm ding is ja niks waard, een euro of 5 max. Aangezien het niks uitmaakt of hij werkt of niet, een postzegel en een adres? Kan hem zo op een schuim full middel drukken en in een enveloppe doen. (weet alleen niet hoeveel dat ding weegt).

En daarbij, ik weet niet wat jij allemaal wilt uitgeven voor die processoren, maar velen kunnen nog gewoon online gekocht worden.

5. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Ik zeg van 2003 (op zijn vroegst), dus na 2000.

Sw333t vindt dit nuttig.
  6. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    De AXDA2600DKV4D is een 2002 Barton core CPU. Dus ná 2000. Dat kan je hier makkelijk terugvinden.

[Knip]

Volg het advies van Jeroen op, dat je ze nog, na wat moeite doen, online kan kopen.

Succes met je zoektocht :)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2018
  7. Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    Luitjes, jullie vergeten dat een release datum geen productie datum is, en de copyright van 1999 staat er niet voor niks op, de processor is dus gemaakt in 1999 en tegelijkertijd beschermt, dat hij voor het grote publiek in 2002 beschikbaar werd gemaakt, zegt natuurlijk niks over de bouwdatum.

Maar inderdaad, de release datum voor publiek was rond 2002.

8. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Die copyrights slaan op de merknaam , niet op productie datum van de getoonde Barton uit 2003.

Ja handig zo'n link, je moet alleen wel bij het typenummer kijken die op het plaatje staat AXDA2600DKV4D, de release datum was zoals ik vanmorgen al melde 2003.

Wat je onder bouwdatum verstaat, geen idee, even een tijdje terug in de tijd. Na de succesvolle, K6 serie komt AMD in 1999 met de opvolger de K7. De eerste Athlon komt uit en wel de AMD Athlon 500 (Argon) vanaf dat moment staat er op de CPU © 1999 AMD (zie plaatje).

Athlon.jpg

Als topic starter een CPU van voor 2000 wil zal hij alle AMD socket A modellen aan zich voorbij kunnen laten gaan, die waren er pas vanaf 2000, daarvoor was het slot A.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
  9. ABFM

ABFM Member

Sinds:
    24 aug 2017
    Ik heb deze nog gevonden... [​IMG] AMD-Athlon.jpg

10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Zitten er voor die tijd niet van die 'cassetes' bij wat in feite in een Socket A CPU op een verloopje is?

11. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Als ik defecte processors heb doe ik ze graag aan jou cadeau.. Werkende hou ik zelf voor mijn retro systeem.. Dingen die niet werken heb ik toch niks aan.

12. GamerHawke

GamerHawke Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
  13. ABFM

ABFM Member

Sinds:
    24 aug 2017
    Ik heb nog een hele lading aan Core 2 duo processors, Pentium D, Pentium 4 en ergens nog een Xeon E3310.. Maar ik dacht dat het juist ging om die oude meuk VOOR 1999...

14. dennis smith

dennis smith Member

Sinds:
    14 mei 2014
    Het is ter display, het gaat eigenlijk om uiterlijk interessante CPU's. dus om even een vergelijking te maken;

Dit qua uiterlijk vrij saai, maar dit;

Is natuurlijk veel leuker om te zien. Staat een lekker duidelijke text op,

Of dit bijvoorbeeld, dat is een lust voor het oog.

En het lijkt wel alsof tegenwoordig de CPU's qua uiterlijk veel saaier zijn van vroeger.

15. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Wel jammer eigenlijks dat je momenteel alleen de intel en amd cpu's nog hebt. Die concurrentie toen die tijd had wel zijn voordelen.

16. Larsiano

Larsiano Senior Member

Sinds:
    12 dec 2013
    Intel® Pentium® III Processor 650 MHz, 256K Cache, 100 MHz FSB (incl bracket, mobo en mem + koeler)
    +core duo E2200

aanwezig hier

17. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004

18. Larsiano

Larsiano Senior Member

Sinds:
    12 dec 2013
  19. Forum m8

Forum m8 Senior Member