1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Welke smartwatch gebruiken jullie?

Discussie in 'Smartwatches en mobiele accessoires' gestart door Van der berg, 12 jun 2018.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    In deze topic vind ik het leuk om met jullie te discussiëren over smartwatches en welke jullie gebruiken en waarom dat jullie keuze is geweest? Als jullie geen smartwatch hebben of jullie dit overwegen? Over de apps die beschikbaar is. Gaan jullie ervan uit dat een smartwatch de analoge horloges ooit zal vervangen en hoe lang de smartwatches mee kan gaan?

Sinds kort ben ik het bezit van mijn eerste smartwatch een Samsung Gear S3 Frontier. Als extra heb ik een ultra-clear anti-kras laag erop laten zetten. Ik vind de Gear S3 erg leuk en ben nu elke keer mee bezig. Het heeft erg veel functies. Wat ik handig vind is de 4GB opslag, had groter gemogen maar dat je jouw eigen muziek erop kan zetten.

Bellen doe ik ermee en je kan makkelijker beantwoorden dan een smartphone en is goed verstaanbaar via de Gear S3. Ik weet niet of je tijdens het autorijden opnemen veilig is en of je bekeurd kan worden als dat gezien zou worden. De Gear S3 heeft spraakassistent maar of dit vaak gebruikt zal worden, hier heb ik het nog nooit gebruikt.

Ik ben in iedere geval blij dat de smartwatch van de Gear S3 3 dagen mee kan, omdat het scherm steeds uit gaat. Ik laad hem net als mijn smartphone gewoon iedere nacht op bij het slapen gaan en de volgende ochtend is hij weer 100% geladen.

Bij Tizen OS van Samsung is mij opgevallen dat er meer apps nu beschikbaar is: nu.nl, zelfs een browser om te kunnen internetten (maar op zo'n ronde scherm te internetten vind ik niets) Ik heb ook google maps gezien.

Je kan met de Samsung Gear betalen, nog niet mogelijk in Nederland? Ik krijg steeds een geluidje te horen bij binnenkomst van berichten via de Gear S3 en notificaties.

Dit jaar wordt de nieuwe Samsung Gear S4 verwacht. Volgens de laatste geruchten krijgt de S4 een camera mee en heeft hij een grotere accu waardoor hij langere dagen mee kan en lees ik verder dat hij nog dunner op gaat worden. Ik wilde eerste wachten op de Gear S4 maar als die dit jaar uitkomt verwacht ik een prijskaartje boven de €400,- zoals bij de Gear S3. Ik kocht de Gear S3 Frontier met een actie voor €269,- normaal €339,-

2. Ruud Rutten

Ruud Rutten Senior Member

Sinds:
    19 aug 2013
    Geen.

Xpl0visi0n vindt dit nuttig.
  3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Nee, ik moet geen rommel aan m'n lijf. Voor m'n bril heb ik 70 euro bijbetaald om een titanium montuur te krijgen wat bijna niks weegt, m'n telefoon draag ik aan m'n riem zodat hij niet irriteert door m'n broekzak, m'n sokken draag ik het liefst binnenstebuiten en van die irritante labeltjes knip ik uit m'n kleding. Draag ook geen ringen, geen kettingen, geen horloge en dus al helemaal geen smartwatch.

Vind het verder sowieso irritant; veelal zijn de dragers continue semi-afwezig omdat ze op dat ding zitten te kijken en te pielen.

Precies dat. Totale tijdverspilling.

Hoe dan? Luidsprekend? Of weer met een headset daaraan?

4. Wim Visser

Wim Visser Member

Sinds:
    30 jul 2017
    Ik gebruik geen smartwatch.

5. Stefan kok

Stefan kok Member

Sinds:
    17 feb 2014
    Ik gebruik geen smartwatch.

6. martsmart1

martsmart1 Senior Member

Sinds:
    3 jan 2013
    Ik gebruik de asus zenwatch 3, vooral voor leuke gelegenheden. Voor werk/bezigheden gebruik ik nog gewoon een ouderwetse pulsar.

Keuze was vooral omdat de prijs laag was en de mogelijkheden groot. Ook (eigen mening) vind ik dat een smartwatch rond moet zijn in zijn geheel als scherm en dat was in die tijd bijna niet bestaanbaar. En uiteraard ziet het er natuurlijk blitz en mooi eruit :p

7. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @Forum m8 Als je wordt gebeld kan je dit via de Gear S3 opnemen. In de Gear S3 zit een ingebouwd microfoon en de Gear S3 heeft een ingebouwde speaker, waardoor je kan praten. Ik heb paar al een paar keer telefoongesprekken gevoerd via de Gear S3 en ik versta en zei die mij op bellen verstaan mij goed. Natuurlijk kan je een bluetooth headset met de Gear S3 verbinden maar is niet verplicht.

Ik vind het opnemen stukke makkelijker dan bij een smartphone vooral tijdens het rijden, maar als je aan het lopen bent hoef je jouw smartphone niet steeds bij te pakken.

In het begin voelde ik hem echt om mijn arm zitten en hij is dikker dan een gewone horloge. Maar nu voel ik hem niet meer zitten en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat hij prettig zit op mijn arm.

8. Gismo1979

Gismo1979 Senior Member

Sinds:
    26 okt 2009
    Ik heb een smartwatch overwogen, maar nu een kinetic horloge aangeschaft. De reden voor een gewone horloge is dat ik wanneer ik op mijn horloge kijk meteen de tijd wil zien en de accuduur. Mijn horloge laadt op door beweging en hoef dus geen batterij te vervangen/opladen.

9. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @martsmart1 Ik vind de ASUS Zenwatch 3 erg mooi. De ASUS heeft een hogere resolutie dan de Samsung Gear S3 en de ASUS is voorzien van AMOLED. Hoeveel dagen gaat die bij jou meeven hoe ervaar jij Android Wear OS? Ik zie verder dat jouw ASUS Zenwatch 3 sneller is, want de Gear S3 is geklokt op 1.0GHz en jouw ASUS loopt op 1.1GHz

https://m.gsmarena.com/asus_zenwatch_3_wi503q-8271.php

@Gismo1979 Bij de Gear S3 is het pas als je naar het scherm kijkt dat je meteen de tijd ziet en het scherm gaat van zelf weer uit.

Mooi horloge heb je gekocht

Laatst bewerkt: 12 jun 2018
  10. martsmart1

martsmart1 Senior Member

Sinds:
    3 jan 2013
    @Van der berg Hij gaat bij mij 2 dagen mee, android wear werkt naar behoren, soms wel meer commands nodig voor bepaalde functies, gelukkig kan ik 1 knop voor een app instellen. Helaas is de fitnes aspect minder als bij samsung, maar dat gebruik ik nagenoeg niet. Ghz zegt niet alles, als ik het goed heb is Tizen de software van jouw smartwatch en dat is volgens mij lichter/efficienter dan wat ik heb. Wel vind ik de gear s3 aan de dikken kant, hoe ervaar jij de dikte/build?

11. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    de wat? het aspect?

Zijn die dingen zweet-bestendig dan?

12. Gismo1979

Gismo1979 Senior Member

Sinds:
    26 okt 2009
    @Forum m8 Ik geloof dat hij sensoren bedoeld om je hartslag te meten en/of stappenteller.

13. MMe

MMe Senior Member

Sinds:
    31 mei 2009
    Ik gebruik al een paar maanden een tracker, ik gebruik'm het meest voor de tijd te kijken, dus gebruik ik'm hoofdzakelijk als horloge.
    Maar als ik wil weten hoeveel ik gelopen heb, kijk ik in de app op m'n smartphone.

14. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Apple Watch (eerste generatie zelfs nog). Blijft een mooi klokje en super handig voor o.a. sport en werk. Voor mij nog steeds ongeëvenaard in de Sporttoepassing. Zo veel verschillende soorten Sport die er in geprogrammeerd zit en i.c.m. de best accurate hartslagmeter krijg je best een leuk overzicht te zien. Heb er ook een sportband, leren band en metalen band bij zodat ik bij elke gelegenheid hem kan aanpassen.

15. J. de Boer

J. de Boer Senior Member

Sinds:
    9 okt 2005
    TomTom Runner.
    Een aardigheidje, meer is het voor ons niet en ik vind hem ongeschikt om dagelijks als horloge te dragen. Het is een enorm grote knol en hij moet veel te vaak worden opgeladen. Destijds gekocht om te zien welke afstand we hebben gelopen (we wandelen tamelijk veel) en om hem desgewenst thuis via USB te verbinden met de computer zodat de afgelegde route in detail wordt getoond. Best leuk allemaal, maar bij een dagtocht is halverwege de middag de accu leeg en is het dus uit met de pret. Al met al dus toch niet zo'n geweldig ding. Geen idee of een klasse duurder deze nadelen niet heeft.

16. Black Eagle

Black Eagle Senior Member

Sinds:
    6 aug 2006
    1 of andere Chinese smartwatch geen idee welk model het is?
    Gebruik het o.a voor game notificaties.

17. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @martsmart1 Toen ik de eerste keer de Gear S3 omdeed zag ik meteen dat het erg dikker is dan een normale horloge. Maar nu merk ik daar minder van en de smartwatch zit prettig om mijn arm. Ik had vanochtend 100% om 11:00 aan accu op dit moment 22:33 nog 79% accu over en gebruik geen spaarstand. Wat ik ook erg handig vind is draadloos opladen.

Ik draag herfst en winter lange mouwen en ben benieuwd of dat gaat passen

Hoe bevalt de ASUS Zenwatch 3 zitten de knoppen niet in de weg?

@Manyuken hoe zit het met updates? Krijg je die nog en hoe zit het met app's bij de store van Apple? Hoe bevalt de accuduur?

18. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    @Van der berg krijg nog steeds updates en de Appstore voor de Apple Watch is nog steeds verreweg de grootste van allemaal. Accuduur was van de eerste generatie nooit de USP, maar ik haal gemiddeld genomen anderhalve dag als ik hem s’nachts in spaarmodus zou zetten.

Echter heb ik een mooie standaard naast mijn bed staan waar hij elke nacht gewoon netjes wordt opgeladen ;)

19. GamerHawke

GamerHawke Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Geen, Ik vind het geen waardevolle toevoeging.
    Ik moet die dingen ook gewoon niet om mijn arm. Ik ben dagelijks veel buiten, en heb geen zin om eind van het jaar met een witte "ring" rond mijn pols te lopen omdat het bedekt was tegen de zon.

20. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik kreeg net alle resultaten te zien van Dinsdag 12 juni en is een leuke rapport met zelfs hoeveel calorieën je gebrand hebt met daarnaast gemiddeld voor de komende week.. Ik ben sinds vanochtend 11:00 de accu aan het bijhouden en ik ga vanavond net opladen en kijken hoe lang hij mee gaat, op dit moment 00:57 75% accu nog over.

@GamerHawke De Gear S3 is IP68 gecertificeerd waterdicht en stofvrij, dus daar hoef je geen zorgen om te maken dat de ring wit wordt, zelfs in regen gebeurd er niets met jouw smartwatch.

@Manyuken Ik vind het toch nog goed jouw smartwatch. Ik doe meestal ook iedere nacht voor slapen gaan op de lader.

Weet iemand of Samsung Pay al in Nederland beschikbaar is? Want daarmee kan je met jou smartwatch betalen