1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Schets Tree (ProAce & sigm4tic)

Discussie in 'HWI/Cooler Master/MSI Casemodcompetitie 2015' gestart door ProAce, 21 jan 2015.

1. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    Nadat ik gewezen werd op deze wedstrijd is hierbij mijn inzending voor deze leuke compo.

Bij ECO denk ik aan de natuur, als ik aan de natuur denk ik aan het bos.
    In het bos vind je vooral.... bomen!

Bij natuur is ook een ding wat sowieso niet klopt, rechte lijnen.
    Deze door de mens zeer mooi gevonden dingen ga je niet terug vinden in het bos.
    Daarom zitten er in mijn idee ook weinig (zichtbare) rechte lijnen.

Mijn idee is om de kast te bewerken met verschillende soorten hout.
    Mooie takken als omlijsting en grof hout voor de open vlakken.

De schetsen zijn niet heel duidelijk door de scanner, maar duidelijk genoeg.
    De krabbeltjes om het frame heen moeten takken voor stellen (of in ieder geval iets dat er zeer op lijkt), deze heb ik zo "geschetst" omdat het onmogelijk te voorspellen is wat er voor handen is (of iemand moet zijn glazen bol ter beschikking stellen ;)).

De open plekken worden vooral opgevuld door ruw hout, op de tekening gespecificeerd als steigerhout.
    De voorkant wil ik laten lasersnijden zodat de logo's er mooi op komen.

De schets bied dus geen heel stevig houvast aangezien ik plan om natuurlijke onderdelen te gebruiken, hopelijk is dit geen probleem.

Laatst bewerkt: 21 jan 2015
  2. Tijgervarken

Tijgervarken Master of Modding

Sinds:
    12 jan 2015
    Leuk om te zien dat er ook iemand rond mijn leeftijd mee doet ;)
    Het idee ziet er wel leuk uit.

ProAce vindt dit nuttig.
  3. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    Na wat verder nadenken heb ik besloten bamboe te gaan gebruiken ipv takken.
    Dit omdat dit volgens mij een veel mooier effect geeft.

Sw333t vindt dit nuttig.
  4. MSI Official Account

MSI Official Account Bedrijfsaccount

Sinds:
    9 aug 2012
    Cool :). Kun je ons een voorbeeld geven van wat voor soort steigerhout je gaat gebruiken? Plaatje van Google ofzo? Ben benieuwd :)

ProAce vindt dit nuttig.
  5. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    Het liefst zou ik zoiets gebruiken:

Maar het is maar net even waar ik genoeg van kan krijgen, het is een grote kast dus daar zal een hoop hout in gaan.

MSI Official Account vindt dit nuttig.
  6. CM Jasper

CM Jasper Bedrijfsaccount

Sinds:
    26 mei 2014
    Tof om te zien dat je ook mee doet:D

ProAce vindt dit nuttig.
  7. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Met zo'n grote case heb je binnenkort een flink bos hout voor de deur :cool:.

ProAce vindt dit nuttig.
  8. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    Hier nog even op terugkomend, iets te voorbarig geweest.
    Nieuwe ideeën zijn weer binnengekomen.
    Materiaal keuze zal ik later op terugkomen.

Indeling van binnen blijft ook een verassing.

Laatst bewerkt: 22 jan 2015
  9. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    DE HIERBOVEN GETOONDE SCHETSEN ZIJN NIET MEER VAN TOEPASSING!

10. ProAce

ProAce Master of Modding

Sinds:
    1 mei 2014
    Sinds een paar dagen is er besloten om het project met zijn tweeën voort te zetten, mijn partner is @Sigm4tic .

Hierdoor zijn er ook verschillende wijzigingen in het project toegevoegd.

Omdat we met zijn tweeën zijn moeten er eigenlijk ook twee systemen ontstaan.
    Om dit te realiseren halen we de twee delen uit elkaar en verlengen we de stacker de hoogte in.
    Zo onstaan er twee kasten, de originele onderkant en de verlengde stacker, waarbij de stacker wat kleiner is dan de originele onderkant.

We hebben besloten om beide kasten in eerste instantie gelijk te houden, dus zelfde opbouw.
    Wel zal er in elke kast een compleet verschillend systeem draaien, dit soort subtiele verschillen zullen door de hele build zichtbaar worden.
    Hieronder staan de schetsen die voor beide kasten gelden:

Zijkant

Bovenkant

Achterkant

Voorkant

Er is gekozen voor het gebruik van bamboe rondom de case, en ruw hout (zoals het plaatje hierboven) voor de andere stukken.
    De nummers staan voor het volgende:
    1. Bamboe
    2. Plexiglas
    3. Ruw hout
    4. Controlepaneel
    5. Fan Grill
    6. Logo's
    7. Fan Grill
    8. Moederbord I/O paneel
    9. Videokaart cut out
    Als er nog vragen zijn horen wij het wel.
    Groet @Sigm4tic en @ProAce

11. Ianovski

Ianovski Senior Member

Sinds:
    27 jun 2012
    Bamboe, YES! De materiaal keuze spreekt mij zeer aan :p Ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien.

Sw333t en ProAce vinden dit nuttig.
  12. Sigm4tic

Sigm4tic Master of Modding

Sinds:
    9 mei 2014
    Ook hadden wij nog in gedachten om met een arduino een lichteffect aan deze computer mee te geven.

Het idee was dat als een PC meer wordt belast het energieverbruik en de temperatuur zullen toenemen. De ledjes nemen hierdoor een andere kleur aan zodat in een oogopslag te zien of het systeem op dat moment wel 'eco' is. Deze kleuren kunnen dan bijvoorbeeld van groen naar rood lopen. Groen voor 'eco' en rood voor het tegenovergestelde.

Ianovski, MSI Official Account en ProAce vinden dit nuttig.
  13. Sigm4tic

Sinds:
    9 mei 2014
    Na alle andere schetsen te hebben gezien met de renders moesten wij dit ook maar eens proberen en dit is het resultaat geworden na een aantal uren SketchUp. De render is alleen om te laten zien hoe wij de bamboe in gedachten hadden. De rest van de onderdelen zouden heel wat meer tijd vergen.

De renders zijn van het onderste deel van de kast, maar de plannen zijn om de stacker (het bovenste gedeelte) te verlengen en hier ook een werkend systeem in te bouwen in de zelfde stijlen. Tevens gaan wij proberen deze kasten zo te maken dat ze nog op elkaar kunnen en een geheel lijken.

Nog even een kort overzichtje:

Voor- Aan de voorkant zullen de gewone front panel connectors worden ingebouwd. Het MSI (geschreven) en Cooler Master logo komen aan de voorkant met daaronder het eco icoontje van het moederbord waarachter een fan geplaatst zal worden.

Zij – In het zijpaneel komt een enorme window waar wij figuren langs de rand zullen laten lasersnijden zoals bamboebladeren en de MSI draak. De window gaan wij verlichten met LED’s die van groen naar rood faden naarmate de temperatuur en dus het verbruik van de computers omhoog gaan. Dit doen wij aan de hand van een Arduino.

Binnenkant - ??? Dit houden wij nog even geheim over hoe wij dit gaan indelen.

Hopelijk zijn onze plannen nu verduidelijkt, maar als er vragen zijn, stel ze dan gerust.

14. Tijgervarken

Tijgervarken Master of Modding

Sinds:
    12 jan 2015
    Jullie hebben zo te zien ook render [in] gevonden ;) Handig programma hé? Idee ziet er mooi uit, maar naar mijn mening een beetje kaal.

15. Sigm4tic

Sinds:
    9 mei 2014
    Klopt, maar we gebruiken dit vooral omdat we geen ervaring met andere programma's hebben die hetzelfde of beter kunnen. De interface van SketchUp is overigens wel het makkelijkst in vergelijking met andere programma's.

16. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Gelukkig gaat het niet om de kwaliteit van de render, maar om het idee en de uitleg van de casemod.

.M.I.K.E.Y. en Sigm4tic vinden dit nuttig.
  17. Sigm4tic

Sinds:
    9 mei 2014
    Daar sla je de spijker op z'n kop.

18. MSI Official Account

Sinds:
    9 aug 2012
    Maandag om 12:00 sluit de inzending, spannend :)

Sw333t vindt dit nuttig.
  19. Sigm4tic

Sinds:
    9 mei 2014
    Spannend? Wat is dat:cool:?

Nee hoor grapje. maar het was nog veel spannender geweest als er meer mensen mee zouden doen:). Hier is nog tijd voor al is de kans klein dat er nog vijf mensen mee gaan doen. We zullen het afwachten...

20. MSI Official Account

Sinds:
    9 aug 2012
    Je mag altijd nog vrienden, familie en kennissen uitnodigen om ook nog mee te doen :)

Sw333t en Sigm4tic vinden dit nuttig.