1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

PCM audio afspelen

Discussie in 'Digitale fotografie en video' gestart door Furnisher, 20 mrt 2004.

1. Furnisher

Furnisher

Sinds:
    10 jul 2002
    Ik heb onlangs een stuk video van een videocamera met behulp van windows movie maker op mijn computer gezet, maar nu is het zo dat geen enkel programma op mijn pc het geluid ervan kan afdraaien. Het geluid is een PCM-formaat.. zijn er codecs/tips om het geluid bij mijn beeld te krijgen? bvd

2. Gert-jan van den Berg

Gert-jan van den Berg Senior Member

Sinds:
    5 dec 2002
  3. Furnisher

Furnisher

Sinds:
    10 jul 2002
    Daar word ik nog niet veel wijzer van... PCM is volgens mij gewoon ongecomprimeerde audio, maar met virtualdub ofzo kan ik die audio eer niet afstrippen.. beetje vaag

4. Jaap H Busscher

Jaap H Busscher Senior Member

Sinds:
    27 jan 2000
  5. David van Dantzig

David van Dantzig HWI Redactie

Sinds:
    2 jul 2001
    Wat voor bestandsformaat hebben de bestanden, of zit het geïntegreerd in een filmbestand?

6. Brigitte

Brigitte Senior Member

Sinds:
    21 apr 2001
    Hmm, als ik met behulp van Audition een willekeurig Windows geluidje (dat overigens volgens Audition al in PCM-formaat is) nog een keer omzet naar PCM, kan ik 'm met Winamp gewoon afspelen. Ook mediaplayer heeft er geen enkele moeite mee.

Heeft ie de extensie .wav of .pcm?

7. Furnisher

Furnisher

Sinds:
    10 jul 2002
    Het geluid zit geintregeerd met het videobestand. En dat is een .AVI bestand.. ben er ook nog niet uit..

8. David van Dantzig

Sinds:
    2 jul 2001
    Heb je geen Adobe Premiere ofzo? Daarmee kun je geluidstracks eenvoudig afzonderlijk opslaan.

Je zou een programma als dit kunnen proberen.

[edit]
    Nu ik teruglees... begrijp ik 't goed dat je de film mét geluid wilt hebben, dus niet alleen geluid van de film? Vermoedelijk heb je dan hetzelfde probleem als waar hierboven ook naar wordt gelinkt: opgenomen in 16-bit terwijl WMM blijkbaar alleen 12-bit lust bij DV.

9. Furnisher

Furnisher

Sinds:
    10 jul 2002
    Ja ik wil de film met geluid hebben.. Maar misschien werkt het als ik eerst het geluid er afstrip, dat dan converteer en later er weer bij zet ofzo..

10. David van Dantzig

Sinds:
    2 jul 2001
    Ik ben bang dat dat zou leiden tot asynchroon beeld/geluid. Waarom probeer je de film niet eens met VirtualDub te herencoderen, m.n. het geluid? www.virtualdub.org, als ik me goed herinner.