1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Wat is het probleem?

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door Luuk Steusfij, 13 mrt 2018.

1. Luuk Steusfij

Luuk Steusfij Member

Sinds:
    13 mrt 2018
    Ik ruimde laatst mijn zonder op en vond een oude desktop, een Dell Optiplex GX620.
    De harde schijf is leeg, dus wil ik er Windows 10 opzetten via een USB-stick.
    Dit doe ik best vaak, maar op deze computer lukt het niet.
    Als ik 'm laat opstarten via de USB-stick, geeft ie het Windows 10 logo voor ongeveer 30 seconden weer, en daarna start de computer zichzelf weer op. De BIOS komt trouwens uit 2006.
    Bekijk ook even de video en de afbeelding.
    Link van de video:
    In de video zie je dat de computer opstart, je ziet het Windows 10 logo en na ongeveer 40 seconden hoor je een klik-geluid en start ie opnieuw op.
    Edit: op het moederbord brand een oranje lichtje.
    Waar ligt het aan en hoe kan ik het oplossen?

Luuk

Bijgevoegde bestanden:

• BIOS.jpg
      BIOS.jpg
      Bestandsgrootte:
      1,5 MB
      Views:
      1
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2018
  2. wouter99

wouter99 Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Hmm misschien een AHCI/IDE probleem. Kun je in de bios zien wat de sata modus is? Ondanks dat het een usb is en dus niet over de sata controller gaat is de instelling soms wel van belang. Heb ik zelf wel eens problemen mee gehad met mijn test win7 usb stick.
    Kijk ook eens of je kan opstarten met een harde schijf waar al een OS op staat als je dan hebt.

3. Luuk Steusfij

Luuk Steusfij Member

Sinds:
    13 mrt 2018
    De bios is niet echt duidelijk en goed uitgewerkt vind ik.
    In de bios kan ik nergens vinden wat de sata-modus is.
    Ik kan het eens proberen met een harde schijf waar het al op staat, maar die is van mijn vaste computer, dus moet ie er uiteindelijk weer uit.

Bijgevoegde bestanden:

• SATA.jpg
      SATA.jpg
      Bestandsgrootte:
      2 MB
      Views:
      1
  4. Luuk Steusfij

Luuk Steusfij Member

Sinds:
    13 mrt 2018
    Ik heb zonet getest of de computer werkt met een harde schijf waar een OS op staat, maar dan geeft ie aan dat er geen harde schijf aanwezig is.
    Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat er een oranje lichtje brand op het moederbord.

5. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Als eerste zou ik zelf checken of de systeemeisen van de computer/processor voldoen aan de eisen die win 10 stelt. Ook even kijken of dit systeem al een 64-bit os aan kan of dat je de 32 bit versie moet gebruiken. Wellicht ook testen met een (gratis) ubuntu versie? Ook zou ik op zoek gaan naar een nieuwere bios versie (als die bestaat).

Verder klinkt het een beetje alsof er ook hardware problemen zijn, maar dat kan ik van een afstand niet beoordelen.

Succes!

6. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Hoeveel werkgeheugen heeft het systeem?

7. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Goeie vraag.

Windows10 (gewijzigd medio 2016)
    • Processor van 1 GHz met ondersteuning voor PAE, NX en SSE2,
    • Werkgeheugen 2 GB RAM (32-bits), 4 GB RAM (64-bits),
    • 16 GB (32-bits) en 20GB (64-bits) vrije ruimte op de harde schijf.
    linkie

8. wouter99

wouter99 Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Volgens de user guide van Dell (http://downloads.dell.com/manuals/a...desktop/optiplex-gx620_user's guide_en-us.pdf) zijn er "diagnostic lights". Kijk eens even wat die aangeven. Pagina 188

Tevens zie ik iets over een "power light" die aangeeft dat er problemen zijn als deze oranje/amber is. Deze zit op de voorkant, maar die op het moederbord lijkt dezelfde functie te hebben. Probeer het eens met die Be Quiet PSU die je daar hebt liggen (als die past ;) )

Goeie, als er een 5xx serie Pentium 4 in zit doet ie alleen 32bit

9. Luuk Steusfij

Luuk Steusfij Member

Sinds:
    13 mrt 2018
    Bedankt iedereen!
    Het probleem was dat ik nog een 64-bits versie van Windows 10 op de USB had staan i.p.v. een 32-bits. Ik ben momenteel Windows 10 aan het installeren, maar ik denk dat er toch iets mis is met de voeding. Want er brand nog steeds een oranje/amber light.

10. Luuk Steusfij

Luuk Steusfij Member

Sinds:
    13 mrt 2018
    Die Be Quiet voeding s trouwens stuk;)