1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

RX Vega56

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door rambomambo, 13 mrt 2019.

1. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    Hey,

Ik heb zojuist de Gigabye RX Vega 56 Oc 8gb aangeschaft.
    Het eerste wat ik gedaan heb is de nieuwe drivers installeren en de bios naar F5 upgraden.

Nu heb ik Overwatch getest met Epic settings op Full HD 144Hz, maar ik haal niet meer dan 60 a 70 FPS.
    Op zich is dit dus voldoende, maar ik had wel betere prestaties verwacht dan mijn R9 280x Matrix 3GB waar ik evenveel FPS uithaal.

Mijn configuratie is

ThreadRipper 1920x 12Core
    32Gb Ram 3000Mhz
    RX Vega 56 oc gb8
    Corsair 850Watt

Iemand enig idee waarom ik geen prestatieverschil zie?

2. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Tja een TR als CPU. Die dingen zijn niet gemaakt voor gaming en de gigabyte VEGA kaart.

Maar heb je de oude driver ook met DDU eerst verwijderd? Zo nee dat eerst doen. Dan kan je de nieuwe driver pas installeren.

Maar je CPU is het grootste probleem om in de buurt te komen van de 144Hz. Niet de beste IPC en ook nog eens het Infinity fabric wat tegen je werkt. Je kan Core Prio proberen maar ik adviseer om te kijken naar een Intel 9700k/9900k als je je PC voor gaming gebruikt.

Verder zijn je "specs" niet duidelijk. Welke Corsair voeding? Welke geheugenmodules, hoeveel en merk. Welk moederbord?

3. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    ik game niet zoveel meer vandaar dat ik de keuze voor threadripper heb genomen, maar had toch wel verwacht dat deze beter presteerde dan een R9 280X, nu met fps monitor draait CPU aan 5% en GPU aan 99% met een clock van tussen de 850Mhz en de 950Mhz. Wat dus lager is dan de boost dat deze videokaart heeft.

om de bios te updaten heb ik gewoon via de Radeon applicatie op update geklikt nu is het versie 19.1

Volledige specs

G.Skill Trident Z RGB 32gb (4 x 8GB) 3000Mhz
    ThreadRipper 1920X (12Core) 3,7Ghz
    gigabyte x399 aorus gaming 7
    Gigabye RX Vega 56 OC 8Gb Bios F5
    Corsair HX850 v2

4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ik denk dat jouw TR hier niet het probleem is. Ik zou met een Vega 56 ongeveer de prestaties van een 1070 verwachten, dus rond de 140 fps in overwatch op FHD epic: https://nl.hardware.info/reviews/77...videokaarten-testresultaten-full-hd-1920x1080.

Zoals je zelf aangeeft draait je Vega op te lage clocks. Deze draait in de HWI duurtest op 1560 MHz: https://nl.hardware.info/reviews/78...x-vega-64-en-56-review-zwaar-geschut-duurtest.

Kortom, je gpu loopt op 1 been. Dus W10 opstarten in safe mode, via DDU alle grafische drivers verwijderen, en dan opnieuw installeren. Bios van je gpu heb je al vervangen. Mocht dit nog niet werken, screenshot maken van je gpu clocks en de kaart RMA sturen.

Met de Vega 56 van Gigabyte lijken overigens wel veel problemen te zijn. RMA cijfers zijn natuurlijk niet bekend, maar als je je geld kunt terugkrijgen is dat misschien een goed idee. Dan koop je bijvoorbeeld een 1660 Ti die véél zuiniger is en vergelijkbare prestaties biedt.

5. ger.dumont.9

ger.dumont.9 Member

Sinds:
    17 jan 2014
    weet je zeker dat je de bios update goed gedaan hebt?
    Dit moet namelijk met een tooltje van Gigabyte, op de website te downloaden.
    Ik heb overigens ook zo'n Gigabyte Vega 56, bij mij werkt hij probleemloos i.c.m. een Core I5 3570K @4.4 Ghz.
    Zeer tevreden met deze kaart.

6. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Huh?
    De TR presteert maar 15% minder dan een 8086K,dus iets genuanceerder dan jouw stelling dat deze niet voor games is.

7. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Ik zeg: Maar je CPU is het grootste probleem om in de buurt te komen van de 144Hz. Niet de beste IPC en ook nog eens het Infinity fabric wat tegen je werkt.

Ik zeg niet dat het niet kan.

8. Audione0

Audione0 Member

Sinds:
    19 okt 2016
    Probeer indd wat hier vaker gezegd wordt de drivers te de-installeren en als dit niet werkt voor een herinstallatie te gaan. Deze GPU zou indd veel beter moeten presteren dan die 280x (ook met die treadripper ;) )

En anders de GPU testen in een andere machine en in ergste geval een RMA.

9. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
  10. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    De 280 met EXACT dezelfde settings,zelfde CPU in Overwatch getest?
    De 56 moet als ik de youtube resultaten mag geloven wel anderhalf keer zo snel zijn als de 280,dus of je testopstelling klopt niet (je hebt andere configuratie,en/of gamesettings dan met de 280),of er gaat iets mis met iets anders.

11. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    En vSync staat uit? De game ook niet gelocked op een bepaald aantal fps?

12. Nozem 24/7

Nozem 24/7 Senior Member

Sinds:
    24 nov 2012
  13. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    @nutty jep enkel de GPU heb ik gewijzigd met zelfde settings. FPS schommelt tussen de 50 en 65.
    Ik heb nu juist ASS odyssey getest, maar kan niet echt vergelijken met mijn R9 280x omdat deze maar 3gb heeft kan ik het niet op ultra settings doen. maar met de Vega 56 op ultra haal ik gemiddeld 35 a 45FPS gaat wel vloeiend vind ik maar zou toch niet mogen? hier is de Mhz 1100

Ik heb alle drivers met de tool verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat met vga bios heb ik de bios van de gpu upgegrade

14. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
  15. rambomambo

rambomambo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2011
    Nee de game staat niet beperkt op een aantal FPS, beeldschermen staan ook op 144Hz en V-Sync staat uit. echt raar, bij het loadingscreen op het begin haal ik dan plots wel 150FPS voor een aantal seconden

16. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    In het verleden heb ik ook een vergelijkbaar probleem gehad. MSI afterburner draaien hielp toen (core een enkele MHz geven, was een 7950). Uiteindelijk Windows een schone installatie gegeven en het probleem was opgelost (en hoefde ook geen alternatieve software meer te draaien).

17. Vale Vista

Vale Vista Senior Member

Sinds:
    23 jul 2011
    Dat zijn erg lage clocks voor een Vega 56 idd. Mijnes haalt meestal zo'n 1600Mhz, en dat vrij consistent. (Stock versie) Heb je de stroom stekkers op de gpu goed aangesloten?

18. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    De Vega 56 of 65 is een wonderkaart voor een 1080p 144HZ scherm, ik wil er namelijk ook eentje maar wacht tot ze ietsje goedkoper zijn op de meukmarkt. Als jij niet in de buurt komt van de 144fps, dan is er iets nie goed nie, als ik e.e.a. vergelijk met de fps waarden uit HWI roundups. Als drives verwijderen+updates niet helpen, misschien dat handmatig overklokken van je pc en het optimaliseren van W10 instellingen ook nog kan helpen.

19. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Draaien de fans wel allemaal,wordt het spul misschien te warm..?

20. Lambo LP670 SV

Lambo LP670 SV Senior Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Temperatuur van de GPU? Wat doet een tool zoals Furmark?