RAM uitbreiding

Ik zou graag mijn PC RAM geheugen uitbreiden van 4 GB naar maximim (16 Gb ?)voor mijn I7 PC.
Moederbord ASUSTeK P7P55D.
Mijn idee is ,
Kingston PC-werkgeheugen module ValueRAM KVR13N9S8
of
CORSAIR MEMORY CMV4GX3M1A1333C9 4GB 1333MHz C9 DDR3 Module .

corsair goedkoper dan Kingston ,daar zal vermoedelijk wel een reden voor zijn .

division

Senior Member
User systemen
Ik zou persoonlijk 16gb nemen aangezien tegewoordig 8gb al echt het minimum is. Verder zou ik dan of 2x8gb ddr3 1600mhz of 4x4gb 1600mhz nemen aangezien jou systeem gewoon 1600mhz ondersteunt. gewoon kijken welke het goedkoopste voor jou op dat moment beschikbaar is, intel vreet toch wel alle modules. (behalve server geheugen)

Ik zou persoonlijk 16gb nemen aangezien tegewoordig 8gb al echt het minimum is. Verder zou ik dan of 2x8gb ddr3 1600mhz of 4x4gb 1600mhz nemen aangezien jou systeem gewoon 1600mhz ondersteunt. gewoon kijken welke het goedkoopste voor jou op dat moment beschikbaar is, intel vreet toch wel alle modules. (behalve server geheugen)
Das ook de bedoeling van naar 16 Gb te gaan maar ik meen dat 8Gb modules niet ondersteund worden door mijn ASUSTeK P7P55D moederbord ,of ben ik verkeerd ? ,ik dacht enkel 1Gb ,2Gb,4Gb modules .

Correctie ,er stond een fout in mijn eerste bericht ,moet zijn huidig geheugen 8Gb ram ,4x2 .

Laatst bewerkt:

division

Senior Member
User systemen
4 dimms max 16gb lees ik net hier. Word dus 4x4gb 1600mhz officieel. Maar kan best zijn dat 2x8gb alsnog werkt, als je iemand kent die 3 van die sticks heeft liggen kan je het proberen. Ik zelf heb een hp 3500mt gehad en volgens dat boekje kon je maximaal maar 2x4gb gebruiken. Maar 2x8 werkte buiten het boekje om ook gewoon.

Bij googelen zie ik meestal een soort koeling op de modules ,er zijn er ook zonder waar men de soldering kan zien ,wat is hier verschil.
De huidige modules zitten heel dicht bij de CPU fan ,ik denk slechts 5 mm ruimte . Modules met die koeling erop zouden een probleem kunnen geven . omwille van voorbeeld voeg ik een foto bij.

Sorry voor mijn soms afgebroken/dubbele posts ,ik moet nog een beetje gewoon worden aan dit forum.

Bijlagen

Bovenaan