Wat is een goede Bluetooth USB Adapter (APTX + LDAC)

RemyB

Member
Mijn vraag
Ik zoek een goede bluetooth usb adapter voor mijn pc, ik heb nu een Sony WH-1000XM2. Hiervoor wil ik een bluetooth adapter voor mijn pc. Ik heb gezocht naar adapterse die APTX & LDAC ondersteunen, maar ik kan er geen vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nu een Avantree Leaf, helaas ondersteunt deze geen AptX HD en geen LDAC, wel normaal AptX.

Ik zou graag hulp willen bij deze zoektocht, aangezien ik er gewoon geen één kan vinden online...

WhiteSnake

Senior Member
Ik vroeg me het zelfde af, heb nu een Bleutooth 4.0 adapter, kan niets hogers vinden, maar die ondersteunt het niet.
Of is er een mogelijkheid om het toch te activeren via wat software?
Trouwens is dat voor een WH-1000XM3

RemyB

Member
Ik vroeg me het zelfde af, heb nu een Bleutooth 4.0 adapter, kan niets hogers vinden, maar die ondersteunt het niet.
Of is er een mogelijkheid om het toch te activeren via wat software?
Trouwens is dat voor een WH-1000XM3

Ik vrees niet dat dat via software te activeren is. Welke heb je nu? Het is voor een WH-1000MX2

WhiteSnake

Senior Member
Bedoelde met "Trouwens is dat voor een WH-1000XM3" dat ik die headset heb, begrijp dat jij de MX2 hebt.

Adaptertje wat ik heb is gewoon een Trust USB Bleutooth 4.0 adapter.

Ik zoek iets zo klein mogelijk, geen zin om een los kastje te gebruiken, probleem is dat alles met AptX HD wat ik vind losse kastjes zijn.

IdBeats

Member
https://www.aliexpress.com/item/CRDC-Bluetooth-5-0-Audio-Transmitter-Receiver-CSR8675-Aptx-HD-Adapter-Optical-Toslink-3-5mm-AUX/32878549408.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.4db92e0ecOTRfN

Je gaf aan geen kastje te willen gebruiken, maar mocht je er een willen proberen zou ik deze aanraden. Het ontvangt en zendt geluid in aptX HD. Dit aansluiten aan je pc via je output en dan vanaf het apparaatje transmitten (TX Mode) naar je koptelefoon. Het heeft echter geen LDAC en die zijn ook weinig te vinden momenteel.

Bovenaan