1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Thunderbolt 3 kaart

Discussie in 'Overige componenten (geluidskaarten, controllers)' gestart door Mart-Jan, 7 sep 2018.

1. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    Hallo,

Ik had een vraagje over een pc die ik een paar maanden heb gemaakt.
    Ik wil daar graag een Thunderbolt 3 kaart op prikken maar ik heb daar nog geen ervaring mee.
    Het moederbord: ASRock Fatal1ty H370 Performance
    Op het moederbord zit een Thunderbolt AIC 5 pins connector op het moederbord.
    Heb je die nodig voor de Thunderbolt kaart of is dat ergens anders voor?

Ik had al wat gekeken naar wat kaarten en deze zag er wel prima uit:
    https://tweakers.net/pricewatch/101...underbolt-3-pci-e-insteekkaart/specificaties/

Alvast bedankt voor de reacties,

Mart-Jan

2. mr. nice

mr. nice Senior Member

Sinds:
    27 sep 2014
  3. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    Die is inderdaad uitverkocht, maar als ik bijvoorbeeld een kaart zoals die ik hierboven genoemd heb neem, werkt dat ook of niet?

4. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Ik heb het even uitgezocht.
    Ik zou geen risico nemen,en alleen voor een Asrock kaart gaan.
    Er worden namelijk verschillende aansluitingen voor het tussenkabeltje gebruikt (van je moederbord naar het kaartje toe),afhankelijk van de fabrikant moederbord heb ik het idee.
    Dus neem een kaartje van dezelfde fabrikant als het moederboard om op safe te spelen.
    Overigens is volgens de gebruiksaanwijzing jouw moederbord (vreemd genoeg) alleen TB1 compatible
    Dat is wel een heel raare actie van Asrock voor zo'n toch best wel uitgebreid bord dat niet zo oud is en prijzig..