oude pc nog waard om te upgraden?

Forum m8

Senior Member
User systemen
Ja en haal maar een PGA na een aantal jaar uit je PC. Of die dingen zitten zo vast aan de CPU dat je het hele zooitje eruit trekt of je zet de hendel op de open stand en komt erachter dat de CPU er niet uit wilt.

Ieder voordeel heeft zo zijn nadeel.
Eerst heetstoken voordat je de koeler er af haalt, en eerst roteren. CPU rooien met koeler is een noobie fout; dat zijn dezelfde mensen die iets laten vallen op een LGA socket.

Wat dan? Ik heb jaren plezier gehad van een E8400. Single core stukken sneller dan de meeste C2Quads (de extremes daargelaten)
Dat is ook waarom ik een E8400 kocht ipv een C2Q. Plus dat er toen nog geen reden was voor de 3e en 4e core. Alleen dat veranderde snel :+

jurrian120

Senior Member
User systemen
Eerst heetstoken voordat je de koeler er af haalt, en eerst roteren. CPU rooien met koeler is een noobie fout; dat zijn dezelfde mensen die iets laten vallen op een LGA socket.

Dat is ook waarom ik een E8400 kocht ipv een C2Q. Plus dat er toen nog geen reden was voor de 3e en 4e core. Alleen dat veranderde snel :+
Zelfs na het roteren heb je nog wel eens dat hij niet los komt. Ook iets wat niet al te makkelijk gaat bij elke koeler.

Bovenaan