1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Upgrade/Installatie Windows 10 probleem

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door KDB87, 21 mrt 2019.

1. KDB87

KDB87 Member

Sinds:
    2 feb 2019
    Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met een HP Laptop waarop W7 opstond (en voorheen Windows Vista)
    Namelijk ik heb W7 geupgrade naar W10 alles verliep vlot zonder enkel probleem, maar na reboot raakte ik niet meer in Windows.

Al de optie's doorlopen, maar helaas niets lukte.

Dan maar besloten om de harde schijf volledig te formatteren om dan ook meteen al de restanten van Vista en W7 eraf te krijgen en met een schonere start te beginnen, maar helaas nu bij installatie raak ik niet verder dan enkele % waarop ik de error x80070570 te zien krijg.

Online lees ik dat deze error allerlei oorzaken kan hebben dus daar ben ik nog niet al te wijzer uit geraakt.

- USB stick probleem (waarop W10 install staat)
    - HDD probleem
    - RAM probleem

Nu was mijn eerste gedacht de HDD omdat voor deze installatie er ook al een probleem was met W10, maar na meermaals een schijfcontrole uitgevoerd te hebben waaruit bleek dat er geen enkel probleem met de HDD is kan ik deze toch zo goed als uitsluiten.

RAM probleem zou mij verbazen omdat voorheen de laptop prima draaide zonder enig probleem. Wat traagjes, maar dat valt te verwachten van een toch wat oudere laptop.

Enkel de USB stick (die bij W10 license zat die read only is) moet ik nog testen. Op het moment van dit schrijven kwam ik erop om Virtual Box te downloaden en via de USB stick W10 te proberen installeren. Mocht dit lukken dan zou ik natuurlijk ook dit probleem kunnen uitsluiten.

Iemand van jullie die soortgelijk probleem gehad heeft in het verleden en wat hebben jullie ondernomen om dit te verhelpen?

2. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
  3. KDB87

KDB87 Member

Sinds:
    2 feb 2019
    Inderdaad

4. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Heb ik ook tot 2x toe gehad... 3x de USB stick opnieuw gemaakt en de derde keer was het wel goed.

5. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
  6. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
  7. KDB87

KDB87 Member

Sinds:
    2 feb 2019
    Ik zal het eens proberen met een andere usb stick. Heb momenteel enkel de officiele stick (read only) van Microsoft met daarop W10