1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

samsung qled dts?

Discussie in 'Televisies en projectoren' gestart door gurpo15, 14 feb 2019.

1. gurpo15

gurpo15 Member

Sinds:
    12 mrt 2007
    Beste mensen....
    ik heb nu een LG lcd tv met een mede8er mediaspeler.
    Deze staat via hdmi aangesloten op de tv.
    vervolgens staat er ook een surroundset aangesloten op de tv.
    Als ik nu een film afspeelt in dts of dolby hoor ik duidelijk het surround effect.
    Begrijp ik nu, dat dat met samsung niet meer gaat, omdat ze geen dts ondersteunen?

2. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Niet op de manier, nee. Maar je kunt natuurlijk wel je mediaspeler rechtstreeks op je surround receiver aansluiten.

3. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Je kan ook ARC gebruiken als de receiver en TV het ondersteunen.

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    In je huidige situatie stuurt je tv het DTS signaal door naar je surroundset en dit dan de Samsung qled tv's dit blijkbaar niet meer doen en het dan ook niet meer werkt. Maar ik vraag mij af of je op je surroundset misschien HDMI ingangen hebt want dan kan je de Mede8er rechtstreeks op je surroundset aansluiten en blijf je wel DTS behouden. Het videosignaal gaat van verder weer via de HDMI aansluiting van het surroundset naar de tv, maar je zal dus wel een HDMI ingang moeten hebben op het set.

5. gurpo15

gurpo15 Member

Sinds:
    12 mrt 2007
    heb inderdaad maar 1 hdmi ingang, maar ieder bedankt voor het meedenken....