1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Systeem verkleinen

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Darntv, 17 apr 2017.

1. Darntv

Darntv Member

Sinds:
    2 jan 2014
    Ik wil mijn systeem verkleinen.
    Momenteel zit ik met een fulltime tower nzxt met een atx mobo
    Hier mijn huidige setup:
    Behuizing: nzxt full tower
    Moederbord: gigabyte Ga-z87x-ud5h (atx)
    CPU: i4770k
    Koeling: scythe mugen 4 PCGH
    GPU: gigabyte gtx770 WF3x 4gb
    Voeding: corsair ax860

Ik zou eventueel willen overstappen naar een 97 mobo maar vooral hoe klein kan ik gaan zonder veel verlies van koeling.

Wat zijn mijn opties?
    Met verandering van mobo en zonder?

Alvast bedankt

2. Comp User

Comp User Senior Member

Sinds:
    10 aug 2014
    Dan zou je op zoiets komen, maar er zijn (logischerwijs gezien de leeftijd) bijna geen bordjes meer te krijgen.

Verder kan je dan zoiets doen, zo kan je alle onderdelen meenemen, met uitzondering van het moederbord.

Vwb de andere optie, zou ik naar zoiets kijken, maar dat is meer dan genoeg keus in (afhankelijk van eisen / budget).

Om wat meer ideeën te krijgen, kan je natuurlijk de verschillende (gebruikers)reviews lezen.

Laatst bewerkt: 17 apr 2017
  3. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Wat betreft het verkleinen: wil je minder hoog / breed / diep? Wat is je gebruiksdoel? Moet het systeem ergens in passen, of juist lichter zijn?

Ik heb zelf een i7 4790 in een Node 304 zitten. Deze mini ITX behuizing is echt klein en de koeling is prima. Echter, jouw componenten zouden er niet in passen want je kunt in deze kast geen ATX voeding combineren met een full size videokaart. Dus dan zou je ofwel een SFX voeding moeten aanschaffen, of een mini ITX videokaart. Plus natuurlijk een mini ITX mobo.

Elke kleine behuizing komt met specifieke beperkingen voor je componenten. Dus het is waarschijnlijk het handigst om te beginnen met een behuizing.

4. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
  5. Comp User

Comp User Senior Member

Sinds:
    10 aug 2014
  6. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ik vermoed dat dat komt omdat deze behuizing pas kort op de markt is. Overigens heeft Raijintek nog meer mooi vormgegeven en relatief compacte behuizingen.

Maar nogmaals, voor een goed advies is het denk ik wel handig om te weten wat TS precies wil... :)

7. Darntv

Darntv Member

Sinds:
    2 jan 2014
    Allen bedankt. Die case ziet er idd leuk uit. Ga in die richting verder zoeken.

8. trm0001

trm0001 Geband

Sinds:
    2 nov 2016