1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Videokaart Temperatuur boven 80 graden Celsius bij opstarten

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door AwakenedOnline, 13 apr 2018.

1. AwakenedOnline

AwakenedOnline Member

Sinds:
    13 apr 2018
    Hallo,
    Ik heb een gtx 1060 3gb van Evga op een MSI z370i moederbord met een I5-6800K cpu. Windows 10 pro 64 bit.

Bij het opstarten alleen al blijkt dat mijn videokaart's temperatuur ver boven de 80 graden Celsius ligt, dit is wel voor eventjes.
    (een melding van NZXT CAM)

Verder zie ik dat ik bij simpel gebruik (google chrome, youtube, films kijken of muziek luisteren) dat de gemiddelde temperatuur rond de 40 tot 45 graden Celsius ligt.
    En daarnaast is de kloksnelheid constant op 1506mhz met een load van 0 tot 2%

Ik heb de videokaart nog nooit overclocked of andere programma's gebruikt om iets aan te passen aan deze videokaart.
    Is dit normaal, of heb ik te maken met een defecte/slechte videokaart?
    Alvast bedankt voor het lezen.

2. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Ga er maar vanuit dat de NEXT software even de mist in gaat. No worries dus.

3. Fulingu

Fulingu Member

Sinds:
    21 sep 2016
    Probleem van NZXT CAM software heb hier hetzelfde. NZXT maakt mooi spul, maar die CAM software is bagger.

4. Micla

Micla Member

Sinds:
    29 jul 2017
    Kun je uitleggen hoe jij jou temps kan zien tijdens het opstarten? Ik neem namelijk aan dat die Cam software pas opstart nadat je systeem, en daarna nog Windows eerst is opgestart. Of gebruik je een extern aflees apparaat zoals een smartphone? Want in dat geval zou het zo zijn dat zolang de Cam software nog niet is gestart, je aflees apparaat vreemde waarden kan laten zien.

edit: Typo

Laatst bewerkt: 16 apr 2018
  5. Eighty Three

Eighty Three Senior Member

Sinds:
    17 aug 2017
    Ik zou de melding gewoon uitschakelen als het om een bug gaat, of een hogere temperatuur instellen voor de melding van de GPU als het geen bug is. Ik had het zelfde met de CPU temperatuur maar de temperatuur werd ook daadwerkelijk even 82 graden tijdens het opstarten door een overclock. Ik zou me er niet al te druk om maken. CAM werkt hier verder goed.

6. zjerique

zjerique Senior Member

Sinds:
    1 dec 2009
    Gpuz lijkt me meer betrouwbaar :)

7. TJM de Groot

TJM de Groot Senior Member

Sinds:
    26 dec 2009
    Zelfde probleem met cam kreeg iedere keer de melding CPU bereikt zijn limiet :eek:

Hardwaremonitor bij opstarten temps laten meten, paar uur mee laten draaien onder gaming. Conclusie temps onder bf1 CPU 54℃ GPU 63℃ meldingen in cam uitgezet ;)