1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Upgrade PC gamen/streamen

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Frosty!, 10 jan 2019.

1. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Hey allemaal,

Ik wil graag mijn pc upgraden omdat ik wil beginnen met streamen en meer gamen!

Op het moment is dit mijn build:
    • i5 6500
    • Gigabyte H110M-S2H mATX
    • 16GB hyperx fury ddr4 2133mhz
    • Gtx 1060 3gb
    • CX550M corsair
    • Thermaltake H15 (case)
    Ik ben van plan om een flink aantal games te streamen en spelen, zoals: GTAV, cod4, bfV, hitman 2, rainbow6.

Ik heb zelf een beetje rond gekeken en kwam uit bij de ryzen 7 2700x en MSI B450M Mortar, wat vinden jullie van deze keuze?

Het enige probleem is dat zijwaartse SATA poorten niet in mijn huidige case passen. Dus misschien is een nieuwe case handig..... en dan is mijn vraag of ik beter naar ATX kan switchen i.p.v. mATX.

Mijn budget is rond de 400€

2. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    op zich ben je geen nieuwe CPU nodig voor streamen want het gaat prima via de Nvidia kaart zonder performance hit. Welke upload snelheid heeft je internet verbinding, want misschien valt daar nog wat aan te veranderen?

3. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Ik heb dit geprobeerd maar alleen “simpele” games werken daarmee, als ik overwatch probeer heb ik alsnog een 100% load op mijn CPU en 80+ op de gpu

4. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Mijn pakket bij ziggo is: 250mb down, 20mb up

5. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Dat komt dan niet door het streamen via NVENC maar omdat je CPU sowieso dan al een bottlenek is voor in Overwatch of je gebruikt de verkeerde encoder?

Edit

Met de upload zit het wel goed, je kunt dan tot 1440p60hz perfect livestreamen.

6. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Naar mijn mening is de CPU echt de bottleneck. Ook omdat mijn zeer oude i7 2700K het wel aankan, het verschil tussen de 2 is dat de i7 4 meer treads heeft

7. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Oke. Luister. In OBS (ga er van uit dat je dat gebruikt) zal je de codering op NVEC moeten zetten ipv x264. Dan zal je zien dat je CPU het probleem niet meer is.

8. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Ik heb gister de hele dag met nvenc getest maar alsnog is de stream heel erg “laggy” ook krijg ik de melding dat ik frames skip en de stream zelf ziet er niet uit, omdat hij blijft vastlopen

9. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Raar welke instellingen gebruik je. bitrate, snelheid, sampling etc. Dit zal namelijk niet mogen.

Btw ook al Quicksync geprobeerd ipv NVENC?

10. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    20mbits upload is ook niet echt super om eerlijk te zijn. Ziggo gaat via coax dus hoe meer je upload gebruikt gaat de download ook sterk achteruit. Ping word hier ook mee gelagged.

11. Eighty Three

Sinds:
    17 aug 2017
    Ik zal het je eens laten zien, er gebeurd namelijk niets met mijn ping, die blijft het zelfde en downloaden zou ik sowieso niet doen als je aan het livestreamen bent. Voor livestreamen is 20Mbps meer dan genoeg, in de meeste gevallen kom je er niet eens aan want 1080p en YouTube accepteert ook geen hoge Bitrate.

12. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Ik heb ook Ziggo maar als die upload vol zit heb ik daar geen last van met mijn downloads. Zelfs ping blijft stabiel.

13. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Nee dat heb ik nog niet geprobeerd!

14. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Zojuist geprobeerd maar het maakt niet een groot verschil......

15. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    De Ping is helemaal geen probleem! :D

16. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Welke software gebruik je nog meer naast de game zelf en OBS? die 6500 mag hiermee geen problemen hebben.

17. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Enkel OBS

18. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Oke raar. Je kan upgraden naar een 2700X voor meer prestaties. Dat zal in zekere zin veel beter gaan alleen waarom geen x470 moederbord? En Ryzen heeft veel baat bij snel werkgeheugen dus 3000 zal meer opleveren in vergelijking met 2133 wat je nu hebt.

19. Frosty!

Frosty! Member

Sinds:
    24 mrt 2017
    Ik weet niet of een 470 veel zin heeft, ook heb ik de ram stickies nu in mijn eigen build. Dus ik hoef niet perse die extra procentjes. Wat zijn de aanraders voor X470 mATX?

20. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Als ik zo nel lees kan het wel tot 10% zijn en dat is veel.