Wat zijn jouw favoriete games aller tijden? (Elke game op elk apparaat is toegestaan:)

Van

Senior Member
User systemen
- OMF (one must fall 2097), perfect om je agressiviteit te verlagen (of te verhogen)
- TIM (the incredible machine), prima om te ontspannen en te puzzelen
- Lemmings, ja deze kan gewoon niet missen, plat gespeeld.
- Earthworm Jim, puur vermaak, vooral toen der tijd met de tekenfilm erbij.

De games van tegenwoordig zijn meh, niks in te beleven en wat er te beleven valt is 20+ jaar geleden al bedacht en uitgebracht.
Ja en nee. Het is ook een soort van verzadiging. Met films hetzelfde, je krijgt niet meer dezelfde prikkel als toen, lang geleden.
Als je nu voor het eerst zou gamen, zou het zeker net zo tof zo niet toffer zijn lijkt mij.
Misschien ook niet, lastig te beoordelen. Maar als je nu die oude spellen speelt dan is dat meestal niet echt meer wat.

Op steam nog wel een leuke remake van een oud spel btw; Monkey Island 2; special edition.
Heb me met de nieuwe ook zeker goed vermaakt!

Laatst bewerkt:

jimh307

Senior Member
User systemen
Mag ik vanuit het koele Denemarken even mijn lijst completeren?

DOS-era:
Doom II
Heretic
Kroz (een heel oud op ASCII gebaseerd spel)

Windows 9x era:
Quake 3 arena
Quake 2
Quake 1
UT99 GOTY!!

Windows XP en erboven:
UT2004 (speel ik nu soms nog steeds in een loos uurtje)
Skyrim (honderden uren en soms nog steeds)
UT3 (regelmatig)
The Witcher 3 (4e playthrough and counting)

The Witcher 3 staat op nummer 1 van mooiste spellen ooit. Niet alleen de verhaallijn trekt me, maar ook de dynamische weer effecten zorgen ervoor dat ik soms nog eens stilsta als de goudkleurige zonsondergang strepen trekt op het landschap en door de schaduwen wuivend op een huis. Het enigste spel dat ik niet alles op ultra settings kan draaien. Alles staat wel op ultra, maar hairworks erbij en mijn oude GTX1080 krijgt er flink moeite mee (1440p). De ultra preset betrekt hairworks erbij en dat is net too much. Deze moet het ontgelden, maar dit stoot het spel niet van de absolute kroon.

Wouw! Goede smaak:)

Mijn favoriete games zijn:

Empire Earth.
Empire-Earth-1-Gold-Edition-Download.jpg
ww2.jpg
De eerste RTS game in volledig 3D van 2001. Geweldige game waar je in de oertijd begint, en naar de toekomst gaat. De campaign is trouwens ook ook leuk:)

Space Colony.
001.jpg
Space Colony - Steam Edition 1.jpg
Ook een gave game, daar ben je op een planeet met allemaal mensen die je aan het werkt moet zetten, en tevreden. Dus slapen eten, douchen vermaak. Een beetje de gewone dingen. En je kunt ook grondstoffen delven en verkopen en je kunt ook monster tegenkomen. Je zou het echt een keer moeten spelen.
Het is te koop voor €14,99 op Steam. Ik heb zelf het origineel met een patch zodat ik het in een hogere resolutie kan spelen:)

Unreal Tournament 2004
unreal-tournament-2004-editors-choice-edition.png
unreal-tournament-2004.jpg
Echt een leuke FPS game die je lang kan doen. Ruime multiplayer mappen voor uren speelplezier met voertuigen en verschillende speltype. Ben je uitgekeken op alle mappen, (en dat zijn er wat) dan kun je ook nog online gaan en een map spelen die iemand anders heeft gemaakt. Echt super gaaf!:D

PS: je kunt nog steeds online! Joepie!:p:D

Doom 3
12932_front.jpg
rbdoom-3-bfg-20170327-005021-017.png
Echt een gruwelijke game! Vooral als er iemand uit het donker opduikt. Echt knap gedaan, maar soms is het wel even zoeken waar je nou naartoe moet lopen. Dus dan zit je soms 5 minuten aan het zoeken waar je nou moet zijn. Je kunt ook nog PDA's van andere mensen vinden. Als je die afluistert, kun je in kasten of boxen komen waar een code opstaat. En je krijgt ook nog een stuk van het verhaal van de game mee. Want het zijn een soort van log's waarna je dan luistert. En er zitten ook e-mails bij die je kunt lezen.
Soms is het wel even schrikken in de game, maar wel knap gemaakt! Ik speel het dan in het donker op mijn supper snelle CRT, echt gaaf:D

Volgende keer noem ik nog een paar favoriete game van mij:)

Edit: alles heb ik uiteraard origineel op DVD of CD:)

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
User systemen
Doom 3: Wat mij persoonlijk betreft, dit is de enigste game ooit die mij echte koude rillingen heeft bezorgd (5x uitgespeeld en ik werd nog steeds "bangelijk" verrast!) en ik ben niet gauw onder indruk van "enge" games , eigenlijk helemaal niet, behalve met deze.

In vergelijking valt de gameplay van de laatste Doom he-le-maal in het niets met die van DOOM 3.

Deze game heruitbrengen maar dan met de huidige graphics zou wel eens een kaskraker kunnen worden....tenminste, als dat uberhaupt zou mogen want dan wordt het zo levensecht eng dat het wel eens verboden zou kunnen worden in onze huidige "watjes" maatschappij.

jimh307

Senior Member
User systemen
Nou ja, dan ben ik echt een watje :D
Doom 3 is het enigste spel dat ik niet uitgespeeld heb omdat het echt te eng werd :oops: In UT2004 heb ik geen moeite als de ledematen in het rond vliegen, maar in Doom3 had je een moment dat er kinderen gingen huilen met enge rood-achtige effecten. Dat werd me te gortig.

Nu game ik even niet nu ik in Denemarken ben (bezig met emigratie, veel voor te bereiden). Deze keer heb ik mijn trouwe laptop bij en die gebruik ik voor 1 spel en dat is UT2004. Met een Geforce 940mx trek ik The Witcher 3 niet ;)
Als ik thuis kom ga ik wel lekker gamen zolang ik nog in NL woon.
In Kopenhagen heb je nog echte fysieke game-winkels waar je van alles op gamegebied kan kopen en daar is Steam nog niet echt gemeengoed; het is er wel hoor als je maar gaat downloaden.

Verder weet ik niet waarom ik zo verliefd ben op The Witcher 3. Alles aan het spel is steengoed. Ook UT2004 is mijn favoriet. Ik heb in die game al 360 custom maps verzameld en ook UT3 is uitgerust met veel custom maps. Gewoon heerlijk om in een verloren uurtje even te knallen. Voor TW3 moet je een hele avond uittrekken. Dat speel je niet voor 10 minuten.
Skyrim vond/vind ik ook geweldig. De graphics zijn natuurlijk niet van tegenwoordig, maar ook die verhaallijn is zeer goed in elkaar gezet.

Nu al langzaam gaan kijken naar de nieuwe titels. Na de emigratie komt er een nieuwe PC te staan en ik ga gewoon door met gamen. Mooie hobby toch ;)

JMM

Senior Member
User systemen
Haha ja ok maar zo bedoelde ik het niet, bedoelde meer in de zin dat de één of andere commissie het spel dan zou kunnen verbieden.
Dat je zelf een spel te eng vind is een andere zaak, daar oordeel ik niet over. ;)

jimh307

Senior Member
User systemen
Oh ja, zo pikte ik het ook op ;)

Ook als ik in Denemarken woon komt er weer een nieuwe gamebak op mijn bureau te staan. Ik zal blijven gamen al ben ik nu 44. Het blijft gewoon een leuke bezigheid. Mooie graphics van tegenwoordig en alle mooie effecten trekken mij wel. Tja, alleen moet je veel geld uittrekken voor videokaarten. Mijn plan was om een RTX2080Ti te nemen, maar misschien toch gaan voor een non-Ti 2080. De emigratie kost ook veel geld en een RTX2080 is snel zat op 1440p. Moet je dan 500 euro meer betalen voor een Ti variant die maar 25% sneller is? Ik kan het me wel veroorloven, maar er zijn grenzen aan het aantal euros per frame.;)

Doom 3: Wat mij persoonlijk betreft, dit is de enigste game ooit die mij echte koude rillingen heeft bezorgd (5x uitgespeeld en ik werd nog steeds "bangelijk" verrast!) en ik ben niet gauw onder indruk van "enge" games , eigenlijk helemaal niet, behalve met deze.

In vergelijking valt de gameplay van de laatste Doom he-le-maal in het niets met die van DOOM 3.

Deze game heruitbrengen maar dan met de huidige graphics zou wel eens een kaskraker kunnen worden....tenminste, als dat uberhaupt zou mogen want dan wordt het zo levensecht eng dat het wel eens verboden zou kunnen worden in onze huidige "watjes" maatschappij.

De nieuwe Doom is gewoon helemaal anders. Minder enge dingen, ziet er mooi uit, geen donkere plekken of enge geluiden. tenminste, als ik het zo zie. Ik heb de game nog niet gespeeld. Al staat hij wel op mijn wil ik hebben lijst.:)

Haha ja ok maar zo bedoelde ik het niet, bedoelde meer in de zin dat de één of andere commissie het spel dan zou kunnen verbieden.
Dat je zelf een spel te eng vind is een andere zaak, daar oordeel ik niet over. ;)
Zou kunnen verbieden? je hebt wel zo'n commissie die de games keurt. En die in Duitsland is heeeeeeeeeeeel streng.:eek:

Ik wil je wel alvast vertellen dat het echt heel veel games zijn:eek:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_banned_video_games

@jimh307 Misschien moeten wij een keertje online afspreken als je dat leuk vind. Ik heb zelf ook Unreal Tournament 2004 en Unreal Tournament 3 (Uiteraard origineel op DVD:)). Ik stuur alvast een Persoonlijk Bericht, want ik weet nu al dat ik het misschien ga vergeten:confused:

Nog een fijne avond gewenst allemaal:)

Heel vroeger:
Supaplex: soort van pacman poppetje waarmee je puzzels moet oplossen (verassend lastig).
Dangerous Dave: proberen het level door te komen waarbij alles je kapot maakt, volgens mij nooit uitgespeeld.

Ook lang geleden, erg leuk om met vrienden te spelen:
Jazz Jack Rabbit: Prachtig spel gewoon. Ik ging altijd voor Spazz, want die was maf en kon ook nog eens dubbel springen.
Roller Coaster Tycoon: Toendertijd geweldig, als ik het nu speel af en toe een beetje saai, maar stiekem nog steeds geweldig.
Freddy Fish: Volgens mij was het alleen maar dingen zoeken en op klikken, maar toch veel plezier gehad in het avontuur onder water.

Wat minder lang geleden:
Age of Mythology: Voor veel mensen was AoE geweldig, maar voor mij maakten de mythologische wezens het spel veel beter. Verschillende keren uitgespeeld en wel eens met vrienden tegen elkaar gespeeld, online lukte nooit om een of andere reden.
Starcraft: Ook weer een geweldige single player. Ik snapte er te weinig van om online iets voor mekaar te krijgen.

De goede oude tijd:
Runescape: Hét browserspel van toendertijd. In het begin was het vooral op avontuur gaan, alles uitzoeken, quests doen en trainen. Later werd het pken, wat een tijd was dat. Hier zijn vele uren in opgegaan. Altijd leuk om nog eens in te loggen (wel de oldschool versie dan).
Rose Online: Gewoon een leuk spel, lekker dingen kapot meppen en hopen dat je iemand tegen komt die je buffs kan geven.
GTA Vice City en San Andreas: Leuk verhaal, mooie missies en de grootste lol. Ik speelde dit overigens wel op de ps2.
Jak & Daxter: Over ps2 gesproken, dit was en is nog steeds mijn favoriet, en niet alleen het eerste deel, ook Jak 2 en vooral Jak 3 vond ik fantastisch.

Afgelopen 10 jaar (denk ik):
League of Legends: Ik geef het niet graag toe, maar in de beginjaren heb ik veel plezier beleefd aan dit spel. Een jaar of 5-6 geleden gestopt, omdat er simpelweg te veel tijd in ging zitten. Ik kon het niet meer bijhouden met al die nieuwe champions en ontwikkelingen.
Rocket League: Simpel en toch o zo moeilijk, geweldig om met vrienden te spelen.
Trine: Volgens mij een wat minder bekend spel. Puzzels oplossen (of elkaar dwarsbomen) met een ridder, pijl en boog schietster en dozen tekenaar.
GTA 5: Ik moet zeggen, San Andreas is nog altijd mijn favoriet, maar GTA 5 speelt zo lekker.
Starcraft 2: Geweldige campaign(s)! Mijn absolute favoriete spel. Een paar jaar geleden begonnen met dit spel online te spelen, maar mijn inmiddels 9 jaar oude laptop (RIP) kon het niet echt aan. Even geleden besloten om dan toch maar eens een PC te gaan maken, vanmiddag de onderdelen besteld en morgen kan ik gaan bouwen. Dat is dan ook de reden dat ik dit aan het schrijven ben, ik kan niet slapen..

Het wordt tijd dat ik eens wat nieuwere games ga spelen. Komt die nieuwe PC goed bij van pas. Prettige dag nog verder!

Hé, leuk dat de favoriete game weer even worden gedeeld:)

Jazz Jack Rabbit lijkt mij ook leuk om te kopen. Wel een echte disc uiteraard:)

GTA Vice City en San Andrea zijn zeker goede delen. Vice City vond ik toch wel de mooiste, maar San Andreas is groter en kun je meer. Zou leuk zijn als je in V ook in een trein kon stappen en zelf kon besturen😃

Age of Mythology heb ik trouwens gekocht. Maar nog niet gespeeld. Ik ben benieuwd of je daar nog online mee kunt spelen🤔

Ik ben op het moment vooral met Assassin's Creed (ja, de eerste), Flight Simulator X en World of Warplanes bezig. Leuke games:)

Bovenaan