RAM Geheugen problemen?

JMM

Senior Member
User systemen
Ter aanvulling niet vergeten te vermelden...ander RAM dat wel 100% werkt dus het ligt niet aan je moederbord of cpu.
Hoeft niet specifiek jouw model cpu zijn.

En hoe zit het met Chrome, geen freezes meer?

Johan501

Senior Member
User systemen
Ter aanvulling niet vergeten te vermelden...ander RAM dat wel 100% werkt dus het ligt niet aan je moederbord of cpu.
Hoeft niet specifiek jouw model cpu zijn.

En hoe zit het met Chrome, geen freezes meer?
Okay dan weet ik dat, thanks.

Tot nu toe nog geen freezes gehad, maar kon toen nog wel even duren. Was volgens mij niet elke dag

JMM

Senior Member
User systemen
Wel, ik vermoed dat je geen freezes meer zult hebben in Chrome...;)

Sta er wel van te kijken dat je systeem nu stabiel loopt op 3000MHz met vier gevulde geheugenbanken, niet slecht voor een AMD systeem...TOP!

En maar neigen naar Intel..maar alsnog mazzel hebben met je AMD systeem is ook wel lekker, toch?..hehe :p

Laatst bewerkt:

Johan501

Senior Member
User systemen
Wel, ik vermoed dat je geen freezes meer zult hebben in Chrome...;)

Sta er wel van te kijken dat je systeem nu stabiel loopt op 3000MHz met vier gevulde geheugenbanken, niet slecht voor een AMD systeem...TOP!

En maar neigen naar Intel..maar mazzel is ook wel lekker, toch?..hehe :p
Ch
Laten we dat hopen! :D Nog steeds geen problemen met Chrome, daar ben ik echt blij mee.

Ja dat begrijp ik, aan wat jij en andere hier vertelde dacht ik echt: op 3000mhz gaat ie niet stabiel zijn, maar gewoon even aankijken. En nu: geen problemen. :D

Hahaha ja, maar was meer bedoeld vanwege Ryzen en RAM geheugen. Mazzel hebben is heerlijk! :D
Als alles goed blijft gaan, en als Ryzen gen3 goed is dan ga ik misschien later dit jaar voor die. Hoef geen ander moederbord dan, dus dat is wel lekker.

Johan501

Senior Member
User systemen
Dit scheelt weer een hoop irritatie en vooral onnodige uitgaven. :cool:

Ryzen 3?...Dat gaat helemaal top worden. ;)
Ja klopt. Ondanks dat ik toen (voordat ik pc bouwde) Intel wilde maar er geen geld voor had, blij ik toch liever bij AMD :D

Ja inderdaad, volgens mij was er op CES een Ryzen CPU getoond die volgens mij de i9-9900k versloeg.
Als dat dus echt zo is en hij is stukken betaalbaarder (zoals nu AMD vs Intel) dan zou dat helemaal geweldig zijn.
Ik dacht gelezen te hebben dat het om een Ryzen 5 300o cpu ging, maar het lijkt me meer een Ryzen 7 3000, tenzij AMD echt iets geweldigs gedaan heeft! :D

Stel je eens voor, een Ryzen 5 3000 cpu (vergelijkbaar met een i5) die een i9-9900k verslaat.. :cool:

JMM

Senior Member
User systemen
Geloof maar dat Ryzen 3 het vuur aan de schenen gaat leggen bij Intel...hoeveel het verschil in de performance hit gaat zijn weet ik niet maar het zal hoogstwaarschijnlijk wel de moeite zijn, daar ben ik zeker van. :)

Nu ff wat anders, heb je je vorige OC (4GHz) nog eens getest met dit geheugen?
Je systeem blijkt nu stabiel te lopen dus het lijkt mij wel de moeite waard om dat te weten, toch?

...Wedden dat alles ook stabiel werkt samen met een OC van je cpu....;)

Laatst bewerkt:

Johan501

Senior Member
User systemen
Geloof maar dat Ryzen 3 het vuur aan de schenen gaat leggen bij Intel...hoeveel het verschil in de performance hit gaat zijn weet ik niet maar het zal hoogstwaarschijnlijk wel de moeite zijn, daar ben ik zeker van. :)

Nu ff wat anders, heb je je vorige OC (4GHz) nog eens getest met dit geheugen?
Je systeem blijkt nu stabiel te lopen dus het lijkt mij wel de moeite waard om dat te weten, toch?

...Wedden dat alles ook stabiel werkt samen met een OC van je cpu....;)
Haha ja dat sowieso. Intel die nooit iets deed en maar relaxed waren, omdat ze geen concurrentie hadden. Nu doen ze er alles aan om zoveel mogelijk cpu's naar buiten te brengen om goed te kunnen concurreren naar alles nieuwe AMD CPU's xD.

Nee nog niet, wilde het nog even afwachten tot morgen, maar zoals je zegt: systeem is stabiel en Chrome heeft ook geen crashes meer gehad. Ik ga dat later vandaag of anders morgen even proberen. Ik ga ook voor de zekerheid een andere topic openen. Kijken of mensen tips hebben hoe ik dat het beste kan doen. Moet alleen even kijken wat sommige mensen gaan zeggen, want zelf hier zeiden mensen al dat een overklok naar 4GHz geen nut heeft. Die topic open ik denk dadelijk of later vandaag.

Ik hoop het, waarschijnlijk wel aangezien de pc stabiel is en ik zelfs geen freezes in Chrome meer heb (tot nu toe). Een herinstallatie kan het niet opgelost hebben: ik had de problemen voor en na een herinstallatie van W10. Al kwamen de freezes daarna wel minder volgens mij. :D

Edit:
Heb zojuist een nieuwe topic geopend, nu maar kijken wat mensen gaan zeggen. :)

Laatst bewerkt:

jurrian120

Senior Member
User systemen
Ja klopt. Ondanks dat ik toen (voordat ik pc bouwde) Intel wilde maar er geen geld voor had, blij ik toch liever bij AMD :D

Ja inderdaad, volgens mij was er op CES een Ryzen CPU getoond die volgens mij de i9-9900k versloeg.
Als dat dus echt zo is en hij is stukken betaalbaarder (zoals nu AMD vs Intel) dan zou dat helemaal geweldig zijn.
Ik dacht gelezen te hebben dat het om een Ryzen 5 300o cpu ging, maar het lijkt me meer een Ryzen 7 3000, tenzij AMD echt iets geweldigs gedaan heeft! :D

Stel je eens voor, een Ryzen 5 3000 cpu (vergelijkbaar met een i5) die een i9-9900k verslaat.. :cool:
Denk dat hij in een Cinebench het beter zal doen door de grotere hoeveelheid cores. Maar voor zover ik weet is Intel nog steeds heer en meester als het op single core aan komt.

Verder hopen dat AMD minder problemen zal hebben met geheugen.

Johan501

Senior Member
User systemen
Denk dat hij in een Cinebench het beter zal doen door de grotere hoeveelheid cores. Maar voor zover ik weet is Intel nog steeds heer en meester als het op single core aan komt.

Verder hopen dat AMD minder problemen zal hebben met geheugen.
Ja klopt, was multicore score in Cinebench op CES. Over single core performance van Ryzen gen3 is nog niks bekend volgens mij. Ben wel benieuwd hoe Ryzen gen3 gaat presteren tegenover verschillende Intel CPU's. Bedoel dan resultaten van onafhankelijke mensen op YouTube, niet van AMD zelf. :)

Tot nu toe geen problemen meer met mijn Ryzen en nieuw RAM. :D

jurrian120

Senior Member
User systemen
Ja klopt, was multicore score in Cinebench op CES. Over single core performance van Ryzen gen3 is nog niks bekend volgens mij. Ben wel benieuwd hoe Ryzen gen3 gaat presteren tegenover verschillende Intel CPU's. Bedoel dan resultaten van onafhankelijke mensen op YouTube, niet van AMD zelf. :)

Tot nu toe geen problemen meer met mijn Ryzen en nieuw RAM. :D
Dat is in ieder geval een probleem minder. Maar gaat het overklokken nu wel of nog niet geprobeerd?

Bovenaan