1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

SSD van AliExpress???

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door Milan007Pro, 4 mrt 2017.

?

Zou jij een SSD van AliExpress kopen?

1. Ja, (misschien) wel

4 stem(men)
    7,5%
  2. Nee, ABSOLUUT niet!

49 stem(men)
    92,5%
  1. Milan007Pro

Milan007Pro Member

Sinds:
    10 jan 2016
    Vandaag ook weer gelezen dat naar verwachting de prijzen van SSD's zullen blijven stijgen. Nu las ik laatst een review over een SSD gekocht via AliExpress (een website waar je, vaak relatief goedkoop, producten uit China kunt kopen). Reviews over deze dingen zijn, over het algemeen, lovend en ze zijn zeer scherp geprijsd. Zouden jullie zoiets als dit aanraden? Ik ben erg benieuwd! :)

Link naar product -> https://goo.gl/OjX0yL

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Read/Write Speed: 491/108MB/S
    zegt genoeg denk ik, veredelde USB stick

3. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik zie nergens staan hoeveel het verzenden is maar buiten de erg lage schrijf snelheden vind ik die prijs ook niet echt zo gigantisch laag. Je rekent denk ik ook verkeerd want een Crucial MX300 525GB is goedkoper als je goed rekent want 525:120=4.3. Wanneer je dan 48,38x4.3 doet dan zit je op 208,03 dollar en ben je dus zelfs meer dan ongeveer 63 euro duurder uit dan een MX300 525GB.

4. audb

audb Member

Sinds:
    10 jan 2010
    Kijk eerst eens in de prijs vergefelijker wat een 120gb hier kost dan zie je al snel deze staan https://nl.hardware.info/product/347080/sandisk-z410-120gb :€47,22 tegen die van Aliexpress Kingdian ssd 120 Gb € 46,69
    Voor de prijs hoef je het niet te doen en je hebt hem zeer zeker veel sneller in huis en vergeet niet dat je garantie voor twee jaar zeker is en dat kan bij onze chinese vrienden wel eens heel anders uitpakken*.
    Wat de snelheid betreft is deze wel zeer goed te noemen het is gewoon zo dat een kleinere capaciteit ssd langzamer is dan een van 512 Gb of groter.
    Ook speelt de prijs een grote rol, een goedkopere zou altijd een langzamere controller bevatten dan een van een paar honderd euro.
    Maar geef het wel toe, ze zijn eerlijker dan de Nederlandse shops : 120 GB werkelijke bruikbare capaciteit: 111.6 Gb
    * soms verdwijnen shops op Aliexpress en dan heb je niets meer aan de garantie beloften.
    En nog een laatste tip, download de Aliexpress APP soms krijg je (flinke) korting als je via de APP besteld maar daarna moet je deze weer verwijderen anders trek deze je accu leeg en blijft verbinding maken met internet om je van alles aan te smeren.

5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Nou nee, 108 MB/S schrijfsnelheid nou goed noemen kan ik zeer zeker niet zeggen en je echt wel ook 120 GB ssd's hebt die zelfs tot bijna 5 keer zo snel schrijven zoals deze.

6. TrueTactiX

TrueTactiX Senior Member

Sinds:
    11 mei 2016
    Mijn vrouw besteld vaak spul uit China via AliExpress.. Gaat altijd goed.. Maar SSD's of andere hardware zou ik er nooit bestellen.

7. AjHartog

AjHartog Senior Member

Sinds:
    30 jun 2014
    En vergeet niet de btw (bron) die je moet betalen bij het kopen van producten die meer dan 22 euro kosten en niet in de EU gekocht worden.
    Dat betekend dus dat je voor die ssd ipv €48 eigenlijk €58 kwijt bent. In dat geval kan je beter gewoon hier in NL kan kijken naar een van de bovenste ssd's in deze lijst. Je hebt dan in elk geval gewoon garantie en waarschijnlijk ook een kwalitatief betere ssd.

8. audb

audb Member

Sinds:
    10 jan 2010
    Wat velen over het hoofd zien bij het bestellen buiten de EU is dat als je verzendkosten moet betalen dat ook bij het bedrag gerekend moet worden.
    Als je dus iets besteld van €21,99 en daar zou 2 cent verzendkosten bij komen dan zit je dus boven de €22 en dan is rinkelen voor de kassa :( al komt dat zeer zelden voor zolang op het pakket maar aan gegeven wordt wat de waarde is.

9. audb

audb Member

Sinds:
    10 jan 2010
    En ook bij deze testen gaat het om schrijven die groter zijn dan de 120 Gb waar we het hier over hebben.
    Juist kleinere SSD`s zijn trager al is er een snelheids verschil te merken tussen een SSD en een harddisk maar dat geld alleen bij het opstarten van je computer en het verplaatsen van bestanden tussen twee SSD`s.
    Ook bij gamen, foto,vide en audio bewerking is een SSD sneller (uitlezen) dan een HDD.

10. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Na het lezen van diverse berichte over fake producten en ingebouwde spyware, koop ik degelijke zaken altijd via gerenommeerde distributeurs. Dit biedt naar ik aanneem aanzienlijk meer zekerheid.

Black Eagle vindt dit nuttig.
  11. Black Eagle

Black Eagle Senior Member

Sinds:
    6 aug 2006
    Tja ik zou het ook niet doen, teveel fake spul en zo goedkoop is dat ding nu ook weer niet hoor.
    Laat staan als er ook verzendkosten bij komen.
    Ik zou mijn vingers er niet aan branden in dit geval.

12. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Die test wat je ziet is van die 120 GB Plextor ssd en niet van een grotere hoor, en dit wel degelijk kan en meer aan de manier ligt waarop een controller werkt en hoe een ssd opgebouwd is. Door de bot genomen is het inderdaad wel zo dat grotere ssd's vaak sneller zijn maar tegenwoordig hoeft dat niet altijd zo te zijn. Ander veel belangrijker punt is dat de prijs per GB van 120 GB ssd's heel ongunstig is en je gewoon veel meer er voor betaald dan dat het lijkt, en daarop verkijken mensen zich vaak.

13. audb

audb Member

Sinds:
    10 jan 2010
  14. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Probleem met veel van die ssd benchmarks is dat ze ver afstaan van real life resultaten van de gemiddelde computeraar. Van de benchmarks die HWI draait zijn de pc mark 7 en pc mark 8 (de non-raw scores) de meest realistische real life benchmarks. Daar zie je de vaak spectaculaire verschillen uit de synthetische benchmarks tussen verschillende ssd's zo goed als verdwijnen.

Bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/reviews/68...rangers-voor-budgetprijzen-pcmark7-deelscores

AjHartog vindt dit nuttig.
  15. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
  16. wyber

wyber Senior Member

Sinds:
    27 apr 2010
    Ik heb een tijdje terug ook al eens naar ssd's uit China gekeken, en kwam tot de conclusie dat ik het verschil in prijs te klein vond voor het "risico" vooral bij bekende merken als Samsung en Crucial.

17. robbee

robbee Senior Member

Sinds:
    23 jul 2014
    46 euro? Dus je bespaart enkele euro's op een schijf waar je dan wel 4 weken op moet wachten, geen garantie hebt en waarvan de betrouwbaarheid twijfelachtig is. Ik zou het wel weten.

18. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    [knip]

Daarbij, ook zonder belasting scheelt het een paar euro. Dat is het absoluut niet waard.
    Je krijgt een onbetrouwbare, langzame ssd, voor een paar euro minder. Joepie...

Heb je ooit met chinezen (op aliexpress) gehandeld? Dan zou je dit echt absoluut niet zeggen...
    Chinezen eerlijke handelaars? Op aliexpress? Lol. Die zijn er niet veel.

Ook is het gewoon algemeen bekend dat 120GB geen 120G(i)B is. Dat hoeven ze niet overal bij te zetten. Dat heeft ook meer te maken met dit verhaal:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Gibibyte

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2017
  19. Gideon98

Gideon98 Senior Member

Sinds:
    17 dec 2012
    Fout.
    Dat heeft ALLES te maken met dat verhaal. ;-)
    Harde schijf producenten doen het juist goed en Windows geeft het fout aan. Die hebben het over GB terwijl dat GiB zou moeten zijn. Ik ben nog steeds benieuwd waarom ze dat zo doen bij Microsoft maar dat terzijde.

20. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Reviews? Of geblaat onder de hastag review?