1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Vraag over Asus Maximus X Code

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Frans Looy, 13 jun 2018.

1. Frans Looy

Frans Looy Member

Sinds:
    30 jan 2014
    Hallo iedereen,

Ik ben aan het sparen voor een vette pc. Al lang bouw ik zelf pc's, maar na een onderbreking van 5 jaar waar ik met een IMAC gewerkt heb, gaat het roer weer definitief om en komt er een dikke game-pc.
    Omdat ik uiteindelijk voor een dubble-loop-custom waterkoeling ga maar eerst het zaakje wil laten draaien zonder poespas (eerst gewoon en dan pas kunstjes), zoek ik een CPU koeler die mijn i7-8700K fatsoenlijk kan koelen. OC komt pas nadat de waterkoeling in een later stadium is gemonteerd.
    Mijn oog viel na lang wikken en wegen op de ASUS Maximus X Code met G-Skill geheugen (2x8GB)

-Welke CPU-koeler zorgt NIET voor problemen met de plaatsing i.v.m dat "hoge" geheugen?
    -Zitten er voldoende aansluitingen op dit moederbord om twee pompen en temperatuurregelaars op te
    monteren?

Thnx, Grtz Swartenhont

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Zou moeten lukken met deze.
    Hele leuke koeler voor weinig totdat je wc hebt.
    https://nl.hardware.info/product/426551/gelid-tranquillo-rev-4-b
    Edit,mits je de laatste geheugenbank niet gebruikt,anders gaat het (hoe hoog of laag het geheugen ook is) net niet.
    En de tranquillo 4 heeft ca 4 cm ruimte in de hoogte voor geheugen trouwens.
    En ook de zijkant komt net boven de vrm koeling uit,dus ook dat moet lukken.

Laatst bewerkt: 13 jun 2018
  3. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Hoi.
    Kan ik even niet direct een antwoord opgeven, je zou eerst eens het precieze geheugen kunnen definiëren. G-Skill 2x8GB zegt te weinig.
    Gebruikershandleiding lezen Blz 1-19 evt. tesamen met moederbord layout (sectie 1.1.2) bekijken :)

4. Frans Looy

Frans Looy Member

Sinds:
    30 jan 2014
    Het ging mij meer om Geheugen met een forse heat-spreader, en als voorbeeld noemde ik G-Skill.
    In reviews lees ik wel eens dat e.e.a. niet gaat passen omdat de cpu-koeler er dan niet meer boven past.
    Nutty noemde al een suggestie, en zo te zien zal dat vast wel gaan passen.
    Bedankt eismc2 voor je handleiding, die zal ik eens grondig doorlezen.
    Als ik ga bouwen komen er vast nog wel meer vragen boven drijven, vooralsnog bedankt voor jullie input.

5. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    En mocht het tegenzitten en niet passen,dan heb je recht om het gratis retour te kunnen sturen.
    Ik weet,das niet de bedoeling,maar wel fijn om in je achterhoofd te hebben.

6. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    De Scyth Kotetsu Mark 2 heeft een off-center bouwwijze waarmee alle geheugenbanken vrij blijven. Zelfs met een Mugen 5 is dat het geval als ik mij goed herinner.

7. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Ja, dat is vet. Maareuh, heb je ook de Apex bekeken?

Anyway, met 2 DIMMs maak je gebruik van slot A2 en B2 (de lichtgekleurde slots) dus je zou geen problemen moeten hebben met een Mugen of een Tranquillo 4.

8. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Goed gezien,door de asymetrie past met zekerheid ook de laatste reep.
    Bovendien is de afstand onderkant koellichaam onderkant koeler net iets hoger (40mm) nog dan de tranqillo.

Laatst bewerkt: 14 jun 2018