1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Problemen met de Samsung Gear IconX 2018

Discussie in 'Hoofdtelefoons en headsets' gestart door Van der berg, 19 jan 2019.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Beste forum gebruikers,

Sinds vanavond heb ik de eerste problemen met de Samsung Gear IconX 2018. Het probleem is dat het bij de linker oortje de muziek of bij YouTube hard gaat dan bij mijn rechter oortje dat het heel erg zachtjes is aan volume en kan de volume niet verhogen dit is erg vervelend. Ik heb via YouTube gekeken en heb de oortjes gereset met een simkaart opener/pinnetje die bij mijn S8+ zit. Mijn rechter oortje vertelt steeds tussendoor dat ik moet trainen bezig ben en dat de oefening snel gaat beginnen en dat ik al zoveel heb gedaan. Allemaal heel erg vreemd. Iemand die misschien enige ervaring hiermee heeft of een oplossing. Ik heb nog steeds garantie en zit in het begin van de 2 jaar. Hoe kan ik de sport uitzetten? Tot nu toe nooit deze probleem onder vonden en weet niet of dit een probleem is of ik iets niet weet.

Heel vreemd want hij deed het nog erg goed tot gisteren en nu opeens dit. Kan ik er mee naar Samsung winkel gaan? Het zijn echt mijn favoriete headsets en klinkt erg goed met muziek maar nu dit probleem...

Alvast bedankt!
    Van der Berg

2. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Langs een Samsung shop gaan of waar je ze gekocht hebt. Klinkt als een fout in de oortjes zelf die jij blijkbaar niet eigenhandig kunt oplossen...
    Je zou alleen nog kunnen proberen de oortjes compleet los te koppelen van je telefoon en ze opnieuw te koppelen?

3. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Bedankt voor jou reactie @Manyuken Ik heb alles geprobeerd maar kom er niet uit. Morgen moet ik hem opsturen voor reparatie. Het is pas 2 maanden dat ik hem heb. De afdeling heeft mij verteld dat de technische dienst er naar gaan kijken en of het te repareren is, als het niet meer gerepareerd kan worden krijg ik €149 terug of een nieuwe Samsung Gear IconX black 2018 als dit leverbaar is en als dat ook niet leverbaar is krijg ik mijn geld terug

Wat vervelend het werkt uitstekend tot vrijdag!

4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Dit is gewoon een softwareprobleem natuurlijk, dat zal dan in de zender zitten en niet de oortjes. Als je hem opstuurt resetten ze eerst alles compleet, vervolgens constateren ze dat alles werkt zoals het hoort en krijg je hem terug met die rekening van €149

5. Crewz

Crewz Senior Member

Sinds:
    19 sep 2018
    Ik heb ook de Gear IconX 2018 en ik heb ook aardig wat gezeik gehad met die dingen. Ik had hetzelfde. Ik heb ze open gemaakt en even goed schoon gemaakt. Dat wilde niet helpen, dus toen had ik het filter eruit gehaald. En ja hoor, ze liepen weer gelijk. Je kan bij een samsung aparaat ook via instellingen het geluid per kanaal instellen, dan zou je de ene zachter kunnen zetten of de anderen harder. Je kan ook de trainings coach uitzetten via de Gear App van Samsung.

Als dit allemaal niet wilt werken zou ik even langs de mediamarkt gaan.

6. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Samsung heeft mijn Samsung Gear IconX black 2018 gemaakt. Samsung heeft de mainboard aan het rechter oortje vervangen, heeft de software van de oortjes geüpgraded en inmiddels werkt het weer erg goed zoals oudsher ben blij dat hij het weer doet en terug is. Alles is onder garantie gemaakt

Laatst bewerkt: 11 feb 2019