1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Worklog (CiP) Polar by FAT

Discussie in 'HWI/Cooler Master/MSI Casemodcompetitie 2015' gestart door FAT, 6 feb 2015.

1. AlexBrontsema

AlexBrontsema Member

Sinds:
    11 feb 2015
    Dat gaan we zeker een keer doen :) Bedankt voor de info!

2. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Tijd voor weer een kleine update over hoe de kast er nu bij staat!
    We hebben een heel stuk tussen de kast uit gehaald (ongeveer 80mm). En om even te laten zien hoeveel dat scheelt hebben we de panelen er weer even voor geklikt. De panelen steken een heel stuk uit op de foto's hieronder, deze gaan we uiteraard ook 'aanpakken' ;) !

Hieronder hebben we het met de laser gesneden paneel even in de kast gezet om te kijken of alles helemaal goed past (en met plakband vastgeplakt ;) )! En gelukkig is dit het geval :D !

coolfris, Sw333t en Stephan212 vinden dit nuttig.
  3. Wouter Lobbestael

Wouter Lobbestael HWI Forum Crew

Sinds:
    14 aug 2012
    Ziet er goed uit! Elke week kijk ik uit naar de vooruitgang, je verbaast me telkens weer. :oops:

FAT vindt dit nuttig.
  4. Piet Paaltjes

Piet Paaltjes Member

Sinds:
    11 okt 2013
    Mooi om te zien dat iedereen zo enthousiast kan worden van modden! Misschien een idee om eens met iedereen hier naar zo'n FAPLab toe te gaan :)

*edit: typo

FAT vindt dit nuttig.
  5. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Deze week weer een kleine update!
    In de facetten komt blauw plexiglas wat uiteraard weer met de laser is uitgesneden :)! Hieronder de platen voor de facetten. Het idee is om het plexiglas in de vorm te smelten. Ik heb deze week even een proefje gemaakt met een fohn gewoon om even te kijken wat het plexiglas doet.
    Uiteindelijk ging het te snel, en is het proefstukje een beetje gaan bubbelen, maar het was een goede test :) !

6. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Afstand tussen fohn en plexi vergroten en vanaf 2 kanten verwarmen helpt. En blijven bewegen.

Het is overigens ook mogelijk om te werken met mallen en een oven ;).

FAT vindt dit nuttig.
  7. Tijgervarken

Tijgervarken Master of Modding

Sinds:
    12 jan 2015
    Of je kunt ook speciale buigers kopen, die hebben wij op school ook. Dat is gewoon een gloeidraad dat verhit.

FAT vindt dit nuttig.
  8. matroosoft

matroosoft Member

Sinds:
    7 apr 2015
    We missen je op het Tweakers.net forum joh, wanneer ga je weer verder met je 7L mod? :)

9. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013
    Thanks voor de tips! Ik wilde het inderdaad in de oven gaan doen met een mal, dit proefje was even om te kijken wat het materiaal doet en hoeveel hitte het kan hebben :) !

Haha, dat is een compliment ;) ! Ik ben op het moment met van alles tegelijk bezig, allemaal deadlines, dus 7L schiet er een beetje bij in :oops:. Maar ik beloof je binnenkort weer een kleine update :) !

10. matroosoft

matroosoft Member

Sinds:
    7 apr 2015
    Nou mooi, dan zien we je binnenkort wel weer terug. :);)

11. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Nou, een tweede poging om het plexiglas mooi in vorm te krijgen.
    Deze keer een andere opstelling (en een ander kleurtje, maar wel gewoon dezelfde dikte ;) ). Ik heb een frame gemaakt van hout die het plexiglas aan beide kanten ondersteund. Daarna deze doorgeboord op verschillende plekken en vastgezet met binddraad zodat de rand van het plexiglas mooi vlak blijft liggen. Bij het andere proefje had het de neiging om omhoog te gaan staan.
    Ik ben blij dat deze keer perfect ging, dat is een hele opluchting!
    Hieronder zie je de opstelling :)!

Ik heb de oven op een lage stand gezet zodat het plexiglas niet verbrand!
    Na het verwarmen heb ik de mal uit de oven gehaald en met een doek naar buiten gedrukt. Je krijgt een hele mooie bolling. Ik was bang dat je snel een afdruk zou krijgen van de textuur van de doek maar dit is gelukkig niet het geval :) !

Een spons om het plexiglas na het vervomen meteen ietsje af te koelen zodat het mooi in de vorm blijft.

Het resultaat:

Ik ben heel blij met het resultaat, nu kan ik weer rustig slapen ;) !

.M.I.K.E.Y., coolfris, Sw333t en 1 andere persoon vinden dit nuttig.
  12. Zandolan

Zandolan Senior Member

Sinds:
    9 dec 2013
    Mooi dat het gelukt is. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
    Slaap lekker.

13. Stephan212

Stephan212 Master of Modding

Sinds:
    14 nov 2014
    Heel gaaf! Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje ^^

14. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Deze week de Cooler Master logo- vormpjes uitgesneden met de laser.
    Deze komen in het paneeltje dat boven de facetten komt. Het hout word straks mat zwart gemaakt en de logo's blijven dan glimmend zodat je een heel subtiel patroon krijgt!

Pixel wilde ook even helpen :p

Dat was het weer :) !!

15. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Deze week weer een kleine update;
    We hebben de panelen aan de voorkant uit elkaar gehaald en ook smaller gemaakt. Zodat deze weer mooi aansluiten op de kast. In het midden gaan we uiteindelijk een mooie strip maken die de zaagsnede verhult :).

Volgende week weer meer :) !

Stephan212, coolfris, Sw333t en 1 andere persoon vinden dit nuttig.
  16. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Deze week weer een proefje gemaakt :)! Dit keer voor de afwerking van de houten met de laser gesneden panelen en onderdelen.
    Een matte afwerking met een ruwe textuur, wat is dan beter als....fijn zand.
    Laat ik nou net geen zand in huis hebben en een beetje aarde uit het plantsoen pikken is ook niet ideaal.

Toen ineens bedacht ik me, dat ik nog een zakje "sahara-zand" ergens moest hebben....
    En ja hoor, in een plastic(kots?!?)zakje, mooi, geel, fijn zand!
    Op een reis met de familie naar Egypte uit de woestijn geschept, als aandenken (7 jaar later nogsteeds in het zelfde zakje).
    Maarrrr....Perfect voor dit klusje.

Jaja, Duidelijk Egyptisch zand ;)

Het resultaat is heel goed dus dit ga ik gebruiken voor de houten onderdelen!

(misschien haal ik toch nog een ander zakje zand in verband met de nostalgische waarde van het 'Egyptische' zand (ja, dat 7 jaar on-aangeraakt in mijn stelling kast heeft gelegen zonder dat ik er maar een keer naar gekeken heb ) )

Sw333t en coolfris vinden dit nuttig.
  17. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Deze week het houtwerk aan de moederbord zijde helemaal samengevoegd, gelijmd en geplamuurd.

En vervolgens in de grondverf!

Moet nogwel even drogen :) ! Volgende week is het paneel dan zo goed als af!

Sw333t en Stephan212 vinden dit nuttig.
  18. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Zo, deze week weer een grotere update :)!
    We hebben de plexiglas panelen gevormd, een leuk klusje!
    Hieronder hebben we een malletje gemaakt waar het kunststof mooi in kan zakken. Eerst opwarmen in de oven en dan met veel druk op de mal leggen, en de druk blijven uitoefenen.
    Makkelijker gezegd dan gedaan... ;) gelukkig had ik al even geoefend met een ander project (Bit-Tech's Intel NUC Competitie; http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=282066&page=3) dus dat kwam goed uit!
    Gewoon met zn tweeën erop gaan staan :cool:...

Schuim tussen de plank en het plexiglas zodat dit goed in de vorm geperst werd en dan....wachten. Plexiglas blijft nog verbazingwekkend lang flexibel ;) !

De achterkant van de kast krijgt hetzelfde patroon als de facetten aan de zijkant maar dan geheel mat zwart. De lijnen liggen iets verdiept waardoor je straks een heel mooi 3D patroon krijgt. Uiteraard moet je nog even je verbeeldingsvermogen gebruiken maar het geheel wordt straks helemaal mat zwart.

Het zijpaneel is nu helemaal bedekt met (gezeefd) vogelzand, de laatste laag hebben we vanavond aangebracht dus die moet nu even drogen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat! :D

ricknr9, coolfris, Stephan212 en 1 andere persoon vinden dit nuttig.
  19. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Grappig die facetten.

20. FAT

FAT Master of Modding

Sinds:
    8 okt 2013

Deze week alles zwart gemaakt, en de plexiglas inlegjes op hun plek gelegd. Dat maakt een wereld van verschil!

De disco look vonden we toch minder mooi dus uiteindelijk hebben we het geheel nog een keer overgespoten met mat zwarte verf. Dit was een stuk beter!

De andere zijkant zit ook al helemaal in elkaar, die moet nog even zwart gemaakt worden :)
    Volgende week weer meer!