1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

PC upgraden met nieuw moederbord en cpu

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door MarsTwilight, 13 feb 2018.

1. MarsTwilight

MarsTwilight Member

Sinds:
    7 mrt 2013
    Hoi,
    Ik ben aan het uitzoeken of het zinvol is om volgende pc te upgraden:
    Wensenlijst PC voor Sam/Thomas van MarsTwilight
    dit systeem heeft ook een ssd, maar weet ff niet welke...
    Ik wil denk ik het moederbord en cpu vervangen met volgende upgrade:
    Wensenlijst Upgrade voor Thomas van MarsTwilight
    met dit nieuwe moederbord kan ik het huidige ddr3 geheugen van 8 gb blijven gebruiken.

Haal je met deze upgrade meer uit het systeem? zoals jullie zien heeft het huidige systeem wel een nieuwe videokaart, wordt deze met de upgrade beter benut? En gaat dus de overall performance van het systeem voldoende omhoog?

2. MarsTwilight

MarsTwilight Member

Sinds:
    7 mrt 2013
    Heb net van de cpu upgrade een i5 gemaakt, het is nl geen permalink... (voor degenen die al gekeken hadden, het was een i3 cpu)

3. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Dat gaat niet werken. Een i5-8400 in samenwerking met een h110 moederbord is a NO GO. Beide hebben wel dezelfde socket maar niet dezelfde chipset. Enige moederborden die werkend zijn met een i5-8400 zijn z370 moederborden.

4. nick.toebes

nick.toebes Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Ik zie bij wensenlijst 1 alleen een videokaart, niet een volledig systeem....
    Verder bij de 2de lijst heb je een h110 moederbord gekozen die weliswaar de Intel 1151 socket heeft, maar alleen de z370 moederbord (op dit moment) zijn compatibel met de gekozen i5, wat een prima keus is..

Edit: Zie dat @LaCrimosa mij een moment voor is...

5. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    En dan, indien je voor die i5-8400 zou gaan moet je ook DDR4 geheugen aankopen. DDr3 werkt hier niet mee.

6. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Laatst bewerkt: 13 feb 2018
  7. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
  8. MarsTwilight

MarsTwilight Member

Sinds:
    7 mrt 2013
    Bedankt voor jullie reacties, die Core i5-6500 is misschien wel een idee...