1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Wat is deze PC nog waard?

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door Flanders_finest, 8 okt 2017.

1. Flanders_finest

Flanders_finest Senior Member

Sinds:
    25 okt 2011
    Hoi mensen;

Mijn zoon verkoopt zijn PC, maar twijfelt hoeveel hij er nog kan/mag voor vragen.

Gegevens van het systeem kan je hier vinden.

2. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Ik denk dat je met een richtprijs van 1100 euro wel goed zit.

Alvast veel succes met de verkoop!

3. Flanders_finest

Sinds:
    25 okt 2011
    OK, bedankt!

4. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Gaat het bij de verkoop enkel om de kast met inhoud of inclusief alle randapparatuur? Zit er een legaal exemplaar van windows bij?

1100 euro vind ik persoonlijk wel heel erg hoog. Voor 120 euro koop je al een nieuwe 4-core i3 8100, dus de i5 6600 wellicht 90 euro? Moederbord 80 euro, geheugen 100 euro, koeler 25 euro, kast 60 euro, voeding 25 euro, opslag 60 euro (maar wat is de ‘samsung 1 Tb black: ssd of hdd?) , videokaart 250 euro. In totaal net onder de 700 euro voor enkel de kast met inhoud.

5. Flanders_finest

Sinds:
    25 okt 2011
    Volledig systeem, dus met randapparatuur.

6. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Voor de monitor nog 90-100 euro extra. De overige randapparatuur durf ik geen inschatting voor te geven, het is maar net of een potentiele koper daar meerwaarde in ziet. Wellicht die los van de kast + monitor te koop zetten. Zit er nog resterende garantie op sommige onderdelen?

7. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    Ik heb bovenstaand systeem incl randapparatuur geschat dat dit 1800 euro gekost heeft, dan is 1100 euro zeker zo raar nog niet. Het systeem is waarschijnlijk niet ouder dan 2j, gezien de componenten, dus nog gloednieuwe hardware eerlijk gezegd en op velen nog garantie dus.

8. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    2 jaar oude computerhardware zal door velen niet meer als ‘gloednieuw’ gezien worden. En voor dure randapparatuur als toetsenbord, headset en muis ga ik persoonlijk niet heel veel extra betalen omdat ik daar voor mij geen meerwaarde in zie. Kan mij voorstellen dat dat voor veel anderen ook geld (of ze hebben het al). Daarom mijn advies om die apart te koop aan te bieden. Duidelijkheid over resterende garatie is ook belangrijk voor veel potentiele kopers.

9. Flanders_finest

Sinds:
    25 okt 2011
    Systeem is samengesteld op 12 oktober 2016, dus net geen jaar oud. Facturen zijn aanwezig. Dus ja, er is nog waarborg op.
    Er zit wel een foutje in de beschrijving. Samsung 1TB Black is eigenlijk een Western Digital Scorpio Black, en is het enige niet nieuwe onderdeel, want het kwam uit zijn vorige PC.

10. Flanders_finest

Sinds:
    25 okt 2011
    Edit: de reden van verkoop is omdat hij wil overstappen naar een gaming laptop.
    Het systeem dat hij wil verkopen is in prima staat, op wat gebruikssporen na.

11. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    800-850 euro is het waard vind ik