1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Receiver van Router stuk?

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door woutertje99, 7 jun 2019.

1. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    Oke, ik heb dus last van het volgende probleem:
    Allereerst even zeggen dat ik niet weet of een router een receiver heeft, maar na het probleem snap je mn gedachtengang vast.

Onlangs veel last gekregen van haperende games, haperingen kwamen door de ping. Deze schiet van een stabiele 10-12 in de meeste games, naar een hoger getal. De meters in game gaven vaak aan dat het omhoog ging naar een ping van 20, maar dit kon gewoon niet, want ik viel echt goed weg.

Via cmd maar eens verschillende websites gaan pingen, en kwam tot de conclusie dat de ping onregelmatig omhoog schiet, soms zelfs naar de 900. Toen de router zelf een ping gegeven vanaf PC, zelfde probleem, een omhoog schietende ping. Telefoon geprobeerd, ook deze heeft hetzelfde probleem.
    (PC is powerline, telefoon wifi)

Nu heeft mijn router (Archer C7) een Diagnostic Tool ingebouwd om vanuit de router websites te pingen, en als ik deze probeer heb ik bij een ping naar google een stabiele 3ms ping, niet hoger, niet lager. Het lijkt dus dat de router niet goed de signalen van de apparaten thuis ontvangt, en ik heb geen idee hoe ik dit oplos.

Oplossingen die ik heb geprobeerd:
    - Firmware update router
    - Opnieuw aan en uit :)
    - PC meerdere keren herstart
    - Alle programma's op de PC die bandbreedte zouden kunnen gebruiken afgesloten

Iemand enig idee hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen, of iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt?

2. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ziggo?

3. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Het lijkt mij geen specifiek wifi probleem want zoals ik begrijp heb je die hoge ping ook vanuit je pc die via powerline aangesloten is en dit niet via het wifi gedeelte gaat. Maar nu vraag ik mij af of je een modem/router gebruikt waarop dan de router aangesloten is en op welke manier je de router hierop aangesloten hebt.

4. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    De router en modem zijn een combi voor zover ik weet. Of kan dat helemaal niet?

5. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    Caiway, maar de provider lijkt geen probleem te hebben aangezien de pings vanaf de router prima werken.

6. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Powerline kan best de oorzaak zijn in deze. Geheel losnemen van de router en tijdelijk met een kabel testen.

7. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Jazeker kan dat en sterker nog dat de meeste providers een modem/router combi standaard leveren, maar de kwaliteit van die routers is vaak niet al te best. Vandaar dat ik dus het routergedeelte heb laten uitschakelen ( bridgen ) bij Ziggo en een aparte router ernaast gebruik ( Asus RT-AC3200 ).

Hieruit begrijp ik dat je ook een externe router gebruikt en router achter router kan problemen veroorzaken dus kan je beter eens rechtstreeks via het Caiway modem/router testen.

8. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    Dit is niet het probleem in mijn ogen, aangezien mijn telefoon wireless hetzelfe probleem heeft.

9. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    Een bekende komt dit weekend helpen, gaan we dit proberen. Bedankt voor de hulp!
    Zal na het weekend wel een nieuwe update geven.

10. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Dat las ik. Echter je powerline zou verstorend kunnen werken op je router zelf. Dus vandaar advies om los te nemen en testen zonder powerline.

11. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    Ook nadat ik de powerline al ruim anderhalf jaar gebruik? Lijkt me toch best sterk, maar ik ga het ook proberen, bedankt voor het idee :)

12. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Het is een proces van uitsluiten van mogelijke oorzaken. Stel dat het powerline systeem door omstandigheden niet goed meer werkt (dit kan zomaar gebeuren tenslotte) zou het kunnen de router het moeilijk heeft en dat dit de werking van het apparaat beïnvloed. Zou niet moeten, maar het kan. Dus daarom mijn advies dit te testen.
    Begin gewoon te testen met uitsluitend een (goed!) bekabelde pc als uitgangspunt.

13. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Vergeet niet dat Powerline deels via je stroomnetwerk loopt en er misschien apparaten bijgekomen zijn in huis die storingen op het stroomnetwerk veroorzaken. Nummer 1 hierbij zijn, jawel, goedkope Chinese ledlampen die het stroomnetwerk tamelijk kunnen vervuilen.

woutertje99 vindt dit nuttig.
  14. woutertje99

woutertje99 Member

Sinds:
    7 jun 2019
    De lampen kunnen best een issue zijn, zal mn moeder eens navragen...
    PC vandaag met mijn vader compleet getest, het probleem lijkt met de wind te zijn verdwenen. Kan er aan liggen dat er dingen uit het stopcontact gehaald zijn, dus zal dat eens controleren. Bedankt voor de hulp :)