1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Routers "zien" internet niet?

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door Leeuwtje, 10 mrt 2019.

1. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Hallo iedereen,

Had problemen met internet verbinding.
    Op verzoek van Ziggo hun modem gereset naar de fabrieksinstellingen, dit is gelukt.

Het modem staat in bridge modus. Als ik poort 1 gebruik en dit rechtstreeks aan mijn pc verbindt heb ik normaal internet.

Wanneer ik mijn Synology RT 1900 router er tussen hang (mijn normale opstelling) zodat ik mijn netwerk met NAS en overige apparatuur kan gebruiken ziet deze geen internet en heb dus een geel waarschuwingspictogram in de balk van windows.
    Dit ook na reset van de Router. Ik zou nu denken dat de router defect is echter bij verwisselen van de router door mijn oude Netgear R7000 hetzelfde euvel. Omdat ik dan geen internet verbinding heb kan ik de routers ook niet installeren.

Volgens Ziggo staan alle poorten open en is er fullduplex verkeer.
    Ik krijg nu een nieuw modem maar weet niet of daar nu het probleem ligt.

Iemand enig idee wat ik op voorhand nog zou kunnen proberen?

2. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
  3. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Het punt is dat ik de router niet kan benaderen omdat, zodra ik via de router alles aansluit (wat al jaren prima gewerkt heeft). de router geen internet ziet. Ik kom dus niet op een website om de router in te stellen.
    Ook het terugzetten in windows van de netwerk instellingen heeft niets opgeleverd.

4. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Je gebruikt wel de WAN poort, dat lees ik niet in je tekst.

5. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Absoluut. Alle lampjes op de router zijn ook groen.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2019
  6. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
  7. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Volgens ziggo staat DHCP op het modem uit, als het modem in bridge modus staat.

8. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Is ook geen probleem als je eigen router dit afhandelt.

9. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Maar ja, mijn router en nog een Netgear R7000 (vervangen door de synology AC1900) die ik nog had. "ziet" geen internetverbinding. Kan dus de router niet benaderen om een en ander in te stellen.

10. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    wat geeft commando ipconfig /all weer?
    (zie IP-adres Gateway= je routeradres)

11. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Het is een misvatting om aan te nemen dat je Internet nodig hebt om je router in te stellen; dat ding heeft een lokale webserver. Je moet alleen het lokale IP adres van de router weten.

Als je de verbinding tussen modem en router verbreekt en de router opnieuw opstart, dan kan je wellicht weer bij je router configuratie komen om het een en ander te controleren of opnieuw in te stellen. Via ipconfig /all kan je dan het adres van je router achterhalen: dat is dan het IP-adres van de Gateway.

12. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    ipconfig /all , het scherm voor het resultaat verdwijnt binnen de seconde kan dus niets zien.
    ipconfig /all ingevoerd via "uitvoeren" in windows kan dit nog anders?

13. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    in de browser router.synology.com ingevoerd. Ook het ip adres van de installatie instructie geeft niet thuis.

14. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Begin eens met een factory default van je eigen modem.
    En, doet wifi het wel? Dan kan het gewoon je pc zijn die problemen heeft.

15. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    start-uitvoeren type cmd en daarna ipconfig/all
    of in windows 10 powershell eerst opstarten en dan het commando uitvoeren

16. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    De router is geheel gereset naar fabrieksinstelling.
    Wifi werkt niet omdat ziggo in bridge staat en de router niet is ingeregeld.
    Wat zou het probleem met de pc kunnen zijn? Zoals al gezegd zijn de netwerkinstellingen ook al via windows gereset.
    Heb normaal internet met rechtstreekse verbinding met het ziggo modem.

17. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    omdat wifi niet werkt kan het een wpa instelling zijn. Is wps enabled?

18. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    maar het zou toch gewoon ingesteld kunnen worden?
    Met een computer aangesloten op de Synology Router, open je de webbrowser en ga naar router.synology.com

19. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    router.synology.com heb ik uiteraard geprobeerd zonder resultaat, evenals het ip adres van de installatie handleiding.
    Heb ziggo gevraagd de bridgemodus terug te zetten en daarna weer in te schakelen.
    Kijk nu even voetbal via de rechtstreekse verbinding ga straks de router zoals FatBoyNL al schreef weer aansluiten kijken wat er daarna gebeurd.
    IP config heb ik uitgevoerd zoals magic4ce schreef en heb nu info. Met de rechtstreekse verbinding zie ik IP routing enabled: No staan. Weet niet of dat iets zegt.
    Wireless geeft zoals verwacht not connected weer.

20. Leeuwtje

Leeuwtje Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2006
    Tja router defect, reageert niet meer op zijn IP adres. Ook niet na meerdere fabrieksresetten.
    Voorlopig opgelost met een switch na het modem Uiteraard nu wel ziggo modem/router beveiligd aangezien dit modem niet meer in bridge staat.

Echter niet alle netwerkapparaten worden gedetecteerd die na de verbinding/bekabeling met mij PC staan. Alle daarvoor wel. Maar weer verder uitzoeken. (ziggomodem - switch - pc - weer een switch(hierna wordt niet meer gedetecteerd) printer/nas en dergelijke

iemand nog een mening waarom je na een ziggo modum een router zou plaatsen/ of waarom de nas/printer en ander apperatuur niet wordt gezien?