Vragen televisie kopen

Ik ben van plan om een 55 inch OLED Full-HD te gaan kopen. Het gaat om de LG 55EG910V 55" OLED 3D Smart Curved hier in Nederland is hij te koop bij de Media Markt voor €1799,- Ik heb het internet doorzocht, het is mij opgevallen dat in Duitsland Saturn in Oberhausen dit te koop is voor €1679! Omgerekend een voordeel van €120! Het gaat hier om de LG 55EC930V, is dit een beter versie dan een LG 55EG910V?

Als ik mijn televisie in Duitsland koop gaat het wel werken met de Nederlands netwerk en heeft deze ook de Nederlandse taal of alleen in het Duitse taal, de instellingen van de TV?

http://www.saturn.de/de/product/_lg-55ec930v-1896859.html

Aangezien ik een auto heb, kan ik wel op en neer rijden. Economisch rijden een afstand van 200 KM verbruik is gemiddeld 4 liter per 100KM. Tanken in Duitsland €1.20 per liter. Past de nieuwe televisie met de doos 55 inch in mijn Aygo?

Wordt het ook bezorgt? Mijn vraag is of het beter is om in Duitsland te kopen of gewoon de moeite te besparen en gewoon bij de Media Markt in mijn buurt te kopen voor €1799

Kosten Nederland Media Markt:
LG 55EG910V €1799
nieuwe beugel speciaal LG €100 (Ik heb al oude beugels van mijn oude televisie van Vogle(volgel) 42 inch tot 65 inch maar beweren dat ik ook een nieuwe beugels nodig heb, omdat het om een curved editite gaat. De medewerker zegt dat het nieuwe VESA aanlsuitingen betreft)
Volledig Installatie monteur €100
Totaal €1.999

Mijn oude televisie 42 inch ga ik doorverkopen, vermoed minimaal €250 a €300,- dat ik erop terug kan krijgen. Is een met High-end paneel LED Full-HD 3.000.000:1 met 100Hz LG 42LE5300 series.

Laatst bewerkt:
vaak kan je de taal zelf instellen, misschien dat de tv standaard wel op duits staat, maar als je er 200Km voor moet rijden zou ik hem gewoon in Nederland halen.(en anders zou ik ook nog boodschappen en drank halen in duitsland(is daar ook goedkoper:p)

De LG OLED tv zijn echt mooi naar mijn mening, maar waarom een curved versie? zijn die curved tv niet heel hard geflopt en heel onhandig voor in de woonkamer.
Als een monitor kan ik me voorstellen dat je een curved wil, maar als TV in de woonkamer zou ik het absoluut niet doen.

Sw333t

Senior Member
User systemen
Afmetingen (gevonden op de officiele lg site).

Verpakking: 1435 x 812 x 225 mm

Of dat in je Aygo past.. ik heb er een hard hoofd in. Plus, transportschade is voor eigen rekening als je zelf de vervoerder gaat spelen. Als je hem laat bezorgen is het risico voor de verzender (mits je hem verzekerd laat verzenden.

120 euro verschil klinkt als veel, maar houd er rekening mee dat als er een defect aan is dat je die tv dan weer moet brengen naar Oberhausen. Kan aardig aantikken (overigens is 4 liter per 100 km zeker iets dat de boortcomputer zegt? Heb je dit wel eens echt uitgerekend aan de hand van een tankbeurt?).

Persoonlijk gezien zou ik hem in Nederland aanschaffen. Kom je ook niet in de knoei met of het werkt in combinatie met talen of netwerk. Daarnaast heeft de Saturn de OTW150 beugel niet en je moet alles dan nog zelf gaan installeren.

De TV heeft overigens geen VESA gaten. Het is een specifiek LG systeem dat benodigd is om hem op te hangen en is geen gestandaardiseerd systeem. De beugel die je nodig hebt is een LG OTW150.

Of je nog 250 a 300 euro terug gaat krijgen voor die LG 42LE5300 is nog maar de vraag, beetje gelijkwaardige tv's zijn nieuw al te koop voor 400 euro. Maar een en ander hangt natuurlijk samen met hoe de tv behandeld is (staat ie in een rook omgeving), hoe oud hij is en of alles compleet is.

Tin

Senior Member
User systemen
Ik heb een tijdje geleden een stel luidsprekers uit Duitsland laten komen. De winkelier had GLS als vervoerder gekozen en dat was slechts E 25 aan transport, voor een flinke doos met ongeveer 30kg aan speakers.
Zelf gaan lopen slepen is dus zinloos.

Ik zou zelf geen curved tv willen hebben, en verder zou ik zelf wachten op Ultra HD Premium, al zitten ook daar nadelen aan, maar dat is natuurlijk allemaal je eigen keuze.

Mijn huidige televisie uit 2010 is in goede staat en werkt perfect. Ik maak hem altijd schoon met een daarvoor speciaal 2 doekjes speciaal schoonmaak kit voor TV en monitoren. Afstandsbediening zit nog zelfs in haar eigen zakje heen en is zo goed als nieuw.

Laatst bewerkt:

FeaR

Moderator
User systemen
Mijn oude televisie 42 inch ga ik doorverkopen, vermoed minimaal €250 a €300,- dat ik erop terug kan krijgen. Is een met High-end paneel LED Full-HD 3.000.000:1 met 100Hz LG 42LE5300 series.
Ik zou dergelijk bedragen niet over hebben voor een TV van zes jaar oud. Trouwens: 3.000.000:1 Dynamisch contrast, 100 Hz Geoptimaliseerde refresh rate. Staar je niet zo blind op specificaties, dat doe je - je posthistorie bekijkende - behoorlijk veel.

Dat is wel mooi meegenomen €100 a €150. Dat de prijzen erg snel dalen na 6 jaar. Ik betaalde 6 jaar geleden nog €900 voor de televisie zonder beugels en kabelgoot.

OLED is het beste wat er is qua kleurenweergave en diepte en zwart-waardes. Ik ben zojuist in de Media Markt en de verkoper vertelt mij dat ik beter 4K OLED kan kiezen maar die kost nu wel €2699,-

Ik heb liever plat scherm maar die zijn vreselijk duur en daarnaast is het mij opgevallen ze zijn niet heel erg curved. Het model met curved is niet overdreven curved. Wat is volgens jullie het nadeel van een curved?

Ik krijg 4 3D brillen erbij van LG. Ik ga er 13 inch op vooruit van 42 inch naar 55 inch

Laatst bewerkt:

Forum m8

Senior Member
User systemen
Wat is volgens jullie het nadeel van een curved?
Persoonlijke voorkeur / afkeur. Ik moet er zelf niks van hebben, maar aangezien ik ook geen interesse heb in een nieuw scherm, ga ik ook niet uitzoeken of dat iets is wat na een gewenningsperiode juist fijner is.

Geen idee of de Duitse Saturn naar Nederland verzend, maar 200 km rijden voor 100 euro op zo'n bedrag... meh. Misschien met de fiets, maar niet in een Aygo.

Oberhaussen / Duisburg is wel grappig. Heel veel spoor. En heel veel Duitsers.

Tin

Senior Member
User systemen
Als je scheef voor een curved tv zit is de vertekening best groot. Je kunt dit zelf controleren door een vierkant op een A4 te tekenen en dan vanuit verschillende hoeken ernaar te kijken terwijl je het papier licht buigt.

Verder moet je -niet- luisteren naar verkopers. Die geven advies wat goed is voor henzelf, niet perse wat goed is voor jou. De Mediamarkt verkoper krijgt vast een leuke bonus als jij de deur uitgaat met een tv van € 2700.

En verder moet je je misschien echt eens gaan afvragen of je erop zit te wachten dat je over 6 jaar er weer achter komt dat je tv geen drol meer waard is. Want dat gaat gebeuren, of je nou een koopt van € 900, 1800 of 2700.
Ik vervang m'n tv pas wanneer die stuk gaat, en dat mag nog wel even duren.

Dank voor jullie reacties. Mijn neeft heeft vanavond mij aangeraden te wachten totdat de actie bij de Media Markt, 21% BTW weg ermee.

Volgens mijn neef betaal ik dan voor de televisie €377.79,- minder voor de Full-HD versie, dat nu €1799 kost en €566.79 minder voor de 55 inch OLED met 4K dat nu €2699 kost.

Ik ga nog eens rustig over denken en alles op een rijtje zetten tot de laatste besluit.

De volgende actie periode is pas vanaf 25 tot 29 januari 2017 (dat duurt ook te lang)

Laatst bewerkt:

Sw333t

Senior Member
User systemen
Als die actie loopt is de huidige actie vanuit de fabrikant voorbij en ga je of meer betalen of veel minder besparen dan je denkt.

Daarnaast is de kans natuurlijk ook aanwezig dat OLED producten uitgesloten zullen worden van die BTW actie (gebeurd regelmatig dat producten uitgesloten worden) en dan betaal je een klap meer.

Huidige actie vanuit de fabrikant:

55EG910V_FABR_Korting.png
LG 55EG910V

55EG920V_FABR_Korting.png
LG 55EG920V

Volgens mijn neef betaal ik dan voor de televisie €377.79,- minder voor de Full-HD versie, dat nu €1799 kost en €566.79 minder voor de 55 inch OLED met 4K dat nu €2699 kost.
Je neef rekent verkeerd. 21% BTW weg is geen 21% korting, daarnaast gelden tijdens die BTW actie niet meer de huidige actieprijzen van 1799 en 2699 euro.

LG 55EG910V FHD

Deze tv kost normaal 1.999 euro, er is een tijdelijke actie bij de fabrikant waardoor je bij sommige retailers (zoals Mediamarkt) 200 euro korting krijgt. Je betaald dan dus 1.799 euro bij de kassa. Tijdens die BTW actie is de fabrikant actie verlopen en moet je dus gaan rekenen aan de hand van die 1.999 euro. Ex btw: 1.999 x (100/121) = 1.652,07 euro.

Als de tv wordt uitgesloten van die BTW actie, dan betaal je 200 euro meer in vergelijking met nu.
Als de tv niet wordt uitgesloten van die BTW actie, dan betaal je 146,93 euro minder in vergelijking met nu.

LG 55EG920V 4K

Deze tv kost normaal 3.299 euro, er is een tijdelijke actie bij de fabrikant waardoor je bij sommige retailers (zoals Mediamarkt) 600 euro korting krijgt. Je betaald dan dus 2.699 euro bij de kassa. Tijdens die BTW actie is de fabrikant actie verlopen en moet je dus gaan rekenen aan de hand van die 3.299 euro. Ex btw: 3.299 x (100/121) = 2.726,45 euro.

Als de tv wordt uitgesloten van die BTW actie, dan betaal je 600 euro meer in vergelijking met nu.
Als de tv niet wordt uitgesloten van die BTW actie, dan betaal je 27,45 euro meer in vergelijking met nu.

Nu kan het natuurlijk zijn dat die tv's goedkoper zullen zijn in 2017. Het kan ook dat ze duurder worden. Dat is natuurlijk alleen speculeren, zodat ik alleen gerekend heb met de huidige bekende prijzen van Mediamarkt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in januari niet meer leverbaar zijn, dan bespaar je wel het meest ;).

Laatst bewerkt:

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Als het een beetje meezit is de volgende actie periode een stuk dichterbij dan januari 2017.
Met de vakantiegeld periode (eind deze maand dus) wil de mediamarkt ook nog wel eens actie hebben. Vorige keer was het iets van 8% vakantiegeld bij de baas en 16% korting bij de mediamarkt wat ongeveer overeenkomt met de BTW vrije acties.

Dank voor jullie reacties. Mijn neeft heeft vanavond mij aangeraden te wachten totdat de actie bij de Media Markt, 21% BTW weg ermee.

Ik ga nog eens rustig over denken en alles op een rijtje zetten tot de laatste besluit.

De volgende actie periode is pas vanaf 25 tot 29 januari 2017 (dat duurt ook te lang)

De Media Markt 21% BTW actie is echt niet zo voordelig qua korting. (ook is de koring geen 21%)
En je ziet dat ze de prijzen de maand ervoor laten stijgen. Wachten is nooit verkeerd, maar wil je wel een teleurstelling voorkomen :)

En qua Curved ben ik het met de andere reacties eens. Het is puur een kwestie van smaak. De kleinere schermen vind ik niet mooi curved. Pas vanaf zo'n 55" heeft het wel wat.
Ga je de tv aan de muur ophangen, zou ik voor een platte gaan, vooral omdat de nieuwste toestellen nòg wat platter zijn.
Als je het los in de huiskamer zet, of ergens waar ook de achterkant zichtbaar is, dan heeft Curved toch wel wat. Maar nogmaals, puur persoonlijke voorkeur

(de effectieve korting bij MM gedurende de 21% btw dagen is 17,36%)

FeaR

Moderator
User systemen
OLED is het beste wat er is qua kleurenweergave en diepte en zwart-waardes.
Klopt, maar let op dat er ook nadelen aan zitten. Net als plasma vroeger had kan OLED last hebben van retentie. Tevens gaan de kleuren soms niet helemaal lekker. Zwart is geen probleem, dat is de pixel helemaal uit, maar zeer donkergrijs kan leiden tot artifacts. En als laatste heeft OLED niet de lichtopbrengst die LCD in combinatie met LED wel heeft waardoor HDR minder goed naar voren komt.

Begrijp me niet verkeerd, als mijn plasma nu zou overlijden dan ga ik zeker naar OLED kijken, maar het is niet alleen maar positief. Ik zou nu eerder - wederom als mijn plasma zou overlijden - tijdelijk overbruggen met een (goede) LCD tot OLED wat meer gemeengoed is en de technieken ook wat meer gestandaardiseerd zijn.

Vandaag ben ik naar Oberhausen geweest in Duitsland ben net terug. Daar ben ik in het Centro o.a. naar Saturn geweest. De verkoopmedewerker kon gelukkig engels. Saturn bezorgt niet naar Nederland na navraag. Maar hij gaaf me wel de garantie, dat als ik het niet zou kunnen vervoeren in mijn Aygo dat ik het geld dan 100% terug krijg.

Het is mij vooral opgevallen dat we in Nederland model LG OLED 2015 hebben voor €1799, terwijl in Oberhausen voor €1899 LG 55inch OLED model 2016. Het verschil met model 2015, is volgens de verkoopmedewerker dat model 2016 een betere grafische kaart heeft en een betere kleurweergave.

Er was ook een platte versie beschikbaar van de 55 inch LG OLED in 4K ultra voor €3199 vreselijk duur.

20160514_174746.jpg
Model 2016 LG 55 inch Full-HD Curved (in NL model 2015 €1799)

20160514_175039.jpg
LG 55 inch 4K Platte televisie

Laatst bewerkt:
Bovenaan