1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

R9 280

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door Dick Teaser, 5 aug 2017.

1. Dick Teaser

Dick Teaser Senior Member

Sinds:
    24 jun 2016
    Mijn huidige videokaart is een Club 3D Radeon R9 280 RoyalKing 3GB van twee jaar oud , maar ik wil binnenkort een betere kaart aanschaffen . Wat zou ik nog kunnen vragen voor deze kaart ?

2. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    heb je al eens gekeken op marktplaats? daar zetten ze de kaarten voor ongeveer 50-70 euro te koop aan, dus ik zou ook ongeveer hetzelfde bedrag zeggen

3. werner1107

werner1107 Member

Sinds:
    20 dec 2017
    Heb je deze kaart nog? Zo ja, wil je hem nog kwijt?

4. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik kreeg op mijn Sapphire Radeon R9 290 4GB en deze had een speciale koeler Arctic Accelero Xtreme IV GPU-Koeler op deze kaart kreeg ik €150,- Ik denk inderdaad €80 a €120,- in

5. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik gebruik deze kaart nog steeds vanwege de hoge aanschafkosten voor een nieuwe kaart , dat zal voorlopig wel niet veranderen .

6. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Mining ftl. En tweedehands wil je niet aan beginnen vanwege dezelfde reden.

7. Dick Teaser

Sinds:
    24 jun 2016
    Ik ga ook maar eens beginnen met mining , wat levert dat op met mijn kaart ? :)

8. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    kijk eens op de site whattomine.com, en vul daar je kaart in(default is 3* RX 480, pas dat aan), vul je elctriciteitskosten in, en ik zou voor referentie de R9 380 invullen, sinds deze naar mijn mneing dichteer bij de 280 staat dan de -x variant

9. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    5 euro en een dode kaart.

10. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Lol las vanmorgen dat de bit coin op instorten staat o_O

11. Vicarious

Vicarious Member

Sinds:
    5 feb 2011
    Waarde is ongeveer 100 €.

12. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Ik gok ook iets van een 110-115 euro.

Zelf minen is niet interessant. De elektriciteitskost maakt de winst minimaal en is zelfs voor de gewone consument negatief. Minen wordt voornamelijk door grote miningbedrijven gedaan die kamers vol videokaarten hebben steken en meestal een eigen elektriciteitscentrale om de kosten te drukken.

Daarnaast zou ik mezelf afvragen of je wel wil minen en weet wat je precies aan het doen bent. Er zijn genoeg mensen die bitcoins kopen maar er totaal geen verstand van hebben waarom ze het kopen of waarop ze moeten letten als ze verkopen, en dat is het verschil dat deze mensen betalen voor degenen die er wel wat vanaf weten. Dat de bitcoin daalt wil totaal niks zeggen op dit moment. Door het chinese nieuwjaar fluctueren de prijzen van bitcoin en altcoins ieder jaar sterk, dat zal dus pas ten vroegste begin maart terug stabiliseren.