Upgrade PC

Serova

Member
Beste,

PC is al een aantal jaar oud en de nieuwste games spelen gaat uiteraard niet meer vlot. Nu vroeg ik me af is het de moeite waard om mijn PC uptegraden of is dit een verloren zaak en koop ik beter een nieuwe?

Hier alvast mijn specs.

nutty

Senior Member
Je kan beginnen om een nieuwe videokaart te kopen,en dan eens te kijken of je tevreden bent met het resultaat.
Zo niet kun je de rest ook upgraden,maar een verse videokaart heb je sowieso nodig,dus begin daar mee.
Je geheugen schiet ook te kort,maar dat zou ik niet upgraden,want daarvoor is het spul te oud.(of je moet het heel goedkoop tweedehand kunnen krijgen).
En als je het geld toch al klaar hebt liggen,zou ik alles in 1 keer vernieuwen.
Wel even kijken of je huidige voeding geschikt is voor een nieuwe kaart.

Laatst bewerkt:

quiller

Senior Member
Wat @nutty zegt.
De videokaart zou ik laten afhangen van welke resolutie en welke games je speelt. Eventueel 'kan' je de graka dan in overkill kopen (richting 2070-2080 (verstandiger mss om nog even tanden te bijten en te zien wat de nieuwe navi kaarten gaan doen in juli?)) met het oog op later een upgrade van de rest van je systeem. Sowieso is een nieuwe videokaart nooit een miskoop in dit geval aangezien je hem kan meenemen.
Geheugen zou ik NIET bijkopen aangezien in een nieuw systeem later DDR 4 komt ipv DDR3.

• Like
Waarderingen: JMM

Roel1966

Senior Member
PC uptegraden of is dit een verloren zaak en koop ik beter een nieuwe?
Op zich is een i5 4670 K nog best een redelijk snelle cpu en mits je niet al te hoge eisen stelt kan die best nog een tijdje mee. Daarbij sluit ik mij wel aan bij bovenstaande mensen dat een nieuwe videokaart al een goede stap in de richting is. Dan zou ik wel meteen ook de voeding vernieuwen wanneer er nog de "oude" voeding in zit vanaf wanneer het systeem gebouwd. Beide onderdelen kan je dan altijd meenemen naar een nieuw systeem en je oudere voedingen gewoonweg niet meer kan vertrouwen.

Intern geheugen is wat moeilijker omdat je dat niet meer kan meenemen en je hooguit eens kan kijken of je 2de hands een 8 GB dimm voor niet veel geld kan krijgen zoals hier b.v.

• Like
Waarderingen: JMM
Bovenaan