SupremeFX II Driver probleem

ShowteQ

Senior Member
Ik heb een probleem met mijn SupremeFX II geluidskaart. deze geluidskaart was meegeleverd bij mijn Asus Striker II Formula. Als ik probeer de drivers te installeren krijg ik deze melding: "smwdm.sys ontbreekt."

Ik heb op internet op veel plekken gekeken, veel mensen hebben hetzelfde probleem maar nergens zie ik een oplossing staan. Weet iemand wat ik moet doen?

ShowteQ

Senior Member
bedankt voor de info. ik heb dit gedaan, ik kom nu wel verder (wizard start, en er komt een scherm met heel groot Sound Max in beeld) maar krijg ik een andere error: "De Bestanden van het audiostuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet. Opmerking: als u de audiosoftware hebt verwijderd zonder uw computer opnieuw op te starten, voer deze setup dan opnieuw uit."

en nu?

ShowteQ

Senior Member
Ja ik heb de goede.. maar ik ga toch een X-Fi XtremeGamer kopen dus ik hoef niet lang zonder geluid te zitten.....

ShowteQ

Senior Member
probleem is opgelost :D ik had het kaartje in het verkeerde PCI-E 1x slot gedaan. dus voor mensen met ee Striker II Formula --> stop je SupremeFX II kaartje niet in het witte PCI-E 1x slot maar in het zwarte slot ^^

Ha 10 jaar later , is de oplossing van Showteq , van grote waarde voor een N00B , die al 5,5 uur aan het klooien was :).
Dus super tx.
Ben een oude pc ( formula rampage, met ati radeon 4870 x2) aan het reviven voor mijn arcade kast , ( retro games met retro hardware ;) ) maar tx ieg gr rob

DatAccountz

Senior Member
Ha 10 jaar later , is de oplossing van Showteq , van grote waarde voor een N00B , die al 5,5 uur aan het klooien was :).
Dus super tx.
Ben een oude pc ( formula rampage, met ati radeon 4870 x2) aan het reviven voor mijn arcade kast , ( retro games met retro hardware ;) ) maar tx ieg gr rob
Niet topics van 10 jaar oud bumpen.. komop.

WhiteSnake

Senior Member
In dit geval vind ik het iets minder erg, hij bewijst alleen maar dat het goed is dat deze oude topics nog op de server staan aangezien het hem heeft geholpen.

FeaR

Forum Crew
Niet topics van 10 jaar oud bumpen.. komop.
Een kick om te laten weten dat iets werkt en iemand te bedanken is naar mijns inziens niets verkeerd mee. Lopen klagen daarentegen zonder iets toe te voegen is kwalijker. Maak de volgende keer gewoon alleen de melding en post niet in het topic .

DatAccountz

Senior Member
Een kick om te laten weten dat iets werkt en iemand te bedanken is naar mijns inziens niets verkeerd mee. Lopen klagen daarentegen zonder iets toe te voegen is kwalijker. Maak de volgende keer gewoon alleen de melding en post niet in het topic .
Het probleem van het bumpen van oude topics is dat niet iedereen het meteen doorheeft en dan een topic gaat doorlezen dat 10 jaar out-of-date is. Het is een tijdverspilling voor iedereen.

Er is een reden dat mensen er zo'n hekel aan hebben, en ik zeur daarover als ik wil.

Enterprise1701

Senior Member
Dat een thread van 10 jaar geleden iemand helpt met een probleem is prima, maar dan hoef je nog niet te reageren op een topic die zo oud is, maar aangezien dit een nieuw account betreft heeft hij de regels waarschijnlijk niet gelezen, mocht er überhaupt een regel voor zijn

Misschien wordt het tijd om threads van misschien 2/3 jaar oud mits deze niet meer actief zijn niet meer reageerbaar te maken(dat je dus niet meer kan reageren)

Jonas Verhofsté

Forum Crew
Het probleem van het bumpen van oude topics is dat niet iedereen het meteen doorheeft en dan een topic gaat doorlezen dat 10 jaar out-of-date is. Het is een tijdverspilling voor iedereen.
Dat een thread van 10 jaar geleden iemand helpt met een probleem is prima, maar dan hoef je nog niet te reageren op een topic die zo oud is, maar aangezien dit een nieuw account betreft heeft hij de regels waarschijnlijk niet gelezen, mocht er überhaupt een regel voor zijn
Het bumpen van oude topics is voor ons alleen een probleem als het topic gekaapt wordt. Dat is hier niet het geval, @fullygully geeft alleen aan dat de oplossing na 10 jaar nog steeds hetzelfde is en werkt. Daarnaast kunnen zaken als dit ook vriendelijker aangehaald worden, me dunkt dat we nieuwe leden verwelkomen en de weg wijzen, niet afblaffen en wegjagen.

en ik zeur daarover als ik wil.
Dat is je goed recht, maar dat doe je dan maar in de klaaghoek. Je 'gezeur' voegt buiten het op stang jagen van andere gebruikers niets toe aan de discussie en gaat er ook niet per se voor zorgen dat men naar je luistert.

@fullygully : Trek je niets aan van bovenstaand gezeur, welkom op ons forum! Misschien is het een idee om je arcade kast als een worklog op te zetten? Andere gebruikers kunnen dan meegenieten van je project en je helpen waar nodig.

Enterprise1701

Senior Member
Het bumpen van oude topics is voor ons alleen een probleem als het topic gekaapt wordt. Dat is hier niet het geval, @fullygully geeft alleen aan dat de oplossing na 10 jaar nog steeds hetzelfde is en werkt. Daarnaast kunnen zaken als dit ook vriendelijker aangehaald worden, me dunkt dat we nieuwe leden verwelkomen en de weg wijzen, niet afblaffen en wegjagen.
Dan is de regel voor topics bumpen die al paar jaar bestaan erg ruim, hier mag voor mij wat betreft wel een duidelijke regel voor komen

Bovenaan