Worklog (CiP) Polar by FAT

FAT

Master of Modding
User systemen

Hoi Allemaal!

Uiteraard kan ik niet achterblijven ;)! Dus ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Femke Agnes Toele. Vandaar dat mijn forum naam FAT is (initialen… :cool:)!
Ik ben 26 jaar woon in Schoonhoven en werk als goudsmid. Ik heb een ‘bescheiden’ (kleine maar wel uitgebreide) werkplaats waar ik lekker kan knutselen.
Sinds 2013 kwam het Casemodden in beeld en het is niet meer weg gegaan. Het is allemaal begonnen met “Little Scratch” , dit was voor een wedstrijd voor het Taiwanese bedrijf ECS.

Deze build doe ik samen met Tenzin Rongen, hij kan ongeveer ALLES!
Tenzin is 28 jaar en doet tegenwoordig Industrieel Product Ontwerpen in Rotterdam.
Hij zit nu in het 2e jaar en is ook afgestudeerd als Goud- en Zilver-smid in Schoonhoven.

Samen gaan we deze kast eens goed aanpakken en er iets heel moois van maken (uiteraard;))! Hopelijk worden jullie er ook blij van!

We hebben ervoor gekozen om het thema ECO voornamelijk door te voeren in het ontwerp.
De kast is groot en er is plek voor een hele uitgebreide gaming PC. Al die ruimte hebben we deze keer niet nodig. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om de kast door te zagen en een stuk er tussen uit te halen. Zo wordt hij een stuk slanker (ECOnomisch voor extra ruimte thuis ).Daarna maken we de delen weer netjes aan elkaar zodat je er niets meer van ziet.
Het ECO MSI moederbord is het pronkstuk in deze kast. Deze zit in het midden van de kast omgeven door de cellen. Het bovenste deel bevat de voeding, radiator en harde schijven. Ook lopen de kabels via het bovenste deel door de kast naar de achterkant. Door de facetten kun je de hardware zien zitten.

Hieronder staan de ontwerpjes; Helaas ging het niet zo soepeltjes met tekenen dus het is een combinatie geworden van renders en eenvoudige sketch up tekeningen.

We hebben in ieder geval alle pakketjes al binnengekregen! Super Snel!!
Hieronder alvast een aantal foto's! :)

Nu alle voorbereidingen treffen ennnn dan lekker aan de slag! We hebben er zin in!:D

FAT

Master of Modding
User systemen

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!

Vanwaar is de fps in dit filmpje zo laag?
Dat heet, zoals stephan212 al aangeeft, stop-motion. Gooi het woord maar eens in Youtube. Er zijn erg leuke filmpjes mee gemaakt!
Thanks, het was idd het idee om een soort van stop-motion filmpje te maken. Uiteindelijk heb ik niet heel veel foto's gemaakt (3 ongeveer per onderdeeltje) waardoor hij niet zo vloeiend loopt, maar je wel het stop-motion idee krijgt ;) !

Nu tijd voorrrr ... een volgende post!
We hebben de popnagels uit de kast geboord van de onderdelen die eruit mogen. Hieronder zie je de moederbord plaat en de 5,25 inch bays.

Het scheelt een hoop gewicht zeg nu al die onderdelen van de kast af zijn!
Het is een beetje een kaal geheel nu en het wordt nog minder!

Met schilderstape hebben we het midden van de kast aangegeven, er gaat in totaal 80mm uit het midden weg. De 2 buitenste delen worden daarna weer aan elkaar gezet.

De 2 banden zijn bij elkaar ongeveer 80mm dus deze geven een goede indruk van het stuk dat uit de kast gehaald moet worden!
Het wordt dus een lekker slank kastje (niet FAT haha ;) )
Vandaag alles helemaal afgetekend dus kan niet wachten tot het doorslijpen :D !

FAT

Master of Modding
User systemen

Ja! Nu begint het echte werk!
We hebben de kast helemaal gestript en afgeplakt met tape en nu begint het spannende gedeelte.
Alles helemaal doorslijpen!

Hieronder zie je de kast langzaam steeds kaler worden + een aantal sfeerfoto’s gewoon omdat het zo goed werkt op de foto ;)

Met de slijper aan de slag deze stap gaat altijd het snelst, gecontroleerd slopen.
Alle delen, waar het tape overheen geplakt is, gaan we eruit slijpen.

Nu is er geen weg meer terug...!
Het eerste deel ligt er helemaal uit!
De stevigheid gaat nu natuurlijk wel uit het frame, maar die komt straks gewoon weer terug als we het geheel weer in elkaar gaan zetten en verstevigen!

Deze foto's hadden verder geen toegevoegde waarde, maar ze waren gewoon spectaculair ;) !

Safety first, veiligheidsbril,stofjas, handschoenen en ... (ja ik weet het ;) ) geen beschermkapje op de slijper.

De 2 delen zijn nu helemaal los van elkaar, het ziet er heel mooi compact uit!

Dit zijn alle onderdeeltjes die we eruit hebben geslepen! Ik denk dat de kast nu nog maar een derde weegt van wat hij oorspronkelijk woog ! (als het niet nog minder is ;) )

Vanaf nu wordt het i.p.v. gecontroleerd slopen, weer opbouwen :)

Bovenaan